• Anonym (Hur?)
    Sat 15 Feb 2020 19:54
    5131 visningar
    92 svar
    92
    5131

    Hur lär man sig att tycka om sex?

    Är singel för tillfället men dejtar och vill ha en relation, dock ser jag sexet lite som nödvändigt ont i en relation, hur lär jag mig att tycka om sex? Och sex bör väl ingå i en relation antar jag?

  • Svar på tråden Hur lär man sig att tycka om sex?
  • Anonym (Anony­m)
    Sat 15 Feb 2020 21:19
    #1

    Genom att hitta någon vars sexstil passar dig så det är skönt! :)

  • Anonym (kommu­nikati­on & attrak­tion)
    Sat 15 Feb 2020 21:24
    #3

    Tror inte det är så lätt. Det kan finnas tusentals orsaker till varför man inte gillar sex. Hämningar som byggts upp, kanske av barndomstrauman, dåligt sex med icke lyhörda älskare?En del människor är assexuella eller demisexuella av naturen. De kan då krävas speciella omständigheter och känslor för att sexlust ska infinna sig. Det kan också vara så enkelt att du aldrig träffat en person du vågat leva ut den med och att det plötsligt kan vända ifall du känner dig tillräckligt attraherad,kär och trygg.

    Hur känner du för din pojkvän och hur har du känt för andra? Blir du kåt tex och i vad i så fall kan du ju fundera över?

  • Anonym (kommu­nikati­on & attrak­tion)
    Sat 15 Feb 2020 21:26
    #4
    Anonym (Troll) skrev 2020-02-15 21:20:10 följande:

    Trolltråd eller är du väldigt ung och inte upptäckt det sköna med sex än. I en relation är det viktigt att båda har ungefär samma sexbehov annars spricker det snart. 


    Varför skulle det vara trolltråd? Finns hur många liknande som helst skrivna av kvinnor här på FL. Känner så själv till stora delar. Har hört några män också faktiskt, så inte så ovanligt alls.
  • Anonym (ett måste)
    Sat 15 Feb 2020 21:35
    #5

    Följer tråden då jag har en sambo som har en hög sexdrift och vill helst ha sex 5-6 gånger i veckan medans jag har en väldigt låg sexdrift och nöjer mig med 1 gång i månaden. När vi väl har sex känns det mer som en syssla och ett "måste" och jag kan då inte njuta av sexet..

  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Sat 15 Feb 2020 21:36
    #6
    Anonym (kommunikation & attraktion) skrev 2020-02-15 21:24:46 följande:

    Tror inte det är så lätt. Det kan finnas tusentals orsaker till varför man inte gillar sex. Hämningar som byggts upp, kanske av barndomstrauman, dåligt sex med icke lyhörda älskare?En del människor är assexuella eller demisexuella av naturen. De kan då krävas speciella omständigheter och känslor för att sexlust ska infinna sig. Det kan också vara så enkelt att du aldrig träffat en person du vågat leva ut den med och att det plötsligt kan vända ifall du känner dig tillräckligt attraherad,kär och trygg.

    Hur känner du för din pojkvän och hur har du känt för andra? Blir du kåt tex och i vad i så fall kan du ju fundera över?


    Ja hämmad är jag, tycker hela grejen med sex är pinsam, kan inte prata om sex, tycker det är jobbigt. Känner aldrig lust spontant och onanerar aldrig heller. Förstår inte det sköna med sex? Oftast gör det lite ont eller så känns det knappt något?

    Jag har ingen pojkvän just nu, men jag har alltid tyckt det varit jobbigt med sex, vill ha det mörkt och under täcket helst.

    Letar mer efter en Quickfix, hur jag snabbt lär mig gilla sex så att jag kan ha ett normalt långt förhållande som alla andra har.
  • Anonym (Eva)
    Sat 15 Feb 2020 21:50
    #7
    Anonym (Hur?) skrev 2020-02-15 21:36:26 följande:

    Ja hämmad är jag, tycker hela grejen med sex är pinsam, kan inte prata om sex, tycker det är jobbigt. Känner aldrig lust spontant och onanerar aldrig heller. Förstår inte det sköna med sex? Oftast gör det lite ont eller så känns det knappt något?

    Jag har ingen pojkvän just nu, men jag har alltid tyckt det varit jobbigt med sex, vill ha det mörkt och under täcket helst.

    Letar mer efter en Quickfix, hur jag snabbt lär mig gilla sex så att jag kan ha ett normalt långt förhållande som alla andra har.


