• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105311 visningar
    3231 svar
    3231
    105311

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 11 Mar 2020 17:08
    #21

    Hej! Hur går de för alla er som använder er av letrozol?

    För mig känns det lite trist.. jag har inbokat UL imorgon men mina ägglossningstest är ovanligt låg :( så de lär inte bli någon ägglossning än på ett tag, suck!

  • Thu 12 Mar 2020 18:12
    #22
    Obalem skrev 2020-03-11 17:08:40 följande:

    Hej! Hur går de för alla er som använder er av letrozol?

    För mig känns det lite trist.. jag har inbokat UL imorgon men mina ägglossningstest är ovanligt låg :( så de lär inte bli någon ägglossning än på ett tag, suck!


    Hur gick det idag?

    För mig har det inte hänt mycket ska göra ul imorgon men har inte tagit något äl test. Är väl onödigt att göra innan ul?
  • Fri 13 Mar 2020 14:56
    #23

    Jag var precis och gjorde UL, absolut ingenting hade hänt...

  • Fri 13 Mar 2020 22:36
    #24
    Russin112 skrev 2020-03-13 14:56:36 följande:

    Jag var precis och gjorde UL, absolut ingenting hade hänt...


    Men åh nej :( fanns inga ägg?

    Mina ägg såg ut som dom skulle! En på 14mm och en något större men som hon inte trodde lika mycket på? Jag ska nu avvakta till tisdag med att ta ovitrelle men nu såhär i efterhand tycker jag att de låter sent.. enligt min app borde jag ägglossa på måndag eller tisdag så blir de inte för sent med tisdag då? Och då är ägget 22mm på måndag och 24 på tisdag, då är väl chansen rätt så stor att de släppt redan? Mycket frågor såhär som rookie
  • Fri 13 Mar 2020 23:19
    #25
    Obalem skrev 2020-03-13 22:36:16 följande:

    Men åh nej :( fanns inga ägg?

    Mina ägg såg ut som dom skulle! En på 14mm och en något större men som hon inte trodde lika mycket på? Jag ska nu avvakta till tisdag med att ta ovitrelle men nu såhär i efterhand tycker jag att de låter sent.. enligt min app borde jag ägglossa på måndag eller tisdag så blir de inte för sent med tisdag då? Och då är ägget 22mm på måndag och 24 på tisdag, då är väl chansen rätt så stor att de släppt redan? Mycket frågor såhär som rookie


    Jag har ju en jäkla massa ägg. (Pga pco) men ingen hade växt, ska dit igen på onsdag och kolla om något har hänt :)

    Vad kul att höra! Ja men man får väl helt enkelt lita på proffsen. Hoppas de tar sig!!
  • Fri 13 Mar 2020 23:21
    #26

    Hände de föresten något för dig första rundan med letrozol?

  • Fri 13 Mar 2020 23:22
    #27

    Hände de föresten något för dig första rundan med letrozol?

  • Sat 14 Mar 2020 07:10
    #28
    Russin112 skrev 2020-03-13 23:21:58 följande:

    Hände de föresten något för dig första rundan med letrozol?


    Jag tror faktiskt att jag ska lita på min kropp och ta ovitrellen på måndag om de fortsätter såhär.

    Jag fick aldrig något UL då men enligt temp och test så hade jag ägglossning. Dock så reagerade inte min kropp som den brukar men de är väl normalt när inte kroppen får ?egen? ägglossning :)
  • Sat 14 Mar 2020 09:07
    #29
    Obalem skrev 2020-03-14 07:10:13 följande:

    Jag tror faktiskt att jag ska lita på min kropp och ta ovitrellen på måndag om de fortsätter såhär.

    Jag fick aldrig något UL då men enligt temp och test så hade jag ägglossning. Dock så reagerade inte min kropp som den brukar men de är väl normalt när inte kroppen får ?egen? ägglossning :)


    Ja men du känner ju din kropp bäst! Jag själv hade inte vågar riskera någon chans till plus för att jag väntade för länge :)

    Jaha okej, vad olika de kan se ut med hur de gör.
  • Sat 14 Mar 2020 11:17
    #30
    Russin112 skrev 2020-03-14 09:07:27 följande:

    Ja men du känner ju din kropp bäst! Jag själv hade inte vågar riskera någon chans till plus för att jag väntade för länge :)

    Jaha okej, vad olika de kan se ut med hur de gör.


    Jag fick svar nu och enligt läkaren ska Jah ta sprutan imorgon redan :D åh så spännande!!! Känns så bra detta!

    Ja visst är de olika.. hur känner du i kroppen? Va trodde läkaren om chansen till mognande ägg?
Svar på tråden Letrozol, PCO