• Sun 23 Feb 2020 17:16
    443 visningar
    11 svar
    11
    443

    Vilket Scandic i Stockholm?

    Jag ska resa till Stockholm ensam med mina två barn (7 och 12 år). Tanken är att bo på ett Scandichotell då jag har ett presentkort där. Känner dock till staden dåligt och fattar inte var man ?bör? bo. Någon som är mer bevandrad som kan hjälpa mig att välja hotell? Läget är viktigast då sjuåringen inte orkar gå jättelångt. Så gärna nära city och buss eller tunnelbana. Kollade på Scandic Norra Bantorget och får för mig att det är ganska centralt samt nära t-centralen men jag blir osäker. Hjälp en lantis! ????

  • Svar på tråden Vilket Scandic i Stockholm?
  • Sun 23 Feb 2020 17:18
    #1

    Anglais helt klart

  • Sun 23 Feb 2020 17:19
    #2

    De är måna om att få barn att känna sig välkomna.

  • Sun 23 Feb 2020 17:20
    #3

    Haymarket ligger väldigt bra till men känns mer vuxeninriktat.

  • Sun 23 Feb 2020 17:20
    #4

    Haymarket ligger väldigt bra till men känns mer vuxeninriktat.

  • Sun 23 Feb 2020 20:12
    #5

    Tack! Bokade Anglais, det verkade fint och bra läge.

  • Sun 23 Feb 2020 20:26
    #6

    Anglais är kanon, norra bantorget är mest konstigt byggt och ingen vidare restaurang.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Sot)
    Sun 23 Feb 2020 22:50
    #7

    Nu har du redan bokat och kanske inte orkar ändra bokningen men jag skulle def bo på Scandic downtown camper. Har gjort det många gånger och tycker läget, frukosten och rummen är super. 

  • Anonym (Sot)
    Sun 23 Feb 2020 22:52
    #8
    Drottningen1970 skrev 2020-02-23 17:20:43 följande:

    Haymarket ligger väldigt bra till men känns mer vuxeninriktat.


    Haymarket är bra men man ska passa sig så man inte får ett rum under mark. 
  • Mon 24 Feb 2020 14:54
    #9

    Scandic Victoria Tower i Kista är riktigt fint. Känns lyxigt.

    Finns även ett "normalt" Scandic i Kista, som är mkt billigare än inne i stan. Ligger precis vid Kista galleria (Scandis största galleria innan Scandinavian mall öppnade) och tunnelbanan tar en kvart till centralen.

    Såg redan att du bokat. Men ett bra tips till nästa gång eller till de som kan tänka sej att åka tub och få slantarna att räcka längre.

  • Mon 24 Feb 2020 14:58
    #10
    Linnie skrev 2020-02-24 14:54:44 följande:

    Scandic Victoria Tower i Kista är riktigt fint. Känns lyxigt.

    Finns även ett "normalt" Scandic i Kista, som är mkt billigare än inne i stan. Ligger precis vid Kista galleria (Scandis största galleria innan Scandinavian mall öppnade) och tunnelbanan tar en kvart till centralen.

    Såg redan att du bokat. Men ett bra tips till nästa gång eller till de som kan tänka sej att åka tub och få slantarna att räcka längre.


    Fast kista är ju knappast centralt om man tänker sig göra stockholm, åker med barn och sannolikt vill kunna poppa in en stund på hotellet och vila lite, gå på toa eller vad det kan vara, för att sedan göra stan igen. Då vill man ha nära hotellet tänker jag. Prisskillnaden känns inte värt besväret om man nu är i stan för ett par dagar.
  • Tue 25 Feb 2020 17:41
    #11
    Drottningen1970 skrev 2020-02-24 14:58:08 följande:
    Fast kista är ju knappast centralt om man tänker sig göra stockholm, åker med barn och sannolikt vill kunna poppa in en stund på hotellet och vila lite, gå på toa eller vad det kan vara, för att sedan göra stan igen. Då vill man ha nära hotellet tänker jag. Prisskillnaden känns inte värt besväret om man nu är i stan för ett par dagar.

    Ja det är verkligen sant, om man har barn.

    När man är barnlös är det ofta svårt att tänka som en förälder och vad som är bäst/smidigast i det läget. Iaf för mej..
Svar på tråden Vilket Scandic i Stockholm?