• Anonym (V)

    När man sover med barn

    Hej, måste fråga er om råd! Vi har en 2,5-årig son som kommer in till oss varje natt och sover. Jag har sedan han föddes sovit i trosor och linne men min man sover naken. Jag tycker det är fel, speciellt nu när barnet är så pass stort, men pappan tycker jag har fel. Han menar bl a på att han sover ju med täcke, men grejen är att han ALLTID ska försöka dela sitt täcke med sonen (som dock inte vill det utan sparkar av det direkt). Blir villrådig, vad tycker ni?

  • Svar på tråden När man sover med barn
  • Drottningen1970

    Trams. Självklart kan man sova naken med sitt barn.

    Låter snarare som om du misstänker att pappa är ute efter nåt sexuellt med ert barn i såna fall är det ett problem.

    Men nakenhet är inte samma sak som sex.

  • Anonym (Anonym)

    Varför kan pappan inte bara ha kalsonger på sig?? Hur svårt ska det vara? Eller så får ni sova på olika platser.

  • Anonym (Anonym)

    För övrigt borde väl du sova med något slags nattlinne också då.

  • Anonym (Elin79)

    Min man är likadan och jag uppskattar det inte, jag säger till honom att han får sova i kalsonger. Själv har jag alltid ett linne och trosor.

  • Anonym (V)
    Drottningen1970 skrev 2020-02-13 06:34:11 följande:

    Trams. Självklart kan man sova naken med sitt barn.

    Låter snarare som om du misstänker att pappa är ute efter nåt sexuellt med ert barn i såna fall är det ett problem.

    Men nakenhet är inte samma sak som sex.


    Tack för svar. Men handlade om något sexuellt så hade det självklart inte varit en fråga... Å andra sidan kan jag inte riktigt säga vad det handlar om heller, känns bara fel, och så undrar jag hur det brukar anses med att sova naken med större barn.
  • Anonym (V)

    [quote=80223150][quote-nick]Anonym (Anonym) skrev 2020-02-13 07:32:26 följande:[/quote-nick]För övrigt borde väl du sova med något slags nattlinne också då.[/

    Ja? Trosor och linne funkar väl som ett slags nattlinne?

  • Anonym (Anna)

    Be karln ta på sig kalsonger, vad är problemet. Varför vill han inte ha kalsonger på sig?

  • Anonym (Anna)
    Anonym (V) skrev 2020-02-13 09:16:32 följande:

    Tack för svar. Men handlade om något sexuellt så hade det självklart inte varit en fråga... Å andra sidan kan jag inte riktigt säga vad det handlar om heller, känns bara fel, och så undrar jag hur det brukar anses med att sova naken med större barn.


    Äckligt och olämpligt. Man sover inte naken med sitt barn.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Anna) skrev 2020-02-13 09:23:46 följande:

    Äckligt och olämpligt. Man sover inte naken med sitt barn.


    Vi både duschar och badar med våra barn. Det gör vi så klart nakna. Liksom sover ibland. Utveckla gärna på vilket sätt det är äckligt?
  • Brumma

    Är denna diskussionen uppe igen...

    :)

    Jag och min man sover nakna. Tycker båda att det är oerhört obekvämt (gör att inte prata om att det inte är bra för "fiffi" att vara instängd dygnet runt).

    Våra barn sover oftast med kalsong, men ibland utan - det är upp till dem.

    Och ja, de flesta nätter sover ngt av barnen med ngn av oss föräldrar. Och ja, ibland vill de dela täcke..

    Det finns liksom inget sexuellt i att vara naken med barnet i närheten, vare sig när vi sover, är på toa eller bastar..

Svar på tråden När man sover med barn