• Redgol­dgreen
    Thu 13 Feb 2020 16:54
    419 visningar
    10 svar
    10
    419

    Vågar jag överraska min pojkvän?

    Jag testade med clearblue early i tisdags, väntar mens idag (tror jag). Känner ingen mensvärk och brukar ha ganska kraftig, känner igen flera gravidsymtom också. Testet var två klara blå streck, gravidstrecket inte lika starkt blå som kontrollstrecket, men ändå tydligt. Starkare än mittenalternativet på beskrivningen. Gjorde alla fel också, var stressad, väntade inte minuterna ut och tog inte på morgonurin. Av att läsa här kan man känna sig lite tryggare med ett starkare streck enligt vissa? Man blir ju orolig av höra att 75% av alla graviditeter rinner ut med mensen... Hur som till min fråga, tänkte överraska min kille imorgon kväll! Har planerat att slå in en liten kofta, en ask med två nappar, en skallra och lite hjärtformad choklad. Skriva till världens bästa pappa och lägga paketet under hans täcke imorgon kväll :) Men om risken är överhängande att graviditeten blir till mens i helgen så är det ju en kass idé...

  • Svar på tråden Vågar jag överraska min pojkvän?
  • Thu 13 Feb 2020 17:17
    #1

    Berätta när du är helt säker

  • Thu 13 Feb 2020 17:35
    #2
    Redgoldgreen skrev 2020-02-13 16:54:12 följande:

    Jag testade med clearblue early i tisdags, väntar mens idag (tror jag). Känner ingen mensvärk och brukar ha ganska kraftig, känner igen flera gravidsymtom också. Testet var två klara blå streck, gravidstrecket inte lika starkt blå som kontrollstrecket, men ändå tydligt. Starkare än mittenalternativet på beskrivningen. Gjorde alla fel också, var stressad, väntade inte minuterna ut och tog inte på morgonurin. Av att läsa här kan man känna sig lite tryggare med ett starkare streck enligt vissa? Man blir ju orolig av höra att 75% av alla graviditeter rinner ut med mensen... Hur som till min fråga, tänkte överraska min kille imorgon kväll! Har planerat att slå in en liten kofta, en ask med två nappar, en skallra och lite hjärtformad choklad. Skriva till världens bästa pappa och lägga paketet under hans täcke imorgon kväll :) Men om risken är överhängande att graviditeten blir till mens i helgen så är det ju en kass idé...


    Tycker det är ett perfekt tillfälle att berätta!
  • Redgol­dgreen
    Thu 13 Feb 2020 20:08
    #3
    Giftskåneman skrev 2020-02-13 17:17:43 följande:

    Berätta när du är helt säker


    Jag är säker på att jag är gravid för jag har gjort ett positivt test. Om jag ska vänta tills jag är helt säker blir det ju efter flera månader... Så vad jag undrar är alltså, är skarpt streck(som jag hade) mer pålitligt än svagt och är misfallsrisken enorm nu jämfört med om ytterligare några dagar när jag kan utesluta mens?
  • Thu 13 Feb 2020 20:14
    #4

    Det är väl lika bra att berätta på en gång, blir det missfall så är det ju skönt att ha honom som stöd för jag antar att det var planerat?

    Sen tycker jag att det är lite konstigt att man inte testar tillsammans men det är i min värld :)

  • Redgol­dgreen
    Thu 13 Feb 2020 21:39
    #5
    honutannick skrev 2020-02-13 20:14:03 följande:

    Det är väl lika bra att berätta på en gång, blir det missfall så är det ju skönt att ha honom som stöd för jag antar att det var planerat?

    Sen tycker jag att det är lite konstigt att man inte testar tillsammans men det är i min värld :)


    Ja det förstås, tänker att det kanske är onödigt att vi båda ska bli besvikna. Hmm ja, jag har nog inte tänkt så långt, han är så nervös så jag har mer tänkt göra nåt fint romantiskt så till alla hjärtans dag. Blir det så är det hans första och mitt tredje barn. Jag är 37, och vi är bara inne på andra månaden nu utan spiral. Så jag har svårt att tro att det kan få lov att bli så här lätt :) Men kanske bara ska vara tacksam och lycklig :)
  • Fri 14 Feb 2020 06:59
    #6

    Det låter väl som en jättefin idé! Kul :) Berätta måste du ju oavsett tycker jag. Vore märkligt om du fick ett tidigt missfall och din partner inte visste om att du var gravid. Visst kan det bli missfall, den risken finns alltid, men så är det i alla graviditeter så jag tycker att ni ska glädjas åt att du är gravid här och nu. Vad som händer imorgon får man ta då. Stort grattis!

