• Önskarbebis2020

    MA Ingen hjärtaktivitet v 7+5 ge mig styrka och hopp att våga försöka igen

    Hej, tyvärr visade det sig i tisdags att fostrets lilla hjärta precis slutat slå i vecka 7+5. Jag själv räknade till 8+2 så läkarna sa att det förmodligen precis lagt av. Det upptäcktes på vul när jag var där för smärta i sidan. Jag känner mig givetvis oerhört ledsen och uppgiven.

    Jag har symtom kvar, inga blödningar och därför kommer jag ta cytotec hemma imorgon och vill väl mest bara få gå vidare. Sambon hade fått upp förväntningarna något enormt och jag lider av att se han helt sänkt. vi hade berättat för våra familjer. Min mamma har själv fått missfall (v 8 och v14) men lyckats få 3 barn iallafall.

    Så hur går vi vidare? Vi vill såklart få barn så snabbt vi kan men jag är också rädd... hur har det gått för er andra efter missfall/MA? Har det blivit lyckade graviditeter?

    Tips, erfarenhet mottages tacksamt mitt i denna känslomässiga röra.

  • Svar på tråden MA Ingen hjärtaktivitet v 7+5 ge mig styrka och hopp att våga försöka igen
  • Gasellen87

    Jag fick ett ma i min första graviditet. Upptäcktes på kub i v 12+ förmodligen dog den någon vecka innan. Va jättejobbigt för man hade ju ställt in sig på att få barn. Blev gravid igen ca 4 månader efter att de upptäcktes. Den graviditeten gick bra, blev en dotter. Fick även en son två är senare och nu är jag geavid med vår trea som beräknas komma vilken dag som helst.

    Jag försökte tänka att det troligen var något som inte va som det skulle. Med erfarenheten så blir man ju dock väldigt orolig i nästkommande graviditeter men oron sitter i fortfarande när barnen är ute så antar det ändå är en del av att ha barn.att ständigt ha en del av sitt hjärta utanför kroppen.

    Hoppas du läker snabbt och att ni snart är gravida igen.

  • Önskarbebis2020
    Gasellen87 skrev 2020-02-14 21:45:35 följande:

    Jag fick ett ma i min första graviditet. Upptäcktes på kub i v 12+ förmodligen dog den någon vecka innan. Va jättejobbigt för man hade ju ställt in sig på att få barn. Blev gravid igen ca 4 månader efter att de upptäcktes. Den graviditeten gick bra, blev en dotter. Fick även en son två är senare och nu är jag geavid med vår trea som beräknas komma vilken dag som helst.

    Jag försökte tänka att det troligen var något som inte va som det skulle. Med erfarenheten så blir man ju dock väldigt orolig i nästkommande graviditeter men oron sitter i fortfarande när barnen är ute så antar det ändå är en del av att ha barn.att ständigt ha en del av sitt hjärta utanför kroppen.

    Hoppas du läker snabbt och att ni snart är gravida igen.


    Tack tack! Precis vad jag behövde läsa ikväll så här på alla hjärtans dag. Vi kommer ta nya tag när allt detta är över och jag hoppas då att allt går bra!
  • Daphodil

    Beklagar verkligen, men tröstar med att du inte är avvikande på något sätt. MA sker oftare än man tror, och de flesta verkar bli framgångsrikt gravida därefter. Jag fick MA i v 16 och det kändes hopplöst, men blev gravid igen på tredje ägglossningen därefter.

  • Önskarbebis2020
    Daphodil skrev 2020-02-14 22:49:14 följande:

    Beklagar verkligen, men tröstar med att du inte är avvikande på något sätt. MA sker oftare än man tror, och de flesta verkar bli framgångsrikt gravida därefter. Jag fick MA i v 16 och det kändes hopplöst, men blev gravid igen på tredje ägglossningen därefter.


    Tack för det! Är det okej att skicka privat meddelande? Behöver lite pepp ifrån någon där det sedan gått bra...
  • vardagsprat

    Jag fick MA i november 2018 som upptäcktes vid KUB. Fick cytotec på sjukhus då moderkakan fortsatt växa och blödningen misstänktes bli stor. Jag blev sedan gravid på första ägglossning efter missfallet (ganska exakt två månader efter) och fick då tvillingar som föddes i september (10 månader efter mitt MA). Håller tummarna för att det tar sig för er snart igen :)

Svar på tråden MA Ingen hjärtaktivitet v 7+5 ge mig styrka och hopp att våga försöka igen