• Anonym (AnS)

    Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta

    Hej alla!

    Min fundering:
    Vi har varit ett par i ett par månader och nu kom detta upp att hon vill ha ett barn (hon har inga, jag har två sen tidigare - vv liv).
    Jag förstår att hennes biologiska klocka tickar (hon är 40år), men jag tycker att vi inte känner varandra helt än och vi bor inte ens ihop än etc.
    Detta gör att jag är osäker på att skaffa barn med tanke på vad som kan hända.
    Hur länge kan man be henne att vänta på mitt beslut? eller ska man lämna henne?
  • Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta
  • Anonym (V)
    Anonym (Hrm!) skrev 2020-02-05 14:19:31 följande:

    OK så om hon inte hittat nån, kanske varit singel långa perioder, och därför inte kunnat skaffa barn så är det hennes fel och hon får stå sitt kast. Herregud vilken hjärtlös människa du är. Jag träffade ingen förrän jag var 35. Ingen ville ha mig innan dess. Det var såklart mitt fel och jag skulle väl också få stå mitt kast då enligt dig. FY!


    Inte ska hon få tvinga på någon annan det barnet för att hon har bråttom? Om man inte hittar en partner finns andra sätt att skaffa barn, men man kan inte vänta till man är 40 utan en plan om barn är viktigt för en. Det är absurt att kräva att få skaffa barn när man knappt känner varandra. Då får hon hitta en annan spermadonator.
  • Anonym (City)
    Anonym (V) skrev 2020-02-05 18:31:19 följande:

    Inte ska hon få tvinga på någon annan det barnet för att hon har bråttom? Om man inte hittar en partner finns andra sätt att skaffa barn, men man kan inte vänta till man är 40 utan en plan om barn är viktigt för en. Det är absurt att kräva att få skaffa barn när man knappt känner varandra. Då får hon hitta en annan spermadonator.


    Det är en väldigt svart syn på kvinnor. Jag tror många kvinnor vill ha både och barn. Men en del hinner inte vänta på barn på grund av åldern tyvärr. Att vara tydlig med vad man längtar efter är väl mest sjysst inledningsvis så att den andre/a vet vad hen kan utgå ifrån.
  • Anonym (City)
    Anonym (V) skrev 2020-02-05 18:31:19 följande:

    Inte ska hon få tvinga på någon annan det barnet för att hon har bråttom? Om man inte hittar en partner finns andra sätt att skaffa barn, men man kan inte vänta till man är 40 utan en plan om barn är viktigt för en. Det är absurt att kräva att få skaffa barn när man knappt känner varandra. Då får hon hitta en annan spermadonator.


    Det är en väldigt svart syn på kvinnor. Jag tror många kvinnor vill ha både och barn. Men en del hinner inte vänta på barn på grund av åldern tyvärr. Att vara tydlig med vad man längtar efter är väl mest sjysst inledningsvis så att den andre/a vet vad hen kan utgå ifrån.
  • Anonym (AnS)
    Anonym (City) skrev 2020-02-05 19:10:22 följande:

    Det är en väldigt svart syn på kvinnor. Jag tror många kvinnor vill ha både och barn. Men en del hinner inte vänta på barn på grund av åldern tyvärr. Att vara tydlig med vad man längtar efter är väl mest sjysst inledningsvis så att den andre/a vet vad hen kan utgå ifrån.


    Helt rätt att hon var tydlig om detta men jag kunde inte med så kort tid ihop börja skapa en ny familj när jag redan har två barn vv.
  • Anonym (Hrm!)
    Anonym (Låt henne gå) skrev 2020-02-05 17:30:52 följande:
    Nä, men det kan fortfarande inte vara Trådstartarens (och hans barns!) ansvar, att kompensera för allt elände i den kvinnans liv, dittills. Bara för att han stött på henne på något dejtingforum, och träffat henne IRL några gånger. Hans första lojalitet måste vara hans barn - och hans andra sig själv!
    Det har jag heller aldrig påstått, men att säga att hon får stå sitt kast är vedervärdigt!
  • Anonym (Hrm!)
    Anonym (Luttrad) skrev 2020-02-05 17:30:50 följande:
    Kommentaren var möjligen hjärtlöst formulerad, men fakta kvarstår. Vid 40 så kan tåget i många fall ha gått.
    Ja, tåget kan ha gått men om man skriver att hon får stå sitt kast antyder man att kvinnan satt karriären före barn och först vid 40 kommit på att det är dags. Det är rent ut sagt avskyvärt att komma med sådana antydningar. Det vanligaste är nog att man kanske haft någon man som velat vänta och att den relationen sen tar slut varpå man inte hittar någon partner förrän det är för sent.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Luttrad) skrev 2020-02-05 17:30:50 följande:

    Kommentaren var möjligen hjärtlöst formulerad, men fakta kvarstår. Vid 40 så kan tåget i många fall ha gått.


    Hårt javisst.

    Men du har helt rätt. Jag hamnade i klimakteriet före 38. Äggdonation var enda chansen. IVF var inte ens att tänka på.
  • Anonym (Hrm!)
    Anonym (Emma) skrev 2020-02-06 08:23:47 följande:
    Hårt javisst.

    Men du har helt rätt. Jag hamnade i klimakteriet före 38. Äggdonation var enda chansen. IVF var inte ens att tänka på.
    Tyckte du då att du fick "stå ditt kast"? Dvs att det var ditt fel och bara ditt att du inte fått barn innan 38?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Hrm!) skrev 2020-02-06 10:35:16 följande:

    Tyckte du då att du fick "stå ditt kast"? Dvs att det var ditt fel och bara ditt att du inte fått barn innan 38?


    Alla vet om att kvinnan hamnar i klimakteriet. Men ingen vet om när. Det är inget man kan göra något åt.

    Men, om du väljer att vänta på det rätta tillfället och du är 35 år så kan du inte blunda för oddsen.

    Det är ren fakta

    Hur jag tänker känslomässigt, det är för jävligt. Varje kvinna ska få möjlighet att skaffa barn i vilken ålder de själva vill utan problem. Att alla får träffa den rätte i tid och bli med barn som vissa kan (alla har vi väl någon vi känner som blir gravid så fort karln viftar med kalsongerna).

    Fö försökte vi i 12 år innan jag äntligen blev gravid.
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (Hrm!) skrev 2020-02-06 08:08:13 följande:

    Ja, tåget kan ha gått men om man skriver att hon får stå sitt kast antyder man att kvinnan satt karriären före barn och först vid 40 kommit på att det är dags. Det är rent ut sagt avskyvärt att komma med sådana antydningar. Det vanligaste är nog att man kanske haft någon man som velat vänta och att den relationen sen tar slut varpå man inte hittar någon partner förrän det är för sent.


    Jag håller med om att signaturen (V):s kommentar var otrevligt formulerad, och många har säkert otur, blir lämnade osv. Men det är förvånansvärt många man hör skylla på tusen saker ?nä det passar inte med barn nu för whatever är viktigare? och så är dom plötsligt 35 och börjar försöka då och blir förvånade när det blir problem?
  • Anonym (AnS)
    Anonym (Been there - done that) skrev 2020-01-30 21:40:23 följande:

    JAG ville snabbt ha barn, som följd av min ålder. Idag har vi två täta barn, ett år emellan, och är precis hur lyckliga som helst.

    Min fråga: Blir du lyckligare utan henne (och eventuellt barn)?????


    Får jag fråga hur gammal var du när du fick dina barn?
Svar på tråden Hon vill ha barn direkt, jag vill vänta