• Anonym (Ledse­n)
    Sun 2 Feb 2020 19:23
    645 visningar
    25 svar
    25
    645

    Jag är ingen full pott för honom

    Hej!

    Är ledsen nu och det är mycket möjligt att jag överreagerar.

    Jag och min sambo som jag har en dotter på 3 år med sätt och såg solsidan. Där började de prata om poängsystem på partner. Jag frågade honom vad har jag för poäng( trodde han skulle svara 10 för jag älskar honom så mycket och för mig är han en klar 10a, kanske inte för andra men för mig). Han sa att jag var en 8:a. Var på jag frågade, är jag inte en 10a? Vad saknar jag för att vara en 10:a? Han svarade: jag vet inte.

    Jag blir jätteledsen , för om man verkligen älskar någon så borde man vara en 10:a i dess ögon.

    Är ledsen nu och känner mig så otillräcklig, jag kommer ju aldrig kunna bli en 10:a för honom.

  • Svar på tråden Jag är ingen full pott för honom
  • Sun 2 Feb 2020 19:39
    #1
    +1

    Du har rätt till dina känslor, men du bad om hans åsikt och han valde att svara utifrån vad han tycker. Jag skulle nog säga att jag pendlar mellan att vara en 6-8 och min partner likaså.

    Har aldrig träffat på en 10 poängare?

    Prata med din partner. Ibland frågar vi saker som vi inte vill ha svaret på. Hade min partner sett mig som en 8a hade jag vart riktigt glad.

    Hoppas ni kan lägga detta bakom er.

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 2 Feb 2020 19:39
    #2

    Jag tycker inte du ska vara ledsen, 8 är riktigt bra! Och det säger jag inte bara utifrån siffror utan för att en tia skulle vara perfekt, och sådana personer existerar inte. Min partner skulle nog få typ 7 om jag ska vara ärlig.

    Man måste inte ha en hög siffra för att älska varandra djupt eller för att vara lycklig ihop.

    Din partner tänker nog på att du också har dina brister, som alla andra.

    Skulle du seriöst ge honom en 10?? Isf är det dags att ta av de rosa glasögonen ;)

  • Sun 2 Feb 2020 19:41
    #3
    -2

    Du överreagerar inte. Han är en idiot. I en perfekt värld hade du lämnat honom eftetsom detta kommer gnaga i dig länge, länge.

    Men mer troligt är väl att du är precis som vanligt, ger honom det han alltid fått, och så kom han undan med att säga sånt till dig utan konsekvenser.

  • Anonym (alice­)
    Sun 2 Feb 2020 19:52
    #4

    Jag tror såhär: ni ser helt enkelt "poängsystem" olika.

    Du tänker poäng efter hur mycket man älskar någon. Älskar man någon så starkt som du gör, så är det 10. Får man en 8 så känner man inte lika mycket för personen.

    Men han kanske tänker: Du får en 8 för att du snarkar på natten, slänger kläder på golvet i sovrummet som han får plocka upp och du gillar att kolla på romantiska komedier istället för actionfilmer som han föredrar. (OBS exempel!!)

    Förstår du hur jag menar? Han behöver verkligen inte mena något illa med det, och eftersom ingen människa är perfekt så kan det även i det mest perfekta förhållandet finnas saker man gärna sett hos sin partner, men att det inte gör något om det inte finns där.

    Handen på hjärtat - hur mycket du än älskar din partner - nog finns det något hos honom som inte alls är 10 poäng?

  • Persbr­andtko­la
    Sun 2 Feb 2020 19:53
    #5

    Gör så här: Titta han i ögonen och säg: Tänk nu ORDENTLIGT innan du svar något annat än att jag är en 10:a. Om han svarar att du är något annat än en 10:a, ge honom en pungspark! Om han svarar att du är en 10:a, fan, ge han en pungspark ändå, eftersom att han gav dig ett så dåligt svar första gången han svarade. 

    Skämt åsido, tycker det är mycket dåligt, onödigt och omoget av honom. Nu vet du i alla fall att han inte är en 10:a.
    Du får en 11:a av mig. Hare fint! 

  • Sun 2 Feb 2020 20:11
    #6
    -1 +4
    Avenia skrev 2020-02-02 19:41:15 följande:

    Du överreagerar inte. Han är en idiot. I en perfekt värld hade du lämnat honom eftetsom detta kommer gnaga i dig länge, länge.

    Men mer troligt är väl att du är precis som vanligt, ger honom det han alltid fått, och så kom han undan med att säga sånt till dig utan konsekvenser.


    Känns som en klassisk kvinna som ställer frågor hon inte vill ha ett ärligt svar på.

    -Du älskling ser jag tjock ut i den här?

    -Ja vafan ska man säga? Du är ju fet, det försvinner ju inte på något magiskt sätt pga en tröja..

    Du ställer ju en omöjlig fråga som är så dum så den förtjänar ett ärligt svar.
    Ride it like you stole it
  • Sun 2 Feb 2020 20:34
    #7

    En 10:a för mig kan vara en 7:a för någon annan. Alla har olika smak.

    Personligen så har min bästa varit en 6-7 till utseende, kropp men en 10:a till personlighet. Mjuk, feminin, lojal .Ångrar mig varje dag att jag lämnade henne när hon ville ha barn. Lät henne gå för jag var inte där och önskade det bästa för henne.

    Du kanske är full pott men inte när det gäller utsidan. Det är få kvinnor om någon som har det. Det gäller även killar. När en dag någon kille visar dig uppmärksamhet och han är mer än din är nu,till utseende och status, då kommer du fundera på att gå vidare. 

  • Sun 2 Feb 2020 20:36
    #8

    Ovanligt att bli förälder när man går i mellanstadiet...

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Sun 2 Feb 2020 21:30
    #9

    Ja jag vet att det verkar barnsligt för många av er men kan tyvärr inte rå för min känsla.

    Det stämmer nog att vi har olika sätt att se på poängsystemet. Vi pratade nyss om det och han sa att för honom är en 8:a högt. Han kommer aldrig träffa en 10:a.

    För mig är han en 10:a, efter våra år tillsammans så bara pirrar det i hela min kropp när jag tänker på honom, när jag är nära honom. Jag gör allt för honom.

    Trodde verkligen att han skulle säga en 10:a, det är därför jag reagerade som jag gjorde. Hade annars aldrig ställt frågan ens. Så det var dumt av mig eftersom jag inte kunde hantera sanningen.

    Tack för alla era svar och infallsvinklar. Jag har blivit en erfarenhet rikare ilväll. Kommer aldrig mer ställa någon sån fråga.

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Sun 2 Feb 2020 22:24
    #10

    Problemet är ju att han inte sade varför du inte var en 10a, inte att du inte var det. Hade han när du frågat om varför sagt att "Ja haha, hade du inte snarkat och älskat actionfilmer hade du varit en 10a" så hade du nog inte blivit så sårad. Nu vet du att du inte är perfekt i hans ögon men du har ingen aning om vad som är fel. 


    Tror att min pojkvän hade svarat som din partner så jag hade inte vågat fråga. Hade han frågat mig så hade jag svarat att "Du är en 9a men du hade varit en 10a om du varit lite mer positiv som person"

Svar på tråden Jag är ingen full pott för honom