• Wed 12 Feb 2020 23:11
    336 visningar
    7 svar
    7
    336

    Får inte ihop nör hon blivit gravid

    Min sambo är gravid i v9+4. Men med mina beräkningar hade vi inte sex då.....hur lång tid efter samlag tar de innan man blir gravid?

    Vi hade sex för 7 samt 11 veckor sedan......kan va otrogen kanske ?

  • Svar på tråden Får inte ihop nör hon blivit gravid
  • Wed 12 Feb 2020 23:28
    #1

    11v sedan låter ju rimligt om hon är i v.10? Spermierna kan ju överleva 5 dygn.

  • Wed 12 Feb 2020 23:28
    #2

    Det stämmer okej med att ni hade sex för 7 veckor sedan. Man räknar från senaste mensen som var ca 2 veckor före sexet som gjorde henne gravid.

  • Wed 12 Feb 2020 23:37
    #3

    Googla, är mitt tips. Veckorna räknas helt ologiskt från förra mensen, dvs man börjar räkna två veckor innan man blivit gravid (ägglossning sker ju normalt ca två veckor efter mensen). Är man i v 9 har man alltså varit gravid i 7 veckor.

    Detta är citat från den första källan jag fick upp när jag googlade "så räknas graviditetsveckor":

    "Normalt räknar man med att man är gravid i 40 veckor, men utgår då från sista mensens första dag. Detta innebär att du egentligen inte är gravid de två första veckorna, eftersom du inte haft ägglossning. Väljer du att istället utgå ifrån befruktningen så är graviditeten endast 38 veckor."

  • Thu 13 Feb 2020 11:22
    #4

    Sjysst att du misstänker att hon är otrogen..

    Man beräknar från sista mensens första dag, alltså borde det vara rimligt att damlaget för 7 veckor sedan gjorde henne gravid

  • Thu 13 Feb 2020 11:31
    #5

    Hon blev antagligen gravid för 7 veckor sen. Men du får lägga till 2 veckor på det, så det blir 9 veckor, så nej, tror inte hon var otrogen.


     

  • Fri 14 Feb 2020 00:47
    #6
    +1
    Vevoz skrev 2020-02-13 11:22:22 följande:

    Sjysst att du misstänker att hon är otrogen..

    Man beräknar från sista mensens första dag, alltså borde det vara rimligt att damlaget för 7 veckor sedan gjorde henne gravid


    Ja, hur tänker man när ens första instinkt är "jag ska inte googla för att undersöka hur detta med veckor funkar, istället misstänker jag henne för otrohet."
  • Fri 14 Feb 2020 17:39
    #7
    annabellelee skrev 2020-02-14 00:47:55 följande:

    Ja, hur tänker man när ens första instinkt är "jag ska inte googla för att undersöka hur detta med veckor funkar, istället misstänker jag henne för otrohet."


    Eller hur? Hahah kul partner
Svar på tråden Får inte ihop nör hon blivit gravid