• Anonym (Jörgen)

    Jag behöver råd angående mitt förhållande ! Kris !

    Jag behöver akut råd angående mitt förhållande.

    Jag har 2 småbarn och en sambo som är 4 år yngre och jag är 27 år.

    Vi är i en vårdnadstvist angående mina barn och så gick sambons pappa bort oväntat för 5 veckor sedan och våran hund är bortsprungen som vi nu letar förbrillt efter.

    Jag har ett 12 årigt förhållande bakom mig och mamman var otrogen och jag blev lämnad på ett sätt som inte alls är okej.

    Min sambo är dålig på eller har inte varit med om så mycket livs erfarenhet i livet. Hon är dålig på att hantera sådana här kriser. Jag finns här för henne i vått och torrt och gör det mesta i hus hemmet för att hon mår dåligt.

    Lite tendenser till ett omoget beteende att skylla ifrån sina egna misstag på den andra och inte kunna ta kritik..Detta innan all kaos vi har just nu. Något som jag har reagerat på innan.

    Men det som jag känner är droppen som var idag. Sambon och hennes tjejkompis har varit ute och letat efter hunden något som är väldigt bra då vi vill ha hem henne. Ps ! Jag vill poängtera att jag åker 6 mil tur o retur med barnen till skola varannan vecka.

    Tillbaka till dagen idag som var droppen. Sambon ringer mig med jätte gosig röst och ber mig köpa med kopiator papper,jag kommer hem med papper och har köpt fel papper. Detta går alltså inte att kopiera på. Jag märker hur sambon och hennes kompis blir irriterade på mig.när det är första gången som jag känner att jag och mina barn inte känner oss välkomna i vårt eget hem.när barnen har gått iväg så börjar sambon anklaga mig fullt ut för att jag inte har har skrivit ut en sökning eller delat henne sökning på Facebook angående hunden. Hon svarar inte när barnen pratar med henne och man ser hur mycket hon stör sig på mina barnen i den här situationen. Jag personligen har så otroligt mycket med barnen och mycket körning till och från förskola och är ganska trött när jag kommer hem.

    Min sambo blir helt enkelt taskig när hon inte får som hon vill eller att det inte är på hennes villkor.

    Jag är i en otroligt jobbig situation även min sambo. Men jag har ändå sagt till henne hur jobbigt o förjävligt allt känns så får vi försöka att ta oss igenom detta utan att hon ska börja bette sig illa. Jag försöker va lugn hela tiden men snart rinner bägaren fan över och mina barn kommer att drabbas. När kompisen var här så pratade hon inte ens med mig jag kände hur irriterad hon var på mig istället så pratade jag med kompisen som till och med blev lite trevlig efterhand.

    Under all den här krisen också så vill hon skaffa barn något som jag är jävligt skeptiskt till. Under dom här förhållanden. Jag har inget emot att skaffa barn men just nu ?

    Jag skulle vilja ha en ursäkt ikväll men jag vet att jag inte kommer att få det. Om jag nu skulle få det så skulle hon dra sin valls och sedan säga *men* och säga att jag gjorde nått fel också.

    Jag var även ute hela fredagen och några timmar på lördags natten o letade efter hunden. Så jag gör verkligen allt jag kan för att få ihop allt och även orka vara glad o trevlig inför barnen.

    Jag vet inte hur mycket jag ska orka. Jag är i vanliga fall en väldigt tuff kille och envis. Men jag känner att jag är påväg mot något dåligt.

    Skulle jag ta upp hennes beteende igen så vänder hon det emot mig och att det är mitt fel eller att jag ska be om ursäkt?

    Det är knappt så att jag vågar ta upp detta ikväll för jag vet att hon bara blir arg och irriterad.

  • Svar på tråden Jag behöver råd angående mitt förhållande ! Kris !
  • Rebecca1987

    Varför stanna när uppenbarligen kommer drabba dig och ännu värre barnen. Skaffa en kvinna som vet hur livet är och kan prata istället för att gnälla

  • Anonym (Jörgen)
    Tecum skrev 2020-01-27 21:04:37 följande:

    Dumpa henne och skaffa dig en vuxen kvinna.


