• Anonym (Trigg­er)
    Sun 9 Feb 2020 09:22
    6152 visningar
    134 svar
    -1 +2
    134
    6152

    Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet

    https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/a/21kLkv/har-tagit-inspiration--fran-att-ligga-runt

    S
    åhär säger sångerskan Molly Hammar:
    ? Jag har aldrig känt mig så sexig som jag gör just nu. Jag har hittat sex på ett helt annat sätt och jag har tagit inspiration från att ligga runt. Det har varit helt fantastiskt kul.

    Slutshamingen handlar ju uteslutande om kvinnor. Kvinnor drabbas fortfarande av konsekvenser i den diskussionen.


    ? Exakt! Därför är det så viktigt att verkligen börjar prata om det. Jag tycker inte att det är någon som dragit det här med kvinnlig sexualitet till samma spets som jag gör nu. Hur jag verkligen uttrycker att jag älskar sex på ett sätt som jag upplever att många kvinnor inte vågar göra, säger hon.


    ? Det finns ingen skillnad kvinnlig sexualitet och manlig sexualitet, vi lever i en illusion av att det är två olika världar där vi kvinnor vuxit upp med tanken om att vi inte ens får vara sexuella. Jag vill bara uppmuntra folk att älska sig själva. Och ligga mer.

  • Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet
  • Anonym (Trigg­er) Trådstartaren
    Sun 9 Feb 2020 09:23
    #1

    Kvinnor, håller ni med henne?

  • Anonym (Nej)
    Sun 9 Feb 2020 09:24
    #2
    +1
    Anonym (Trigger) skrev 2020-02-09 09:23:06 följande:

    Kvinnor, håller ni med henne?


    Nej, kvinnor ska inte ligga runt. Äckligt!
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 9 Feb 2020 09:41
    #3
    -1

    Kvinnor får ligga med vem eller hur många de vill!

    Att säga att män får men kvinnor inte får, t ex för att det är "äckligt" kallas diskriminering!!

    Dessutom kan man tycka att folk inte har ett skit att göra med vad andra har för sig med sina underliv.

  • Anonym (Livli­e)
    Sun 9 Feb 2020 12:13
    #4
    -2 +1

    Jag ligger inte runt men är man sexuellt aktiv blir det en del i slutänden. Inte en människa vet min siffra och jag tänker inte berätta den för någon. Jag är kräsen, svårtillgänglig, och jag tar inte vilken man som helst. När rätt person dyker upp har jag sex med honom. Man vet inte hur länge man får vänta innan det händer nästa gång. Ofta har jag ett gäng kk, just nu tre, som jag alternerar mellan. Det är skönt, härligt, jag känner mig uppvaktad, sexig och bekräftad, samtidigt som jag inte behöver bekymra mig över en relation där jag tvingas till monogami. Skulle inte vilja ha det på något annat sätt...

  • Sun 9 Feb 2020 15:56
    #5
    Anonym (Livlie) skrev 2020-02-09 12:13:51 följande:

    Jag ligger inte runt men är man sexuellt aktiv blir det en del i slutänden. Inte en människa vet min siffra och jag tänker inte berätta den för någon. Jag är kräsen, svårtillgänglig, och jag tar inte vilken man som helst. När rätt person dyker upp har jag sex med honom. Man vet inte hur länge man får vänta innan det händer nästa gång. Ofta har jag ett gäng kk, just nu tre, som jag alternerar mellan. Det är skönt, härligt, jag känner mig uppvaktad, sexig och bekräftad, samtidigt som jag inte behöver bekymra mig över en relation där jag tvingas till monogami. Skulle inte vilja ha det på något annat sätt...


    Håller med !  3 (yngre) KK på mig också.
  • Anonym (Ilse)
    Sun 9 Feb 2020 16:55
    #6
    -1 +2

    Yes. Och det är här det blir så snett.

    Killar får lära sig att gasa, ligga och lägra.

    Tjejer ska vara svåra, sparsamma och hålla ihop benen.

    Sen klagar killar på att kvinnor inte släpper till, inte vill ligga.

