• ofrivilligtledsen

    RUVAR tiden

    Hej,
    Är idag på RUVAR dag 8 på min 1:a IVF. Hur gör ni andra för att koncenterar er på något annat än pågående IVF?
    Jag har så himla dålig koncentartion, kan inte få något vettigt gjort på jobbet eller hemma.
    Hur gör ni för att lägga detta åt sida och ialla fall under arbetstid koncentrera sig på jobbet?
    Tacksam för alla tips, håller på att bli galen.

  • Svar på tråden RUVAR tiden
  • Anonym (anonym)

    Jag lånade en massa spännande böcker på biblioteket att läsa under ruvartiden

    Men annars kan några tips vara: lyssna på ljudböcker, eller poddar om något spännande ämne, kolla på film, sticka eller virka (om man kan det) (annars finns det jättebra instruktionsfilmer hur man lär sig själv på Youtube), man kan börja blogga, eller testa scrapbooking, sortera och sätta in bilder i fotoalbum, etc etc Hoppas du hittar något som passar dig.

    Lycka till !

  • ofrivilligtledsen

    Tack, ja väl hemma håller jag mig för det mesta sysselsatt. Läser en del, promenerar och har ockås fastnat i sudoku
    Men på jobbet.... där skenar tankarna iväg.
    Jag är tjänsteman och har ett väldigt fritt jobb så sitter mycket själv och då får jag svårt att koncentrera mig och fokusera på det jag ska göra på mitt jobb. Hamnar ocfta googlandes och läsandes av artiklar och bloggar i ämnet runt IVF'er.

  • ofrivilligtledsen

    Tack, ja väl hemma håller jag mig för det mesta sysselsatt. Läser en del, promenerar och har ockås fastnat i sudoku
    Men på jobbet.... där skenar tankarna iväg.
    Jag är tjänsteman och har ett väldigt fritt jobb så sitter mycket själv och då får jag svårt att koncentrera mig och fokusera på det jag ska göra på mitt jobb. Hamnar ocfta googlandes och läsandes av artiklar och bloggar i ämnet runt IVF'er.

Svar på tråden RUVAR tiden