• Novalii

    Vad tycker ni om namnet Bonnie?

    Vad tycker ni om namnet Bonnie?

    Det verkar som att äldre generationen (födda 50 och 60 tal) tycker att det är ett hemskt namn? De säger att det är som Jonny, Tony, Ronny, osv. Typ lägre klass eller vad man ska säga.

    Är det det även idag?

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bonnie?
  • Anonym (Anonym)

    Bonnie uttalas med i-ljud i slutet, inte alls samma sak som arbetarklassens y-namn från mitten av 1900-talet. Dessutom är det ju nya tider nu. Jag tror inte du ska bry dig alltför mycket om vad de gamla tycker, de är ju döda snart ändå men ett barn ska ha ett namn hela livet. Bonnie är iaf inte det värsta förslaget man sett på FL.

  • Anonym (Njaa)

    Inte min smak. Tänker på Bonnie och Clyde.

  • Anonym (58)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-10 22:09:02 följande:

    Bonnie uttalas med i-ljud i slutet, inte alls samma sak som arbetarklassens y-namn från mitten av 1900-talet. Dessutom är det ju nya tider nu. Jag tror inte du ska bry dig alltför mycket om vad de gamla tycker, de är ju döda snart ändå men ett barn ska ha ett namn hela livet. Bonnie är iaf inte det värsta förslaget man sett på FL.


    Kan du tänka dig, även fast jag är född 1962 så håller jag faktiskt med dig.
    Utom om en sak, jag ska försöka leva iallafall 30 år till.
  • Anonym (58)
    Anonym (Njaa) skrev 2020-02-10 22:12:45 följande:

    Bonnie betyder väl även kanin tror jag.


    Bunny
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (58) skrev 2020-02-10 22:14:29 följande:
    Kan du tänka dig, även fast jag är född 1962 så håller jag faktiskt med dig.
    Utom om en sak, jag ska försöka leva iallafall 30 år till.
    Jag tänker att de som döpte sina barn med sådana namn är ännu en generation äldre ;)
  • AndreaBD
    Anonym (Njaa) skrev 2020-02-10 22:12:45 följande:

    Bonnie betyder väl även kanin tror jag.


    Nej, det är bunny.
  • AndreaBD
    AndreaBD skrev 2020-02-10 22:48:23 följande:
    Nej, det är bunny.
    Däremot betyder det "vacker" i Skottland. 
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Bonnie?