• Fri 14 Feb 2020 07:04
    897 visningar
    4 svar
    4
    897

    Jaydess hormonspiral, erfarenheter?

    Jag har satt in en Jaydess hormonspiral (den på tre år) för en månad sedan. Den verkar inte vara helt vanlig så jag hittar inte mycket om den på andra ställen.

    Insättningen gick väldigt bra. Hade små blodblandade flytningar någon dag efter och sen slutade det. Fick mens ca en vecka senare som varade i 10 dagar och sen ytterligare 9 dagar med bruna blödningar. Fick rikligare mens och mensvärk.

    I övrigt känner jag inte någon påverkan på hormonerna alls. Jag hoppas verkligen att mensen blir kortare i framtiden..

    Hur har ni upplevt den? Fungerat bra?

  • Svar på tråden Jaydess hormonspiral, erfarenheter?
  • Anonym (Stina­)
    Fri 14 Feb 2020 22:01
    #1

    Har fungerat toppen för mig. Har visserligen fortfarande mens med den men det är inget som stör mig.

    Är inne på min andra nu och kommer fortsätta. Det jag märkte dock var att de sista 6 månaderna på den förra började jag få mellanblödningar, ringde gym som sa att de kunde bli så för att den började närma sig att tas ur och därmed snart är förbrukad, så fort jag satte i en ny försvann blödningarna.

  • Sat 15 Feb 2020 07:36
    #2
    Anonym (Stina) skrev 2020-02-14 22:01:54 följande:

    Har fungerat toppen för mig. Har visserligen fortfarande mens med den men det är inget som stör mig.

    Är inne på min andra nu och kommer fortsätta. Det jag märkte dock var att de sista 6 månaderna på den förra började jag få mellanblödningar, ringde gym som sa att de kunde bli så för att den började närma sig att tas ur och därmed snart är förbrukad, så fort jag satte i en ny försvann blödningarna.


    Vad kul att du är nöjd! Ångrar lite att jag inte satte in en kyleena då många helt blir utan mens, samtidigt som det känns bra att det är väldigt lite hormoner i Jaydess.
  • Anonym (Stina­)
    Sat 15 Feb 2020 08:33
    #3
    SaraD skrev 2020-02-15 07:36:45 följande:

    Vad kul att du är nöjd! Ångrar lite att jag inte satte in en kyleena då många helt blir utan mens, samtidigt som det känns bra att det är väldigt lite hormoner i Jaydess.


    Jag är väldigt hormonkänslig så då är detta ett väldigt bra alternativ :)
  • Anonym (Stina­)
    Sat 15 Feb 2020 08:34
    #4
    SaraD skrev 2020-02-15 07:36:45 följande:

    Vad kul att du är nöjd! Ångrar lite att jag inte satte in en kyleena då många helt blir utan mens, samtidigt som det känns bra att det är väldigt lite hormoner i Jaydess.


    Jag är väldigt hormonkänslig så då är detta ett väldigt bra alternativ :)
Svar på tråden Jaydess hormonspiral, erfarenheter?