• Sun 2 Feb 2020 12:13
    3985 visningar
    14 svar
    14
    3985

    Vill så gärna ha barn

    I mitt liv har de hampat sig så att det aldrig blivit några barn. Jag kan längta enormt efter att få vara gravid, känna ett liv växa & få känna den där villkorslösa kärleken som bara finns mellan förälder & barn. 
    Lever ensam sedan 2 år tillbaka & verkar inte träffa på ngn att dela mitt liv med heller. Är 38 år & är rädd för att tiden springer ifrån mig.

    Läst lite om spermadonationer etc. På ett sätt känns det nästan pinsamt, att inte kunna lyckas på egen hand. Vill dock påpeka att jag inte på något vis är desperat, så skulle aldrig bara gå ut för att träffa nån & bli gravid.

    Någon annan som är i samma situation?
  • Svar på tråden Vill så gärna ha barn
  • Sun 2 Feb 2020 12:29
    #1
    +1
    Vilsen och rådlös skrev 2020-02-02 12:13:49 följande:
    Läst lite om spermadonationer etc. På ett sätt känns det nästan pinsamt, att inte kunna lyckas på egen hand. Vill dock påpeka att jag inte på något vis är desperat, så skulle aldrig bara gå ut för att träffa nån & bli gravid.

    Någon annan som är i samma situation?
    Det är väl inte ditt fel att du inte träffat rätt kille? Det kan knappast ses som ett misslyckande för att man då går till vården och ber om hjälp på egen hand. Jag tycker att du ska ta mod till dig och sätta igång processen!
  • Sun 2 Feb 2020 12:36
    #2
    +1

    Tack för din ödmjukhet, ska absolut överväga ditt råd.

  • Sun 2 Feb 2020 14:31
    #3
    +2

    Jag tror det är många som känner igen sig i din situation. Där sökandet efter den rätte inte gått som en först hoppats och så känns det som tiden håller på ta slut. Jag har haft förmånen att kunna hjälpa några i den situationen. Sedan finns det ju många möjliga vägar framåt, även om donation är den snabbaste och kanske enklaste

  • Sun 2 Feb 2020 15:52
    #4

    Skulle du klara av en graviditet själv?

    Jag hade inte klarat min utan min sambo, spydde dygnet runt, kunde inte ta mig nånstans, sjukskrivning så dålig lön. Sen hur psyket tog stryk av dagliga kräkningar och illamående.

    Förstår att det kan kännas pinsamt men om du tror att tiden rinner ut o inte vill chansa så kör på

  • Sat 15 Feb 2020 00:08
    #5

    Mitt råd är att köra på på egen hand eller överväga att frysa in dina ägg, det önskar jag att jag gjort när jag var yngre...

  • Sat 15 Feb 2020 00:13
    #6

    Du bör nog frysa ägg för säkerhetsskull. Sen ska du nog akta dig så att du inte stressar in i ett förhållande eftersom du känner att klockan tickar. Känn efter att det verkligen är rätt innan du skaffar barn så att du inte blir ihop med någon för att det känns ok och du vill ha barn. Är nog lätt hänt om stressen börjar komma fast då är det kanske bättre att skaffa barn själv och sen leta rätt på en partner och styvfarsa sen.

  • JoEr97­9
    Wed 11 Aug 2021 21:15
    #8
    -1

    Jag kan också tänka mig att donera spermier till barnlösa. Har haft väldigt lätt att få barn och det känns orättvist emot dem som kämpat länge.

  • Sat 14 Aug 2021 12:38
    #9

    Män som ba ?jag kan donera spermier?, de menar att de vill ligga. Sedan får du allt ansvar för barnet.

  • Sat 14 Aug 2021 12:57
    #10

    Mycket skumt att erbjuda sina spermier bara så där av flera anledningar...

    Är ej i liknande situation men som jag skrev i en liknande tråd har jag en nära bekant som är.

    Så jobbigt och stressigt det måste kännas. Vara förälder är tufft nog, ensam så blir det oftast ännu värre (men kanske bättre att vara själv än vara med en mansbebis eller värre...)

    Du har ju inte tiden på din sida men om du inte är desperat kanske du ska passa på att tänka igenom vad du egentligen vill ha och hur du vill ha detta? Frysa in ägg som är föreslaget är ju en bra åtgärd att senare kunna falla tillbaka på...

    Lycka till med vad du en beslutar dig för.

  • Sat 14 Aug 2021 13:54
    #11
    Allmänt undrande skrev 2021-08-14 12:57:51 följande:

    Mycket skumt att erbjuda sina spermier bara så där av flera anledningar...


    Jag vet inte vems inlägg du tänkte på, men jag kan förstå att det är en ryggmärgsreflex att känna så. Det var nervöst första gången jag träffade någon som önskade hjälp och än idag tar det emot att säga ordet "sperma" när jag pratar med någon jag inte känner.

    Men om en tar sig förbi att det känns som en konstig situation kan det bli hur bra som helst. Det finns rent konkret barn jag gett upphov till som inte skulle ha funnits om jag inte lärt känna deras föräldrar här på Familjeliv. Det tycker jag är rätt fantastiskt
  • Wed 25 Aug 2021 21:29
    #12

    Jag skulle inte rekommendera att frysa ner ägg. Kvaliteten är ofta inte så bra efter 30-35 och risken finns att de ägg du fryser ner inte är dugliga men att du invaggas i falsk trygghet och tror att det kommer fungera med de äggen.

    Mitt råd är istället att omedelbart försöka skaffa barn på egen hand. Du klarar det om du vill. Alla har inte så jobbiga graviditeter eller barn heller så det kan fungera utmärkt men är ju bra om du har något stöd typ familj eller släkt.

    Lycka till och kör på!

  • Sun 5 Sep 2021 16:33
    #13

    Hej är en kille som vill ochså ha barn

  • Mon 6 Sep 2021 22:28
    #13

    Tycker du ska ta tag i det så fort du kan,

    då du är 38 år..det är inte jätteovanligt idag att kvinnor inseminerar sig, antingen i Danmark eller Sverige. Jag har själv en kompis och en annan bekant som gjort det för att bli mamma

  • Wed 3 Aug 2022 13:59
    #14

    Oh ja! Dejtar massa, men dom vill bara en sak. Ursäkta att min röv är så snygg och mina pattar är så sköna men ja. Män nöjer sig med mainstream. Du kan bli utan barn. Hämnas dem. Ha sex med upptagna män. 

Svar på tråden Vill så gärna ha barn