• Anonym (TS)

    Självklart med gympaskor ?

    Vår sexåriga dotter ska börja i gymnastik. Jag tycker att det är självklart att hon ska ha gympa skor med ljus sula på träningarna. Min sambo tycker inte det är självklart utan tycker hon kan vara barfota. De har inte skrivit något om vilken utrustning barnen ska ha så därför tycker han inte att de kan förväntas ha gympaskor.

    Vad tror ni de andra barnen kommer att ha och vad tycker ni är rimligt att förvänta sig av föräldrar ?

  • Svar på tråden Självklart med gympaskor ?
  • BuoBä

    Jag hade inte skaffat skor utifall att, utan tagit kontakt först och frågat. Men din mans inställning låter också lite konstig. Tycker han att det duger med jeans och tröja också, eftersom de inte preciserat vilken typ av träningskläder som behövs?

  • Anonym (?)

    Är det faktisk gymnastik? Eller menar du någon annan form av idrott eller gympa? Mina barn som har gymnastik får inte lov att ha skor alls. Däremot när de gick på idrott skulle man ha det. Är ju också viktigt att samma gäller för alla för annars kan man ju bli trampad på...

  • Anonym (Y)

    I gymnastikträning brukar man inte få ha skor nej.

  • LiaSthlm

    Jag som ledare har gett all info första gången när man varit och provat hos oss.

    En del har gympaskor för att de vill ha det men vi föredrar att de är barfota då det är mycket sträcka på tår, vrister mm inom gymnastik och det är svårt då.

    Men maila och fråga vad de ska ha på sig till ledarna.

  • Anonym (...)

    Våra döttrar går i redskapsgymnastik. Där är det barfota som gäller.

  • Anonym (lll)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-07 15:16:42 följande:

    Vår sexåriga dotter ska börja i gymnastik. Jag tycker att det är självklart att hon ska ha gympa skor med ljus sula på träningarna. Min sambo tycker inte det är självklart utan tycker hon kan vara barfota. De har inte skrivit något om vilken utrustning barnen ska ha så därför tycker han inte att de kan förväntas ha gympaskor.

    Vad tror ni de andra barnen kommer att ha och vad tycker ni är rimligt att förvänta sig av föräldrar ?


    Som sagt, det beror på vad hon ska gå på. Små barn har sällan gympaskor på gymnastik.

    Men det enklaste är väl bara att fråga ledaren. 
  • Anonym (Fossing)

    Om det är gymnastik i gymnastikhall med en sånt där mjukt gymnastikgolv så är det barfota eller tossor med skinn- eller tunn gummisula som gäller. I vanliga gympasal i en skola spelar det nog ingen roll. När min dotter gick på sån barngympa hade de flesta gympaskor, hon hade tossor. Någon enstaka var barfota. Fotvårtor är en sak att ha i beräkningen.

    En fundering, en sexåring går väl i skolan? Har de inte gymnastik där?

  • cosinus

    Ska barnen göra kullerbyttor och annat så är helt klart utan gymnastikskor att föredra.

    men sen kan de som någon skrev ha något på fötterna, mjuka skinntofflor, strumpor med halkpluttar (typ de man har på hoppland) o s v.

    Mina barn som tränar redskapsgymnastik tränar nästan alltid barfota men vissa vill ha strumpor för det mesta men tar av dessa vid typ hopp, handvolter och annat som blir svårare om det är halkigt (som det blir med strumpor)

Svar på tråden Självklart med gympaskor ?