• Anonym (Vill, vill inte)
    Wed 19 Feb 2020 09:47
    8664 visningar
    107 svar
    107
    8664

    Par i relation hur olika är ert sexbehov?

    Jag läser ofta trådar här på FL där både kvinnor och män beklagar sig på partnerns ovilja till sex eller tvärtom. Hur ligger det till egentligen? Stämmer den gamla uppfattningen att det är mannen som är kåtast. Själv är jag man och har varit sambo i 40 år. Jag har alltid velat ha mera sex. Även nu när jag är 60+. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-19 18:31
    Motivera gärna er röst!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?
  • Anonym (Snige­ln)
    Wed 19 Feb 2020 10:23
    #1
    +1

    Vill ha mer än jag får.

  • Anonym (Swing for fun)
    Wed 19 Feb 2020 10:33
    #2

    Det är så många faktorer som påverkar sexlusten. I min nuvarande relation är vi för det mesta i fas med varandra men vi har perioder där där antingen gubben eller jag har större lust.

    I mitt tidigare äktenskap var det hel annorlunda. Jag ville inte ha sex men han ville hela tiden. Obalansen grundade sig i att jag inte var trygg i relationen och hans eviga tjat skapade stress runt något som borde vara lustfyllt. Han var också typen som tolkade alla former av närhet som en invit till sex. Ett stort problem var också att vi hela tiden pratade om detta men utan att lysna och respektera varandra.

  • Wed 19 Feb 2020 10:54
    #3

    Från att vi blev tillsammans och fram tills jag var ca 45 år ville jag ha mycket mer sex än min fru. Tidvis jobbigt för oss båda två. Sedan har det förändrats till att vilja ha det ungefär lika. Ofta känner vi båda att vi vill, men vi har blivit latare med åren och tröttare på kvällarna. Men jag upplever att jag alltid behövt "urladdningar" med jämna mellanrum för att må bra och känna mig harmonisk. 

  • Wed 19 Feb 2020 18:43
    #4

    Tillhör kategorin män som vill mer än jag får. Antar det är vanligast, varför finns annars världens äldsta yrke. 


    Jag vill knulla  3 ggr i veckan. Blir på sin höjd en gång. Får vara nöjd med det. För övrigt får jag tillfredsställa mig själv. Är nybliven pensionär. 

  • Wed 19 Feb 2020 19:03
    #5

    Man, samma partner i 18år.

    Alltid haft mer sexlust och behov än min partner, i början var vi iaf någor bättre synkade men hon har blivit tröttare och mindre intresserad med åren medan min sexlust är oförändrad.

  • Anonym (Jämte­)
    Wed 19 Feb 2020 19:56
    #6

    När jag var 30 blev jag nästan galen av att inte få tillräckligt mycket sex. Nu, med ny kvinna och 30 år senare, är vi ganska lika. Ibland kan jag känna mig lite frustrerad, men det är bara att tänka på isglass och pingviner så klarar jag mig till lördan.

  • Anonym (Jämte­)
    Wed 19 Feb 2020 19:56
    #7

    När jag var 30 blev jag nästan galen av att inte få tillräckligt mycket sex. Nu, med ny kvinna och 30 år senare, är vi ganska lika. Ibland kan jag känna mig lite frustrerad, men det är bara att tänka på isglass och pingviner så klarar jag mig till lördan.

  • Wed 19 Feb 2020 20:08
    #8

    Vill betydligt mer. Jätte jobbigt att jämt behövs be om ett knulla, därför blir det väldigt sällan.

  • Anonym (Pytts­an)
    Thu 20 Feb 2020 12:46
    #9
    -2

    Kvinna och vill ha mindre sex än min man. Jag behöver inte ha sex för att känna mig sedd eller älskad. Jag är ärlig och sagt till min man att passar inte handsken är dörren där. Livet är för kort för att agera madrass åt en kåt karl.

  • Anonym (Vill, vill inte) Trådstartaren
    Thu 20 Feb 2020 15:35
    #10
    Anonym (Pyttsan) skrev 2020-02-20 12:46:57 följande:

    Kvinna och vill ha mindre sex än min man. Jag behöver inte ha sex för att känna mig sedd eller älskad. Jag är ärlig och sagt till min man att passar inte handsken är dörren där. Livet är för kort för att agera madrass åt en kåt karl.


    Tråkigt att du som kvinna inte kan njuta av sex
Svar på tråden Par i relation hur olika är ert sexbehov?