• Svar på tråden Skrämmer starka kvinnor män?
  • Anonym (L)

    Vissa kanske. Men knappast alla. Men vad är det för män du är ute efter?

  • Anonym (Fyll i anonym signatur)

    Ja, många män vill ha en kvinna som de kan styra över. Män blir skrämda om kvinnan visar maskulina tendenser i beteende.

  • Vilsen och rådlös

    Ja du.. jag hade gärna krupit in i en stor trygg famn, trots att jag själv är väldigt, stabil, stark, självgående osv.. 

    Jag säger ofta saker andra inte vågar skoja om, jag vet att jag uppfattas som stark, stabil & lite galen :) jo o kanske lite maskulin som ngn skrev..

    Men d där med att hitta ngn verkar svårt..

  • Anonym (Hmmm)

    Män vill officiellt ha starka och självständiga kvinnor men verkligheten ser oftast inte likadan ut. När det visar sig att man både klarar av sådant som generellt ses som mansgöra samt lever ett bra och lyckligt liv, även som singel, är man inte längre särskilt attraktiv på marknaden.

  • Vilsen och rådlös
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-02-03 16:18:04 följande:

    Män vill officiellt ha starka och självständiga kvinnor men verkligheten ser oftast inte likadan ut. När det visar sig att man både klarar av sådant som generellt ses som mansgöra samt lever ett bra och lyckligt liv, även som singel, är man inte längre särskilt attraktiv på marknaden.


    Jo, jag har märkt d.

    Jag får se d som så, att de inte vet vad de går miste om :)
  • Anonym (H)

    Beror väl på vilken sorts man vi pratar om. Är det en psykiskt misshandlande, nedvärderande och respektlös machoman så vågar jag nog svara på att de nog inte vill ha en stark självständig kvinna. Talar vi om en normalfuntad man med normala värderingar och som tillochmed kanske tycker att kvinnor har lika mycket rätt i samhället som vilken människa som helst, så nej, då blir det nog inte skrämda.

  • Liberté

    Först måste du definiera en sk "stark kvinna" , de flesta som kvinnor jag träffat som kallar sig själv det brukar vara jobbiga rättshaverister alternativt en Karen.

    Välutbildade, framgångsrika alternativt vältaliga är knappast en stark kvinna utan en kompetent.

  • Anonym (Fyll i anonym signatur)
    Anonym (Hmmm) skrev 2020-02-03 16:18:04 följande:

    Män vill officiellt ha starka och självständiga kvinnor men verkligheten ser oftast inte likadan ut. När det visar sig att man både klarar av sådant som generellt ses som mansgöra samt lever ett bra och lyckligt liv, även som singel, är man inte längre särskilt attraktiv på marknaden.


    Feminismens hjärntvätt rimmar inte med verkligheten. Det är feminismen som mer eller mindre "tvingar" män att påstå att de vill ha starka och självständiga kvinnor.
Svar på tråden Skrämmer starka kvinnor män?