• Anonym (Tvåeg­gat svärd)
    Tue 28 Jan 2020 23:48
    1109 visningar
    29 svar
    29
    1109

    Rastlös och tankarna glider!

    Ok, så här ligger det till.

    Min tankar glider till en krydda i vardagen. Jag har idag allt serverat, underbar sambo, mamma till barnen (inte gifta, men så gott som), bra boende och en betryggande ekonomi. MEN, jag börjar bli rastlös.

    Jag funderar på andra kvinnor, både yngre och äldre än mig (är i slutet på 30 själv}, och börjat få tankar om hur jag skulle kunna få en ytterligare dimension i livet. Har alltid varit sexuellt väldigt aktiv och trots ett bra sexliv hemma drar tankarna till variation. Hur ska jag göra? Aldrig tidigare skrivit här men efter läst lite spontat kändes det rätt att skriva av sig.

    Ett problem jag ser, förutom den rent moraliska, är omgivningen och att söka online på olika dating sidor. Bor i västra/nordvästra Skåne och det är ganska litet. Inte helt omöjligt att "springa" på någon. Söker ju diskretion. Har förstått att det finns olika verktyg som kik och liknande men de har jag aldrig använt.

    Så bara bring it, alla dialog mottages, finns säkert fler med liknande tankar och funderingar.

  • Svar på tråden Rastlös och tankarna glider!
  • Anonym (nej)
    Wed 29 Jan 2020 09:59
    #1

    Vad du än gör, var inte otrogen, det kommer du att ångra. Vänta ett tag och se om dina tankar minskar i intensitet framöver. Jag hade liknande funderingar när jag var runt 30 och lite efter. Det hade liksom blivit lite slentrian med barn, hus och jobb och kanske var det saker i relationen som inte stämde också. Fundera på om det är något som inte stämmer men se inte otrohet som ett alternativ.

  • Wed 29 Jan 2020 10:20
    #2
    +1
    Anonym (Tvåeggat svärd) skrev 2020-01-28 23:48:07 följande:

    Ok, så här ligger det till.

    Min tankar glider till en krydda i vardagen. Jag har idag allt serverat, underbar sambo, mamma till barnen (inte gifta, men så gott som), bra boende och en betryggande ekonomi. MEN, jag börjar bli rastlös.

    Jag funderar på andra kvinnor, både yngre och äldre än mig (är i slutet på 30 själv}, och börjat få tankar om hur jag skulle kunna få en ytterligare dimension i livet. Har alltid varit sexuellt väldigt aktiv och trots ett bra sexliv hemma drar tankarna till variation. Hur ska jag göra? Aldrig tidigare skrivit här men efter läst lite spontat kändes det rätt att skriva av sig.

    Ett problem jag ser, förutom den rent moraliska, är omgivningen och att söka online på olika dating sidor. Bor i västra/nordvästra Skåne och det är ganska litet. Inte helt omöjligt att "springa" på någon. Söker ju diskretion. Har förstått att det finns olika verktyg som kik och liknande men de har jag aldrig använt.

    Så bara bring it, alla dialog mottages, finns säkert fler med liknande tankar och funderingar.


    Prata med din sambo. Hon kanske också är inne på att få variation och en ytterligare dimension i livet, lite vid sidan om sådär?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Ztan)
    Wed 29 Jan 2020 10:34
    #3

    Otrohet är trendigt, det är sånt man gör nuförtiden.
    Moral? Det är väl det som är grejen? Att det är förbjudet, pirrigt, spännande, skamligt, omoraliskt.

  • Anonym (G)
    Wed 29 Jan 2020 10:56
    #4

    Börja med att dela några av dina sexfantasier med din sambo. Vi kollar på porr tillsammans och om vi ser något nytt vi vill testa så gör vi oftast det. Swingersklubb har vi provat på och är också spännande. Finns så mycket ni kan göra utan att vara otrogna.

  • Anonym (Camil­la)
    Wed 29 Jan 2020 16:04
    #5

    Känns lite som en livskris på ingång. Tankar som fan är det så här livet ska vara? Kanske din sambo har tänkt på samma sätt. Helt normala tankar i livet.

    Standardlösning nr1 - sätt er ner och resonera lugnt och sansat. Dela drömmar och önskemål. Hur ni ska gå vidare i relationen och vad ni vill få ut av den. Det bör göras regelbundet. Både allvarliga och smågalna samtal. Var lite busiga och ta ut svängarna. Det finns så mycket njutning att uträcka med varandra.

    Om du ändå funderar att ha sexuella kontakter utanför relationen så bör du avsluta för din sambo och din skull innan.

  • Anonym (Grus i dojjan­.)
    Wed 29 Jan 2020 16:06
    #6

    Det var ju också en förtäckt kontaktannons. Ser ni inte det eller???

  • Anonym (Tvåeg­gat svärd) Trådstartaren
    Wed 29 Jan 2020 21:35
    #7

    Nej, ingen förtäckt annons. Var faktiskt ganska behagligt att skriva av sig, tro det eller ej. Tack för svar, kanske en liten kris, närmar mig ju 40 ????

    Får ta mig en funderare och kanske ta en dialog med min bättre hälft helt enkelt.

    Tack för svar.

  • Anonym (man)
    Fri 31 Jan 2020 12:45
    #8

    Tja, en bra början vore kanske att låta bli att försöka få det att låta lite finare än vad det är... istället för att kalla det för "ytterligare en dimension i ditt liv" så kalla det istället för att "svika och förnedra din partner och sätta era ungars trygghet på spel och riskera att få ett infekterat förhållande till båda resten av ditt liv".... så låter det kanske inte lika glammigt, oskyldigt som du vill att det ska låta.

    Otrohet handla ofta lika mycket om självbedrägeri som att bedra sin partner.

  • Anonym (man)
    Fri 31 Jan 2020 12:49
    #9
    Anonym (Tvåeggat svärd) skrev 2020-01-29 21:35:34 följande:

    Nej, ingen förtäckt annons. Var faktiskt ganska behagligt att skriva av sig, tro det eller ej. Tack för svar, kanske en liten kris, närmar mig ju 40 ????

    Får ta mig en funderare och kanske ta en dialog med min bättre hälft helt enkelt.

    Tack för svar.


    Ja, en dialog, eller tom en konflikt är ALLTID bättre än ett svek.

    Man kan bli arga på varandra, bråka, osv, men så länge man vet att man kan lita på varandra så finns det hopp om att komma fram till någon lösning, tar man död på allt förtroende (vilket en otrohet gör) så blir det omöjligt.
  • Smed75
    Fri 31 Jan 2020 12:52
    #10
    Anonym (Ztan) skrev 2020-01-29 10:34:45 följande:

    Otrohet är trendigt, det är sånt man gör nuförtiden.

    Moral? Det är väl det som är grejen? Att det är förbjudet, pirrigt, spännande, skamligt, omoraliskt.


    Hur det kan vara trendigt att krossa sin partner är för mig obegripligt!

    Men folk tänker väl bara på sig själva och sitt välmående!
Svar på tråden Rastlös och tankarna glider!