• Anonym (Anna)
    Thu 30 Jan 2020 12:50
    2454 visningar
    26 svar
    26
    2454

    Jag är en fungerande alkoholist - fråga vad du vill.

    Jag är en fru och förälder, snart 40 år. Pluggar för tillfället och har mycket på distans så jag är oftast hemma om dagarna. Barnen är runt 10-12, min man jobbar heltid. Jag smygdricker på dagarna 2-3 gånger/vecka, börjar vid 9-10 så att jag sedan hinner nyktra till innan man och barn kommer hem och jag kan ha middag på bordet. Huset är i toppskick, jag sköter mina studier och får högsta betyg i så gott som alla kurser och var nyligen på praktik, då nykter under tiden jag var där. 

    Skäms som fan men kan inte sluta. Några av mina vänner vet om mitt problem.

  • Svar på tråden Jag är en fungerande alkoholist - fråga vad du vill.
  • Thu 30 Jan 2020 12:52
    #1

    Finns inga frågor. Vad skulle hända om du var tvungen att använda bilen om skolan ringer och barnen är sjuka?

  • Thu 30 Jan 2020 12:53
    #2
    Anna60 skrev 2020-01-30 12:52:19 följande:
    Finns inga frågor. Vad skulle hända om du var tvungen att använda bilen om skolan ringer och barnen är sjuka?
    Vilket var en fråga.... hahahaha.
  • Anonym (H)
    Thu 30 Jan 2020 13:12
    #3

    Hur mycket dricker du och vad?

    Hur full blir du?

    Har du kissat på dig på fyllan nån gång?

  • Thu 30 Jan 2020 15:24
    #4

    Jag är i samma ålder som du, snälla sök hjälp för dina problem innan du blir fast totalt. Det kan gå riktigt illa för dig annars.

  • Anonym (nykte­r alkoho­list)
    Thu 30 Jan 2020 16:06
    #5

    Hur kommer det sig att du började dricka? Misstänker inte din man något?

    Och jag håller med mackan1978- sök hjälp innan det hinner gå för långt. Jag började, som du, att dagdricka när jag pluggade på distans. 2 år senare hade jag supit bort både förhållande och barn. När man börjar tänja på gränserna går det snabbt utför.

  • Anonym (Barn till alkoho­list)
    Thu 30 Jan 2020 16:14
    #6
    Anonym (Anna) skrev 2020-01-30 12:50:23 följande:

    Jag är en fru och förälder, snart 40 år. Pluggar för tillfället och har mycket på distans så jag är oftast hemma om dagarna. Barnen är runt 10-12, min man jobbar heltid. Jag smygdricker på dagarna 2-3 gånger/vecka, börjar vid 9-10 så att jag sedan hinner nyktra till innan man och barn kommer hem och jag kan ha middag på bordet. Huset är i toppskick, jag sköter mina studier och får högsta betyg i så gott som alla kurser och var nyligen på praktik, då nykter under tiden jag var där. 

    Skäms som fan men kan inte sluta. Några av mina vänner vet om mitt problem.


    Min pappa drack, aldrig framför mig och blev aldrig arg eller nåt sånt utan bara aningen gladare, men han åkte snabbt hemifrån när han druckit. Men jag visste, och fortfarande idag när jag är i medelåldern kan jag tycka alkohol är obehagligt, mest om någon i min pappas generation dricker.

    Sluta ljug för dig själv och börja sätta dina barn före ditt beroende, supande föräldrar ger inga trygga barndomar.
  • Thu 30 Jan 2020 16:14
    #7

    Jag håller med dig.

    Det är inte värt att supa bort familjen och barnen

  • Anonym (Barn till alkoho­list)
    Thu 30 Jan 2020 16:16
    #8
    Anonym (Barn till alkoholist) skrev 2020-01-30 16:14:55 följande:

    Min pappa drack, aldrig framför mig och blev aldrig arg eller nåt sånt utan bara aningen gladare, men han åkte snabbt hemifrån när han druckit. Men jag visste, och fortfarande idag när jag är i medelåldern kan jag tycka alkohol är obehagligt, mest om någon i min pappas generation dricker.

    Sluta ljug för dig själv och börja sätta dina barn före ditt beroende, supande föräldrar ger inga trygga barndomar.


    Mitt syskon tog samma väg som farsan och gör nu likadant mot sina barn.
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Thu 30 Jan 2020 17:59
    #9
    Anna60 skrev 2020-01-30 12:52:19 följande:

    Finns inga frågor. Vad skulle hända om du var tvungen att använda bilen om skolan ringer och barnen är sjuka?


    Jag har ingen bil och bor ett stenkast från skolan.
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Thu 30 Jan 2020 18:00
    #10
    Anonym (H) skrev 2020-01-30 13:12:39 följande:

    Hur mycket dricker du och vad?

    Hur full blir du?

    Har du kissat på dig på fyllan nån gång?


    2-3 glas vin.
    Hur full...ptja...berusad men inte packad.
    Nej aldrig.
Svar på tråden Jag är en fungerande alkoholist - fråga vad du vill.