• storpa­ppan
    Sat 15 Feb 2020 05:57
    534 visningar
    12 svar
    12
    534

    Följer du melodifestivalen och hur intresserad är du?

    Ja ingen har väl missat att den är igång igen men hur intressant är spektaklet för tittarna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Följer du melodifestivalen och hur intresserad är du?
  • Sat 15 Feb 2020 16:24
    #1

    Jag följer den lite så där lagom. Kul för stunden även om det oftast inte är min typ av musik men skulle jag missa ett program är det inte heller hela världen. Funkar med en skål popcorn.

    Jag ligger m a o typ mellan alternativ 1 & 2 i din poll.

  • Sat 15 Feb 2020 16:24
    #2

    Jag avskyr det inte (även om det fick vli det svaret) men jag pallar inte lägga så många kvällar på att vada genom mest dåliga låtar. Och ingen annan i familjen vill se det heller så man får ju noll sällskap i soffan då.

    Bättre när det var en kväll bara.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Anonym (tobbe­)
    Sun 16 Feb 2020 01:47
    #3

    Hatar skiten. Låtar som är intetsägande och skapade efter samma mall utan någon känsla. Det är allt som jag ogillar. Men då är det ju en festival som inte brukar kunna få dom riktigt duktiga musikerna. Men visst folk som gillar det kan säkert få ut något av den och för dom är det säkert kul. Det är som med dansband en annan genre som jag hatar men gör den folk glada så fine smaken är som baken delad.

  • Anonym (Ojoj)
    Sun 16 Feb 2020 03:22
    #4
    +1
    Anonym (tobbe) skrev 2020-02-16 01:47:59 följande:

    Hatar skiten. Låtar som är intetsägande och skapade efter samma mall utan någon känsla. Det är allt som jag ogillar. Men då är det ju en festival som inte brukar kunna få dom riktigt duktiga musikerna. Men visst folk som gillar det kan säkert få ut något av den och för dom är det säkert kul. Det är som med dansband en annan genre som jag hatar men gör den folk glada så fine smaken är som baken delad.


    Så när tobbe uttalar sig om något han tycker är skit. Då är det helt okej att tycka olika. Fan vilken jävla hycklare du är! 
  • Sun 16 Feb 2020 16:59
    #5

    Jag brukar kolla på finalen. Orkar inte med alla delfinaler och grejer, speciellt som det bara brukar vara 1-3 låtar totalt som inte är förfärligt dåliga.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Nej)
    Sun 16 Feb 2020 17:05
    #6

    Nej det gör jag inte, Melodifestivalen har blivit så barnsligt med så dåliga låtar att det blir komiskt. Hela programmet känns mer som ett humoristisk barnprogram än en musiktävling.

  • Mon 17 Feb 2020 17:12
    #7

    Det är våra myskvällar. Vi röstar fram vad vi ska ha till mellon (den här veckan blev det popcorn och Cola), familjen har en Messengergrupp där vi tycker till om låtarna och så röstar vi om det är någon låt vi verkligen gillar.

  • Anonym (Näp)
    Mon 17 Feb 2020 17:18
    #8

    Tittar generellt inte, men kan inte påstå att jag avskyr det. Brukar se den internationella finalen om jag är hemma.

  • Tuteli­tut
    Sun 23 Feb 2020 12:40
    #9

    Jag kollar mest för att se snygga brudar.

  • Anonym (Nej)
    Mon 24 Feb 2020 02:17
    #10
    Tutelitut skrev 2020-02-23 12:40:47 följande:

    Jag kollar mest för att se snygga brudar.


    Vilka då?
  • Tuteli­tut
    Mon 24 Feb 2020 06:36
    #11
    Anonym (Nej) skrev 2020-02-24 02:17:50 följande:
    Vilka då?
    Jag minns aldrig vad de heter. Är ju nya hela tiden.
  • Anonym (Nej)
    Mon 24 Feb 2020 10:18
    #12
    Tutelitut skrev 2020-02-24 06:36:44 följande:

    Jag minns aldrig vad de heter. Är ju nya hela tiden.


    De som deltar menar du? Inte programledarna?
Svar på tråden Följer du melodifestivalen och hur intresserad är du?