• Sat 1 Feb 2020 17:05
    29324 visningar
    38 svar
    38
    29324

    Clearblue spökstreck? Är det vanligt

    Hej!

    Hur vanligt är det att man får spökstreck på CB testa tidigt?

    Tog ett test imorse och kunde se ett svagt streck, asså det gick knappt att se det (visste inte om jag såg i syne först) jag la sedan undan testet och kollade på det efter 30-40min. Då kunde jag se strecket tydligare, brett och blått. Fortfarande super svagt!

    Är på äl+8 eller 9, så är ju verkligen jättetidigt att testa

    Men vill gärna höra era erfarenheter av clearblue. Har ni någongpn fått ?positivt? som visade sig vara ett spökstreck?

    Har även kollat på testet en armlängd ifrån och kan se strecket även då, i alla vinklar, så vet att det inte är en skugga!

    Lägger upp en bild på testet, syns mer IRL men som sagt väldigt svagt!

  • Svar på tråden Clearblue spökstreck? Är det vanligt
  • Anonym (Spök)
    Sat 1 Feb 2020 17:24
    #1
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 17:05:20 följande:

    Hej!

    Hur vanligt är det att man får spökstreck på CB testa tidigt?

    Tog ett test imorse och kunde se ett svagt streck, asså det gick knappt att se det (visste inte om jag såg i syne först) jag la sedan undan testet och kollade på det efter 30-40min. Då kunde jag se strecket tydligare, brett och blått. Fortfarande super svagt!

    Är på äl+8 eller 9, så är ju verkligen jättetidigt att testa

    Men vill gärna höra era erfarenheter av clearblue. Har ni någongpn fått ?positivt? som visade sig vara ett spökstreck?

    Har även kollat på testet en armlängd ifrån och kan se strecket även då, i alla vinklar, så vet att det inte är en skugga!

    Lägger upp en bild på testet, syns mer IRL men som sagt väldigt svagt!


    På clearblue early kan man tyvärr alltid se ett spökstreck skulle jag säga :/ De där testerna är skit. Cb plus är bättre. Därmed inte sagt att ditt är spök, håller tummarna för att det ökar!!
  • Sat 1 Feb 2020 17:28
    #2
    Anonym (Spök) skrev 2020-02-01 17:24:47 följande:

    På clearblue early kan man tyvärr alltid se ett spökstreck skulle jag säga :/ De där testerna är skit. Cb plus är bättre. Därmed inte sagt att ditt är spök, håller tummarna för att det ökar!!


    Räknas det som spök även när det är blått o like brett som kontrollinjen... tråkigt att de tydligen alltid visar spökstreck :(

    Har fått spökstreck med RFSU men då har de varit grått och jättesmala!
  • Anonym (Spök)
    Sat 1 Feb 2020 17:35
    #3
    Ebjkpg skrev 2020-02-01 17:28:27 följande:

    Räknas det som spök även när det är blått o like brett som kontrollinjen... tråkigt att de tydligen alltid visar spökstreck :(

    Har fått spökstreck med RFSU men då har de varit grått och jättesmala!


    Jag har tyvärr fått tydligare än det där, blått - alla andra test negativa och mensen har kommit på utsatt dag. Skulle rekommendera predictor early istället, aldrig visat spök för mig och det test som visat tidigast för mig (testnarkoman deluxe)..

    Hoppas du får tydligt positivt snart, du är ju fortfarande så tidigt så hopp finns absolut! :)
  • Sat 1 Feb 2020 18:26
    #4
    Anonym (Spök) skrev 2020-02-01 17:35:29 följande:

    Jag har tyvärr fått tydligare än det där, blått - alla andra test negativa och mensen har kommit på utsatt dag. Skulle rekommendera predictor early istället, aldrig visat spök för mig och det test som visat tidigast för mig (testnarkoman deluxe)..

    Hoppas du får tydligt positivt snart, du är ju fortfarande så tidigt så hopp finns absolut! :)


    Åh nu blev jag orolig... :(
  • Anonym (53)
    Sat 1 Feb 2020 22:20
    #5

    Sträcket finns alltid där, men det ska bli färgat om hcg finns i urinen.

    Om du på armlängs avstånd ser ett färgat sträck är du gravid, annars inte enligt tillverkarna

  • Tue 4 Feb 2020 17:18
    #6

    Jag testade också ett sådant nu i eftermiddag.. är det då negativt?

  • Anonym (M)
    Tue 4 Feb 2020 17:28
    #7

    Jag testade med ett efter mensen då jag hade ett kvar. Helt värdelösa.

  • Anonym (CB uselt)
    Tue 4 Feb 2020 17:30
    #8

    CB är uselt. Det är vanligt att få spökstreck på dom och när jag är gravid brukar plusset knappt synas på CB så jag måste alltid ta ett nytt test av annat märke för att försäkra mig om att det inte är ett spökstreck.

  • Tue 4 Feb 2020 18:00
    #9

    Borde ju fan inte få säljas om det kan bli så fel :(

  • Anonym (CB uselt)
    Tue 4 Feb 2020 18:02
    #10
    Evelinaaak skrev 2020-02-04 18:00:32 följande:

    Borde ju fan inte få säljas om det kan bli så fel :(


    Håller med. CB är nog det dyraste märket och samtidigt det mest värdelösa.
Svar på tråden Clearblue spökstreck? Är det vanligt