• Anonym (Villk­orslös­)
    Mon 3 Feb 2020 22:41
    2236 visningar
    78 svar
    78
    2236

    Vad är "sexliv på dina/bådas villkor" för en man?

    Läser på https://www.expressen.se/halsoliv/9-skal-att-skiljas--eller-borja-kampa/

    "Du känner att ert sexliv inte längre är på dina villkor. ... det viktigaste är att ni känner att sexlivet är på bådas villkor."

    Är texten skriven med kvinnor som tappat lusten i åtanke, eller kan ni hjälpa mig begripa vad ovanstående konkret skulle betyda för en man?

    Under våra 20 år kan jag inte påstå att jag någon gång upplevt att sexlivet skulle ha varit "på mina villkor" (och förstår alltså inte hur jag skulle kunna bedöma om det inte längre är det).

  • Svar på tråden Vad är "sexliv på dina/bådas villkor" för en man?
  • Anonym (Gurka­)
    Mon 3 Feb 2020 22:51
    #1

    Tex tjatsex eller sex för sakens skull eller sex endast godtas om det sker på den andres villkor... Typ så..

    Att det helt enkelt finns ett motstånd mot sex och att sexet inte är ömsesidigt lustfyllt utan sker med villkor och regler. Tex att du som man ska göra det du ska och inget annat (inget pill, inget smek, ingen tunga, inget kladd och helst så fort som möjligt..)

  • Mon 3 Feb 2020 23:47
    #2

    Det finns ju ett inbyggt problem i det där med sex på lika villkor, eller att ha, ställa upp på sex generell.
    Problemet är att det är så subjektivt hur man upplever det där. 
    Även då vad man får ut av det eftersom att ge också kan vara givande för givaren.

  • Anonym (Tjej 37)
    Tue 4 Feb 2020 00:02
    #3

    För mig innebär det bla att båda får tillfredsställelse i sexlivet. Båda måste kunna ge och ta. Alla vill inte ha eller ge oralsex tex. Men om den ena bara får och den andra aldrig får tillbaka så är det definitivt inte på bådas villkor. Hade min man aldrig velat slicka mig hade jag aldrig stått ut då jag själv ofta gärna suger av honom. Det hade känts grymt frustrerande. Likaså att båda tar initiativ till sex. Det ska inte bara ligga på den ena att ta första steget. Sånt dödar lusten för mig ialla fall.

  • Tue 4 Feb 2020 14:37
    #4

    Konstig fråga. Om du vill ha sex åtta gånger i veckan och att ni smörjer in varandra med leverpastej, och hon inte vill det, då är det inte på bådas villkor.

  • Anonym (Henol­ogen)
    Tue 4 Feb 2020 14:45
    #5
    Anonym (Villkorslös) skrev 2020-02-03 22:41:40 följande:

    Är texten skriven med kvinnor som tappat lusten i åtanke, eller kan ni hjälpa mig begripa vad ovanstående konkret skulle betyda för en man?


    "på bådas villkor" betyder i allmänhet "på kvinnans villkor".
  • Anonym (?)
    Tue 4 Feb 2020 15:06
    #6
    Anonym (Henologen) skrev 2020-02-04 14:45:28 följande:

    "på bådas villkor" betyder i allmänhet "på kvinnans villkor".


    Så en man kan inte säga nej om kvinnan har preferenser som inte han gillar? Eller hur menar du?
  • Anonym (?)
    Tue 4 Feb 2020 15:09
    #7
    Anonym (Henologen) skrev 2020-02-04 14:45:28 följande:

    "på bådas villkor" betyder i allmänhet "på kvinnans villkor".


    Så en man kan inte säga nej om kvinnan har preferenser som inte han gillar? Eller hur menar du?
  • Anonym (Orgas­m)
    Tue 4 Feb 2020 15:15
    #8

    På bådas villkor betyder att jag ska ge kvinnan minst en orgasm innan jag sprutar min säd i henne. 

  • Anonym (Lite salt)
    Tue 4 Feb 2020 15:17
    #9

    På bådas villkor betyder väl att båda njuter och uppskattar sexlivet. Att man har sex när båda vill och att båda får njuta. Inget konstigare än så.

  • Anonym (Beppe­)
    Tue 4 Feb 2020 16:55
    #10
    +1

    Jag skulle säga att det generellt är på dens villkor som vill minst.

    Att göra något man inte vill är att göra våld på sig själv. Så då blir det automatiskt att den som inte vill alltid får som den vill, den andra får bara anpassa sig. Och då blir det inte på bådas villkor.

    Det är en motsägelse i sig själv att det skall tillfredsställa båda två på bådas villkor.

    En part får vika ned sig, oftast är det samma part som får vika ned sig i det mesta.

Svar på tråden Vad är "sexliv på dina/bådas villkor" för en man?