• Anonym (Vad göra?)
    Sun 9 Feb 2020 22:17
    2958 visningar
    83 svar
    -1
    83
    2958

    5-åringens kompis har sett porr

    Min 5-åring berättade idag att hennes kompis på förskolan berättat att hon sett en film där en ?man stoppade snoppen i en mammas snippa? och att hon inte fick berätta för någon.

    Jag har pratat med min 5-åring, men undrar vad jag ska göra med informationen. Jag känner inte det berörda barnets föräldrar. Ska jag ringa dem ändå? Prata med förskolan? Låta det vara? Hur skulle ni agera?

    Barnet i fråga fick ett syskon för drygt 6 månader sedan, så det kan ju vara en film om hur barn blir till plus lite livlig fantasi. Eller så har hon råkat sätta på något. Eller så har någon visat henne detta. Det kan ju vara helt oskyldigt eller jätteilla.

  • Svar på tråden 5-åringens kompis har sett porr
  • Anonym (R A)
    Sun 9 Feb 2020 22:19
    #1
    -1 +5

    Släpp det, det angår dig inte.

  • Walker­90
    Sun 9 Feb 2020 22:22
    #2
    +1

    Hej!

    Jag har inga barn och bör vara väldigt försiktig med att uttala mig men om jag vore du skulle jag nog rådfråga någon på förskolan. De kanske kan prata med barnet som säger sig ha sett det här?

  • Anonym (Semla­)
    Sun 9 Feb 2020 22:32
    #3
    -5 +2

    Prata med föräldrarna och förskolan. Får du inget gehör så gör en orosanmälan till soc. 5-åringar ska inte ha tillgång till sådant.

  • Anonym (Överd­rivet)
    Sun 9 Feb 2020 22:39
    #4
    -2 +3

    Ge dig!


    Anonym (Semla) skrev 2020-02-09 22:32:16 följande:

    Prata med föräldrarna och förskolan. Får du inget gehör så gör en orosanmälan till soc. 5-åringar ska inte ha tillgång till sådant.


  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Sun 9 Feb 2020 22:53
    #5
    -2

    Det jag tänker är att om hon råkat se porr kan hon behöva hjälp att förstå. Jag tänker att porr kan vara både läskigt och obegripligt för ett barn.

    Om någon visat detta för henne är det ju en form av övergrepp och då behöver barnet hjälp.

    Samtidigt vet jag inte hur jag ska ta upp det med föräldrarna utan att misstänkliggöra dem.

  • Anonym (R A)
    Sun 9 Feb 2020 22:55
    #6
    -3 +3
    Anonym (Vad göra?) skrev 2020-02-09 22:53:51 följande:

    Det jag tänker är att om hon råkat se porr kan hon behöva hjälp att förstå. Jag tänker att porr kan vara både läskigt och obegripligt för ett barn.

    Om någon visat detta för henne är det ju en form av övergrepp och då behöver barnet hjälp.

    Samtidigt vet jag inte hur jag ska ta upp det med föräldrarna utan att misstänkliggöra dem.


    Släpp det för allt i världen!
    Även om det nu är så så är det inget som kommer skada henne.

    "Övergrepp"? Ge dig!
  • Anonym (p)
    Sun 9 Feb 2020 22:56
    #7
    +3

    Kan ju ha varit en vanlig spelfilm med en sexscen. Det är inte porr bara för att man har sex. 

  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Sun 9 Feb 2020 22:59
    #8
    Anonym (p) skrev 2020-02-09 22:56:40 följande:

    Kan ju ha varit en vanlig spelfilm med en sexscen. Det är inte porr bara för att man har sex. 


    Det var väldigt tydligt att kompisen berättat att hon sett snoppen i snippan. Min 5-åring hade aldrig hört om detta och var både äcklad och generad över att detta kan ske.
  • Anonym (Vad göra?) Trådstartaren
    Sun 9 Feb 2020 23:01
    #9
    -2 +2
    Anonym (R A) skrev 2020-02-09 22:55:59 följande:

    Släpp det för allt i världen!

    Även om det nu är så så är det inget som kommer skada henne.

    "Övergrepp"? Ge dig!


    Att visa porr för barn är ett övergrepp. Om du inte förstår det hoppas jag på allt heligt att du varken har eller skaffar egna barn.
  • Anonym (p)
    Sun 9 Feb 2020 23:05
    #10
    Anonym (Vad göra?) skrev 2020-02-09 23:01:03 följande:
    Att visa porr för barn är ett övergrepp. Om du inte förstår det hoppas jag på allt heligt att du varken har eller skaffar egna barn.
    Då så. Då får du ju ta tag i detta och inte vara så konflikträdd. 
Svar på tråden 5-åringens kompis har sett porr