    Känner du en skam när det kommer till sex? Du kommer att gilla sex när du lär dig att våga njuta och vet hur du fungerar. Sexlusten är alltid olika från person till person och kanske inte kommer att ändras så mycket. Men när du vågar njuta och vet vad du gillar då kommer du att gilla sex mer. Tyvärr finns inge qiuck fix utan du måste utforska och lära känna din kropp först.
  • Anonym (kommu­nikati­on & attrak­tion)
    Sat 15 Feb 2020 21:58
    #8
    Anonym (Hur?) skrev 2020-02-15 21:36:26 följande:
    Ja hämmad är jag, tycker hela grejen med sex är pinsam, kan inte prata om sex, tycker det är jobbigt. Känner aldrig lust spontant och onanerar aldrig heller. Förstår inte det sköna med sex? Oftast gör det lite ont eller så känns det knappt något?

    Jag har ingen pojkvän just nu, men jag har alltid tyckt det varit jobbigt med sex, vill ha det mörkt och under täcket helst.

    Letar mer efter en Quickfix, hur jag snabbt lär mig gilla sex så att jag kan ha ett normalt långt förhållande som alla andra har.
    Då tror jag helt enkelt att du är asexuell. För om du inte ens onanerar eller känner nån kåthet i dig själv, inte ens relaterat till ägglossning? Hade du hämmade, eller kanske religiösa föräldrar som aldrig pratat med dig om detta eller förmedlat sex som en naturlig del av livet? Hade sökt mig till en sexterapeut om jag var du? Varit ärlig med dem jag dejtar och bara ägnat mig åt fysisk ickesexuell kontakt, typ smekningar, massage och sett om det väckt något begär inom dig. Gör inte övergrepp på dig själv genom att ha sex mot din vilja. Sånt skadar bara.

    Jag är av typen som blir kåt väldigt ofta och jämt tänker på sex mer eller mindre men som sällan tycker det är så kul i verkligheten  eller nånsin överträffar mina fantasier. Jag har det bara om jag är extremt förälskad i nån numera. Har legat med för många och av fel skäl.
  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Sat 15 Feb 2020 22:10
    #9
    Anonym (kommunikation & attraktion) skrev 2020-02-15 21:58:21 följande:

    Då tror jag helt enkelt att du är asexuell. För om du inte ens onanerar eller känner nån kåthet i dig själv, inte ens relaterat till ägglossning? Hade du hämmade, eller kanske religiösa föräldrar som aldrig pratat med dig om detta eller förmedlat sex som en naturlig del av livet? Hade sökt mig till en sexterapeut om jag var du? Varit ärlig med dem jag dejtar och bara ägnat mig åt fysisk ickesexuell kontakt, typ smekningar, massage och sett om det väckt något begär inom dig. Gör inte övergrepp på dig själv genom att ha sex mot din vilja. Sånt skadar bara.

    Jag är av typen som blir kåt väldigt ofta och jämt tänker på sex mer eller mindre men som sällan tycker det är så kul i verkligheten  eller nånsin överträffar mina fantasier. Jag har det bara om jag är extremt förälskad i nån numera. Har legat med för många och av fel skäl.


    Ok, vad finns det för botemedel mot asexualitet? Jag kan bli kåt om jag ser några som har sex på tv men jag onanerar inte för det. Har aldrig pratat sex med mina föräldrar.

    Sex utan att vara kåt har jag haft massvis med gånger, har inte skadat någonting vad jag vet, eller ja gör lite ont ibland bara.
  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Sat 15 Feb 2020 22:12
    #10
    Anonym (Eva) skrev 2020-02-15 21:50:53 följande:

    Känner du en skam när det kommer till sex? Du kommer att gilla sex när du lär dig att våga njuta och vet hur du fungerar. Sexlusten är alltid olika från person till person och kanske inte kommer att ändras så mycket. Men när du vågar njuta och vet vad du gillar då kommer du att gilla sex mer. Tyvärr finns inge qiuck fix utan du måste utforska och lära känna din kropp först.


    Skam? Det vet jag inte, mer att jag inte känner mig särskilt intresserad av sex och tycker liksom inte det är skönt? Har fått orgasm vid onani men aldrig vid sex. Så jag vet hur jag får orgasm, men sex är inte så pass skönt att jag kan få orgasm av det, oftast känner jag inte så mycket :/
  • Anonym (Hur?) Trådstartaren
    Sat 15 Feb 2020 22:13
    #11

    Kanske något medel som ökar känsligheten därnere?

Svar på tråden Hur lär man sig att tycka om sex?