• Anonym (Nyfik­en)
    Sun 9 Feb 2020 21:09
    5966 visningar
    49 svar
    49
    5966

    Squirt

    Hur många av er tjejer får egentligen fontänorgasm? Är det vanligt? Är så sugen på att få uppleva det.

  • Svar på tråden Squirt
  • Anonym (Anony­m)
    Sun 9 Feb 2020 21:15
    #1

    Vad jag förstår är det inte jättevanligt.

    När jag var yngre hade jag en, sedan inte mer. Tills jag köpte min Satisfyer x) Den maskinen är inte klok haha! :D Jätteskön, rekommenderas starkt! Men jag har bara vågat testa den två gånger, då satsade jag på två orgasmer vardera gång. Första gången fick jag en fontänorgasm på andra omgången och andra på båda två! :o Men jag har bara lyckats mha klitorisstimulans, även första gången.

  • Anonym (Hej)
    Sun 9 Feb 2020 21:52
    #2
    +1

    Började få det efter min andra förlossning.

    Tycker fortfarande vanliga orgasmen känns bättre.

    Brukar oftast spruta 2-3 gånger innan den vanliga orgasmen kommer.

  • Anonym (:))
    Sun 9 Feb 2020 23:38
    #3

    Squirtar och har alltid gjort. Väldigt sexigt, både jag och mannen älskar det men kan såklart bli jobbigt ibland om det blir alldeles för blött i sängen exempelvis. Kan dock få vanlig orgasm (utan sprut) med så det är inte bara fontänorgasmer jag får. Två olika tekniker :) . Mannen älskar dessutom när jag fontänar/squirtar vilket i sin tur gör det mer njutbart för mig.

    Väldigt hett!

  • Anonym (Japp)
    Sun 9 Feb 2020 23:39
    #4
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-02-09 21:09:46 följande:

    Hur många av er tjejer får egentligen fontänorgasm? Är det vanligt? Är så sugen på att få uppleva det.


    Har lärt mig på senare år. Min man tycker det är extremt hett :)
  • Anonym (Kåt tjej (50år)­)
    Mon 10 Feb 2020 08:02
    #5

    Jag fick min första fontänorgasm när jag var runt 30, wow vilken känsla!

    Har inte lyckats att få någon mer sedan dess, tyvärr.
    Har fått en "Rabbit" av min partner som ska hjälpa mig i jakten på en fontänorgasm! 

  • Mon 10 Feb 2020 21:00
    #6

    Fontän eller fontän

    En del får svårt att hålla tillbaka kiss i en form av inkomtinens vid orgasm och tror det var fontän.

    Sen har vi de som tycker det är pimsamt att blöta ner sängen och håller tillbaka och blir därmed berövade vanlig orgasm eller fontän orgasm.

    Fontän el squirt är sekret och kan ofta va blandat med kiss om man är okissad.

    Riltig fontän för mej är när man får en okontrollerbar orgasm där hela underlivet och anal får sammandragningar /krystning likt när man föder barn och därmed pressas vätskor ut och kanske bajs. Ingen fara för det är teçken på att du lyckats.

    Se till att kisa o bajsa kort före, skydda sängen, försök att hålla tillbaka fontänorgasmen men när det imte går längre släpper du loss allt till max..

  • Anonym (Hej)
    Tue 11 Feb 2020 08:24
    #7
    Perjonsson skrev 2020-02-10 21:00:45 följande:

    Fontän eller fontän

    En del får svårt att hålla tillbaka kiss i en form av inkomtinens vid orgasm och tror det var fontän.

    Sen har vi de som tycker det är pimsamt att blöta ner sängen och håller tillbaka och blir därmed berövade vanlig orgasm eller fontän orgasm.

    Fontän el squirt är sekret och kan ofta va blandat med kiss om man är okissad.

    Riltig fontän för mej är när man får en okontrollerbar orgasm där hela underlivet och anal får sammandragningar /krystning likt när man föder barn och därmed pressas vätskor ut och kanske bajs. Ingen fara för det är teçken på att du lyckats.

    Se till att kisa o bajsa kort före, skydda sängen, försök att hålla tillbaka fontänorgasmen men när det imte går längre släpper du loss allt till max..


    Det är just detta. Jag gör massa knipövningar och hjälper ändå inte hålla tillbaka fontänen. Likadant så kissar jag innan. Blir väldigt mycket tvätt kan jag säga ...
  • Anonym (Hej)
    Tue 11 Feb 2020 08:32
    #8
  • Tue 11 Feb 2020 12:05
    #9
    Anonym (Hej) skrev 2020-02-11 08:32:01 följande:

    bakingbabies.se/2018/06/12/fontanorgasmer-vs-urinlackage-vid-orgasm/


    Alltså... Fontänorgasm kommer från urinblåsan. Körtlar innehåller ca 1 ml.

    Det handlar kort och gott om att blåsan tömmer sig vid orgasm. Det behöver dock inte betyda att man har problem med inkontinens annars.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tue 11 Feb 2020 12:26
    #10
    Perjonsson skrev 2020-02-10 21:00:45 följande:

    Fontän eller fontän

    En del får svårt att hålla tillbaka kiss i en form av inkomtinens vid orgasm och tror det var fontän.

    Sen har vi de som tycker det är pimsamt att blöta ner sängen och håller tillbaka och blir därmed berövade vanlig orgasm eller fontän orgasm.

    Fontän el squirt är sekret och kan ofta va blandat med kiss om man är okissad.

    Riltig fontän för mej är när man får en okontrollerbar orgasm där hela underlivet och anal får sammandragningar /krystning likt när man föder barn och därmed pressas vätskor ut och kanske bajs. Ingen fara för det är teçken på att du lyckats.

    Se till att kisa o bajsa kort före, skydda sängen, försök att hålla tillbaka fontänorgasmen men när det imte går längre släpper du loss allt till max..


    Så man "lyckas" om det kommer kiss och bajs (!) vid orgasm?

    Varför är inte njutningen det som avgör om man "lyckas"?

    Om man har besvär av inkontinens eller inte, kan väl inte påverka huruvida orgasm med urintömmning är lyckad eller inte...

    En kvinna som tömmer urinblåsan ofrivilligt vid sex, men även har problem med att läcka urin vid annan belastning som tex nysning (inkontinens) kan ha precis lika sköna fontänorgasmer som någon som tömmer blåsan under sex men inte har andra besvär med ofrivillig urintömmning(inkontinens).

    Att komma med exempel "krystningar likt när man föder barn" känns pinsamt och som ett hån.

    Du hade aldrig kommit på tanken att nämna detta om du verkligen fött barn. Det är i de allra flesta fall oerhört smärtsamt, så du vet...och det gör ont i hela magen.

    Det som inte är urin vid sk fontänorgasm är försumbar liten mängd.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Squirt