• PeterHj

    Mamman vägrar kontakt

    Vi har en son som är 6 år. Han bor hos mig och hans mamma varannan vecka.
    Jag har försökt via mail (som är vår enda kontaktväg som hon valt) att få en bättre kontakt för vår sons skull. Men hon svarar aldrig.
    Något tips eller råd för hur jag ska göra för att vår son inte ska må dåligt av detta? Jag pratar aldrig om hans mamma, och därmed aldrig något negativt.

    När han varit hos mig en vecka så kissar han på sig ett par gånger den dagen då det är "byte". Det är på dagis, men han kissar på sig hemma hos mig.

    Vad kan det bero på? Jag lägger ingen skuld när det händer, torkar upp och säger att nu är det ok.
    PS: Det händer aldrig på dagis enl personalen.

  • Svar på tråden Mamman vägrar kontakt
  • Wolfie13
    PeterHj skrev 2020-01-28 21:52:25 följande:

    Vi har en son som är 6 år. Han bor hos mig och hans mamma varannan vecka.

    Jag har försökt via mail (som är vår enda kontaktväg som hon valt) att få en bättre kontakt för vår sons skull. Men hon svarar aldrig.

    Något tips eller råd för hur jag ska göra för att vår son inte ska må dåligt av detta? Jag pratar aldrig om hans mamma, och därmed aldrig något negativt.

    När han varit hos mig en vecka så kissar han på sig ett par gånger den dagen då det är "byte". Det är på dagis, men han kissar på sig hemma hos mig.

    Vad kan det bero på? Jag lägger ingen skuld när det händer, torkar upp och säger att nu är det ok.

    PS: Det händer aldrig på dagis enl personalen.


    Fin pappa du är som försöker göra det bästa för sonen. Har hon alltid varit såhär, hur länge sen bröt ni upp? Är hon arg för något?

    Klart sonen kan känna en otrygghet efter en skilsmässa, men hur verkar han må i övrigt? Du gör det bra som inte pratar negativt om mamman, visa i både ord och handling att du alltid finns där för honom. Tror det räcker långt.
  • PeterHj

    Jag upplever att hon är arg och besviken på mig, trots att det var hon som tog initiativ till skilsmässan. Det var ca ett år sedan.
    Jag mår väl inte toppen men jag märker ju att hon mår dåligt, av det jag hör från gemensamma bekanta.
    Sonen vill inte träffa min mamma (farmor) för han säger att "mamma har sagt att hon inte är snäll".
    Puuuuh, vad gör man?

  • Wolfie13
    PeterHj skrev 2020-01-28 22:04:13 följande:

    Jag upplever att hon är arg och besviken på mig, trots att det var hon som tog initiativ till skilsmässan. Det var ca ett år sedan.

    Jag mår väl inte toppen men jag märker ju att hon mår dåligt, av det jag hör från gemensamma bekanta.

    Sonen vill inte träffa min mamma (farmor) för han säger att "mamma har sagt att hon inte är snäll".

    Puuuuh, vad gör man?


    Låter ju inte bra om hon lägger sina egna åsikter på honom. Men verkar sonen må bra och känna sig trygg? Det är ju huvudsaken i det hela. Om han kissar på sig kan ju det vara ett tecken på att nåt inte är bra..

    Var din före detta en vettig person innan skilsmässan? Snäll, omhändertagande mamma?
  • PeterHj

    Jag märkte ju en del under vårt äktenskap, men inget alarmerande (jag är terapeut).
    Men visst svängde det. Men inte så att hon var arg/elak mot sonen.
    Däremot var hon ofta sjuk, jag såg det som "Mynchhasen syndrom" (felstavat kanske).

Svar på tråden Mamman vägrar kontakt