• städfarsan

    Hur mycket bryr ni er om hälsoeffekter från städartiklar?

    Halloj!

    Jag skulle vilja veta hur mycket ni bryr er om hälsoeffekter från städartiklar som ni använder hemma?

    Själv är jag inte så brydd, men jag skulle vilja bli! Är det fler som är nyblivna föräldrar och har några tips på vad man kan tänka på?

    Sen undrar jag också om ni tänker på miljö när ni städar? Typ var produkterna kommer ifrån och så?

    Hoppas på svar!

  • Svar på tråden Hur mycket bryr ni er om hälsoeffekter från städartiklar?
  • Caliot

    Försöker byta ut så mycket som möjligt mot miljövänliga alternativ och hälsovänliga framför allt. Städar till exempel med såpa, har bytt ut diskmedel och tvättmedel till snällare varianter(exempelvis Sodasan) tvål letar ja gärna ekologiska med så lite innehåll som möjligt och shampo/balsam köper ja på devaz hemsida, i form av shampotvål och balsamkakor.

  • Anonym (Kvinna 39)

    Försöker att inte andas in från sprayflaskor med rengöringsmedel t ex. Har i princip slutat använda klorin.

    Se till att ha alla kemikalier i ett skåp med barnlås!!

  • Anonym (Gnuggis)

    Efter 14 år i hygienbranschen törs jag nog säga att största problemet är överdosering. Det blir inte renare för att man häller i mer kem - tvärtom!
    Påverkar både miljö och resultat.
    Ofta tar de nya miljövänliga medlen längre tid på sig för att lösa smuts, man fär städa på andra sätt ibland.
    Förr var tidningspapper kalas att putsa fönster med - inte med nya miljövänliga trycksvärtan dock.
    Samma med Yes - funkade mycket bra som fönstertvätt men nu sedan de tillsatt Lanin för att inte torka ut huden är det som att putsa fönstren med hudkräm.
    Hur många köper tvättmedel i "kompakt-förpackning" men doserar samma mängd som innan??

  • Sasu

    har endast bytt ut allrengöringen till Grönsåpa eftersom dottern har börjat åla runt på golvet nu :)

Svar på tråden Hur mycket bryr ni er om hälsoeffekter från städartiklar?