• Anonym (Spege­ln)
    Sun 23 Feb 2020 21:45
    29304 visningar
    695 svar
    695
    29304

    Är MIN man otrogen?

    Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

    Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

    Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

    Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

    Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

    Hjälp mig tänka klart!

  • Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Smultr­onmarm­elad
    Sun 23 Feb 2020 21:48
    #1

    Vänta tills imorgon när du är lite lugnare så kommer du kunna hantera det hela lättare.

  • Smultr­onmarm­elad
    Sun 23 Feb 2020 21:49
    #2

    Med lättare menar jag att du kommer hinna tänka igenom vad du ska säga och kunna lyssna bättre

  • Anonym (Spege­ln) Trådstartaren
    Sun 23 Feb 2020 21:50
    #3

    Tack för svar, men hur ska jag börja samtalet? Ska jag nämna att jag fått ett mystiskt meddelande av en helt främmande människa?

    Det är så mycket i detta meddelande som gör att jag tror på denne. Namn, platser, tider osv..


    Smultronmarmelad skrev 2020-02-23 21:48:21 följande:

    Vänta tills imorgon när du är lite lugnare så kommer du kunna hantera det hela lättare.


  • Anonym (J)
    Sun 23 Feb 2020 21:51
    #4

    Jag tycker tvärt om, ta det direkt. Det kommer aldrig bli ett bra tillfälle. Om du ska tänka på detta hela natten så kommer du gå sönder. Säg att du fått ett sms, visa upp och låt honom läsa och granska reaktionen.

    Har han haft tid/möjlighet till det? Är han borta hemifrån tillräckligt mycket för att det ska vara rimligt att ha hållit ihop ett förhållande i 9 år?

  • Anonym (Lungt­)
    Sun 23 Feb 2020 21:54
    #5

    Ja, ta det lungt och försök kanske att komma i kontakt med den som messat och få fler detaljer.

  • Anonym (Spege­ln) Trådstartaren
    Sun 23 Feb 2020 21:55
    #6

    Dom är kollegor och ses rätt så ofta då dom jobbar samma skift. Jag går och lägger mig många gånger lååångt innan han kommit hem från jobbet då jag vissa dagar börjar tidigt och måste få ihop mina timmar. Ibland när jag vaknat vid 1-2 tiden och frågat vart han är så får jag till svar att dom har ett akutlarm på jobbet och att det blir övertid.

    Jag vet inte vad jag ska tro lr göra. Känner mig så tom, arg och ledsen.


    Anonym (J) skrev 2020-02-23 21:51:55 följande:

    Jag tycker tvärt om, ta det direkt. Det kommer aldrig bli ett bra tillfälle. Om du ska tänka på detta hela natten så kommer du gå sönder. Säg att du fått ett sms, visa upp och låt honom läsa och granska reaktionen.

    Har han haft tid/möjlighet till det? Är han borta hemifrån tillräckligt mycket för att det ska vara rimligt att ha hållit ihop ett förhållande i 9 år?


  • Anonym (Spege­ln) Trådstartaren
    Sun 23 Feb 2020 21:56
    #7

    Har messat tillbaka, gått 2h, inget svar än.


    Anonym (Lungt) skrev 2020-02-23 21:54:16 följande:

    Ja, ta det lungt och försök kanske att komma i kontakt med den som messat och få fler detaljer.


  • Anonym (Spege­ln) Trådstartaren
    Sun 23 Feb 2020 21:58
    #8

    Ska jag ta det rakt ut lr se om jag hittt något på hans mobil? Vill ju heller inte snoka, för vad gör jag OM jag skulle hitta bilder lr konverationer mellan dom? Vill ju bara att han ska vara ärlig. Jag har varit ärlig under alla dessa 9år som gifta.

  • Sun 23 Feb 2020 22:07
    #9

    Jag hade tagit det direkt. Hade nog inte ens kunnat vänta tills han kom hem, utan hade skickat en skärmdump på det smset du fått. Men det är jag det. Men absolut att du ska ta upp det idag. Kommer du ens få en blund i ögonen inatt annars?

    Vet du för övrigt någon som skulle ha ett intresse i att förstöra för er? Har han eller du något svartsjukt ex? Några ovänner? Om inte, och eftersom du skriver att vissa saker stämmer med vad personen skrivit, så hade jag absolut tagit för givet att detta handlar om otrohet. Men jag hoppas verkligen för din skull att det finns en annan logisk förklaring <3

  • Anonym (:()
    Sun 23 Feb 2020 22:09
    #10

    Förstår inte hur man kan vara otrogen om nu detta är sant... Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Är MIN man otrogen?