• Mia1995

    Resa med barn sommaren 2020

    Hej!

    Jag och min sambo tänkte åka på semester i sommar. Vi har en dotter på snart 3 år. Jag önskar få era familjesemestertips både i Sverige och utomlands.

    Hur brukar ni göra med husdjur när ni är iväg?

    Jag har inte så mycket erfarenhet när det gäller att resa så är väldigt tacksam för era tips.

  • Svar på tråden Resa med barn sommaren 2020
  • Alexi

    Jag tror du får bättre svar om du ställer lite mer konkreta frågor. Vad är det du vill ha tips om? Vart ni ska åka eller vad du ska packa osv?

  • Mia1995

    Jag tänkte i första hand på tips gällande resmål som funkar för både barn och vuxna.

    Även lite tips på underhållning för barnet under resans gång :)

  • Weloty

    Utomlands kan nog bli svårt med tanke på att de flesta länders gränser är stängda i dagsläget och detta inte ser ut att ändras inom den närmsta tiden. Sedan hade jag allvarligt övervägt om det var värt att ta med en 3-åring på en resa under en av världshistoriens största pandemier. Kanske bättre att vänta till nästa sommar?

  • Mascaraklumpar
    Weloty skrev 2020-05-01 19:19:36 följande:

    Utomlands kan nog bli svårt med tanke på att de flesta länders gränser är stängda i dagsläget och detta inte ser ut att ändras inom den närmsta tiden. Sedan hade jag allvarligt övervägt om det var värt att ta med en 3-åring på en resa under en av världshistoriens största pandemier. Kanske bättre att vänta till nästa sommar?


    Tänkte detsamma, men tråden är från januari såg jag sedan
Svar på tråden Resa med barn sommaren 2020