    Formulera dig gärna lite mer :)
  • Anonym (Jörgen)
    Rebecca1987 skrev 2020-01-27 21:10:06 följande:

    Varför stanna när uppenbarligen kommer drabba dig och ännu värre barnen. Skaffa en kvinna som vet hur livet är och kan prata istället för att gnälla


    Vi har köpt hus och jag är i en vårdnadstvist pga att barnens mamma söker ensam vårdnad . Dock på inga grunder.

    Hur ska barnen ta det som ändå tycker om henne ?ska barnen ännu en gång få må dåligt av en separation. Åhh . Skriv gärna lite mer
  • Anonym (mmm)

    Det låter som om det är väldigt många olika saker samtidigt. Du behöver kanske sätta dig ner och göra en lista på allt och prioritera lite grann.

    Om din sambo inte är mogen (hon är bara 23?) så kanske situationen är för avancerad för henne. 

    Och du, vänta med fler barn tills det har lugnat ner sig med tvisten. 
    Varför söker mammans ensam vårdnad "på inga grunder"? Med tanke på att det är ganska svårt att få ensam vårdnad antar jag att mamman anser att det finns tillräckligt att gå på - eller är de nåt fel på mamman så att hon inte förstår? 

  • Tecum
    Anonym (Jörgen) skrev 2020-01-27 21:10:08 följande:
    Formulera dig gärna lite mer :)
    Vad är det du vill ha formulerat, du gör det ju så bra själv: "Min sambo blir helt enkelt taskig när hon inte får som hon vill eller att det inte är på hennes villkor." "Skulle jag ta upp hennes beteende igen så vänder hon det emot mig och att det är mitt fel eller att jag ska be om ursäkt"

    Så gör en omogen person och hon hör inte hemma i ett förhållande där det finns barn inblandade. Att skaffa barn med henne ska du akta dig för, du kommer att få göra allt men ändå bara få skit.
  • Rebecca1987
    Anonym (Jörgen) skrev 2020-01-27 21:12:21 följande:

    Vi har köpt hus och jag är i en vårdnadstvist pga att barnens mamma söker ensam vårdnad . Dock på inga grunder.

    Hur ska barnen ta det som ändå tycker om henne ?ska barnen ännu en gång få må dåligt av en separation. Åhh . Skriv gärna lite mer


    Om hon håller på som hon gör och det kommer fram så kan det göra vårdnadstvisten sämre för dig. Räcker med att barnen berättar hur hon är att hon inte svarar dom att hon är som hon är så drabbar det dig. Köp ut henne och be henne flytta. Barnen har det redan jobbigt mellan dig och ditt ex dom behöver en trygghet där alla parter mår bra. Du kommer bli sönder stressad om du ska fixa allt om hon ändå sitter och inte ens klarar hushållet. När jag var 23 så hade jag redan 3 barn. Hon måste välja att stå på ett vuxet sätt i livet och släppa fjortisen inom sig eller flytta
  • Anonym (Jörgen)

    Jag ser vad ni skriver.

    Hon kom hem nu satte sig i soffan o blev tjurig för att hon inte tycker att jag verkar bry mig om hunden. Jag så till henne att hade jag kunnat dela på mig så hade ju självklart letat och tagit barnen samtidigt..men nu kan ja inte det.

    Hon gick till köket och började gråta högt. Jag gick efter och sa att när detta är över så kanske du behöver prata med någon.hon slog i bordet och sa att sin pappa är död. Jag vet fan inte vad jag ska göra. Jag har funnits där hela tiden men ingenting räcker.

    Om ja tröstar henne och allt så är det samma visa igen men fortfarande ingen ursäkt för henne beteende senare under dagen.

    Jag kommer aldrig förstå hur hon mår. Men ett sådant beteende när jag kämpar så in i helvete. Är det okej hur dåligt man än mår ?

  • Anonym (Jörgen)

    Mamman ät knäpp och hon saboterar sammarbetet . Min advokat har allt under kontroll. Bevis osv

Svar på tråden Jag behöver råd angående mitt förhållande ! Kris !