    Om vi dumpar hela den här harangen med ord som; slampa, hora, madrass, luder, drinkluder, hål, lössläppt, fladderfitta, dålig kvinna, lättfotad etc etc etc och istället uppmuntrar kvinnor att njuta av sin sexualitet. Ja då kommer det finnas betydligt fler kvinnor där ute som släpper till.

  • Anonym (Ella)
    Sun 9 Feb 2020 17:37
    #7

    Nej, jag håller inte med. Milt sagt. Självklart finns det skillnader och självklart är det inte mer okej för män att vara...världens äldsta yrke. Och självklart premierar traditionell media sådant här. Empowering och sånt.

  • Mon 10 Feb 2020 15:26
    #8
    Anonym (Ilse) skrev 2020-02-09 16:55:13 följande:

    Yes. Och det är här det blir så snett.

    Killar får lära sig att gasa, ligga och lägra.

    Tjejer ska vara svåra, sparsamma och hålla ihop benen.

    Sen klagar killar på att kvinnor inte släpper till, inte vill ligga.

    Om vi dumpar hela den här harangen med ord som; slampa, hora, madrass, luder, drinkluder, hål, lössläppt, fladderfitta, dålig kvinna, lättfotad etc etc etc och istället uppmuntrar kvinnor att njuta av sin sexualitet. Ja då kommer det finnas betydligt fler kvinnor där ute som släpper till.


    Kan bara applådera. Om vi gick mot den trista traditionella uppfostran, om kvinnor vågade vara kåta och män inte var så neurotiskt knullfixerade.
  • Anonym (Kerst­in)
    Mon 10 Feb 2020 16:01
    #9
    +1
    Anonym (Ilse) skrev 2020-02-09 16:55:13 följande:

    Yes. Och det är här det blir så snett.

    Killar får lära sig att gasa, ligga och lägra.

    Tjejer ska vara svåra, sparsamma och hålla ihop benen.

    Sen klagar killar på att kvinnor inte släpper till, inte vill ligga.

    Om vi dumpar hela den här harangen med ord som; slampa, hora, madrass, luder, drinkluder, hål, lössläppt, fladderfitta, dålig kvinna, lättfotad etc etc etc och istället uppmuntrar kvinnor att njuta av sin sexualitet. Ja då kommer det finnas betydligt fler kvinnor där ute som släpper till.


    Precis så är det, männen försöker styra upp vår sexualitet och när vi senare i äktenskapet gör som de säger blir de ledsna och frustrerade på vår brist på sexualitet. Att killar inte fattar att de får ligga mer om de uppmuntrar kvinnlig sexualitet redan från början.

    Allt handlar ytterst om kontroll över kvinnokroppen och kvinnan.
  • Anonym (Hings­ten)
    Mon 10 Feb 2020 23:28
    #10
    -1

    Helt rätt o jag uppmuntrar tjejer att tidigt skaffa dildo/vibrator som oskuld och träna upp sin sexualitet praktiskt och bygga självförtroende för att bli mindre passiva vid knull och finna sin njutning till högre nivå. Tjejer ska inte passivt bara göra som killen vill och öppna benen så att han får sitt men inte hon.

    Jag hade en period då jag hade 100 olika tjejer och fick massa härlig erfarenhet men att jag även lugnade ner mej.

    Nu har jag en dotter som när som helst kommer skaffa sin första pojkvän.

    Jag skulle så gärna vilja hjälpa henne med samtal om detta och ge henne några sexleksaker för att hon kan träna o njuta och kanske inte vara lika het på gröten med kille och med för lite erfaren het förlora oskulden på allt för klantigt sätt.

    Men det är min dotter och hon vill inte ha det samtalet med sin far eller?? och ge sin dotter en liten dildo kan bli fel?? Tänk om jag skulle skicka en i ett diskret brev från hemlig avsändare?

    Eller blir det som vanligt att hon varken får ledsagning el dildo o klara detta på egen hand vilket är fel också????

    Vad göra

Svar på tråden Ligga runt, manlig/kvinnlig sexualitet