  • Fri 14 Feb 2020 07:16
    #7

    Missfallsrisken ligger väl på 25% nånting. Tänker att det där med 75% (är ju 25% chans att bli gravid varje cykel om allt fungerar) inte gäller när man plussat, då har det ju redan satt sig tillräckligt för en hcg-höjning. Jag hade absolut berättat. Jag berättade samma dag som jag plussa men var väldigt tydlig med att det var tidigt, kunde gå åt helhet osv. Jag ångrar det idag. Jag skulle bara ha varit glad för jag förstörde glädjen för honom lite. Han vågade inte bli glad för jag var så pessimistisk. Och för oss gick allt bra, har en bebis sprattlandes brevid mig nu.

  • Redgol­dgreen
    Fri 14 Feb 2020 08:24
    #8
    Solblomma30 skrev 2020-02-14 06:59:17 följande:

    Det låter väl som en jättefin idé! Kul :) Berätta måste du ju oavsett tycker jag. Vore märkligt om du fick ett tidigt missfall och din partner inte visste om att du var gravid. Visst kan det bli missfall, den risken finns alltid, men så är det i alla graviditeter så jag tycker att ni ska glädjas åt att du är gravid här och nu. Vad som händer imorgon får man ta då. Stort grattis!


    Ja jag tycker det, jag kan ju inte gå och hålla på det här själv. Men just när man köper på sig grejer så är det lite som att ropa hej innan man kommit över bäcken haha!! Tack så mycket! Ingen mens idag heller så jag börjar bli lite tryggare
  • Redgol­dgreen
    Fri 14 Feb 2020 08:30
    #9
    Querty skrev 2020-02-14 07:16:31 följande:

    Missfallsrisken ligger väl på 25% nånting. Tänker att det där med 75% (är ju 25% chans att bli gravid varje cykel om allt fungerar) inte gäller när man plussat, då har det ju redan satt sig tillräckligt för en hcg-höjning. Jag hade absolut berättat. Jag berättade samma dag som jag plussa men var väldigt tydlig med att det var tidigt, kunde gå åt helhet osv. Jag ångrar det idag. Jag skulle bara ha varit glad för jag förstörde glädjen för honom lite. Han vågade inte bli glad för jag var så pessimistisk. Och för oss gick allt bra, har en bebis sprattlandes brevid mig nu.


    Plussade du också innan mens? Var det starkt plus? man läser så mycket, som att hcg är förhöjt en månad efter missfall. Och vad alla här på fl varit med om med mens varje månad trots positiva test. Så därför försöker jag övertyga mig själv att desto starkare streck ju mer säker är jag ????

    Åh vad roligt för er! Grattis till bebisen ????
  • Sat 15 Feb 2020 13:33
    #10
    Redgoldgreen skrev 2020-02-14 08:30:50 följande:

    Plussade du också innan mens? Var det starkt plus? man läser så mycket, som att hcg är förhöjt en månad efter missfall. Och vad alla här på fl varit med om med mens varje månad trots positiva test. Så därför försöker jag övertyga mig själv att desto starkare streck ju mer säker är jag ????

    Åh vad roligt för er! Grattis till bebisen ????


    Jag plussade 4 dar innan tror jag att det va :) svagt plus, men fick positivt med digitalt. Ibland ska man bara skita i att läsa allt, jag läste allt och var bara supernojig första veckorna. Ville inte ens ringa BM för jag var övertygad att det skulle skitasig. Gör dig själv tjänsten att njut och var glad nu. Går det åt skogen vet du iaf att Du blivit gravid. Önskar dig all lycka till!

    Tack. Nu är hon 5 mån och det är det mysigaste nånsin!
Svar på tråden Vågar jag överraska min pojkvän?