• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105350 visningar
    3231 svar
    3231
    105350

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sat 14 Mar 2020 11:29
    #31
    Obalem skrev 2020-03-14 11:17:17 följande:

    Jag fick svar nu och enligt läkaren ska Jah ta sprutan imorgon redan :D åh så spännande!!! Känns så bra detta!

    Ja visst är de olika.. hur känner du i kroppen? Va trodde läkaren om chansen till mognande ägg?


    Åh så spännande!! : D

    Ja du han sa inte så mycket, typ ?här har de inte hänt något, vi kikar på onsdag igen och annars dubblar vi dosen? . Jag själv känner ingenting men är osäker på om jag vet hur ägglossning ens känns...
  • Sat 14 Mar 2020 12:58
    #32
    Russin112 skrev 2020-03-14 09:07:27 följande:

    Ja men du känner ju din kropp bäst! Jag själv hade inte vågar riskera någon chans till plus för att jag väntade för länge :)

    Jaha okej, vad olika de kan se ut med hur de gör.


    Jag fick svar nu och enligt läkaren ska Jah ta sprutan imorgon redan :D åh så spännande!!! Känns så bra detta!

    Ja visst är de olika.. hur känner du i kroppen? Va trodde läkaren om chansen till mognande ägg?
    Russin112 skrev 2020-03-14 11:29:32 följande:

    Åh så spännande!! : D

    Ja du han sa inte så mycket, typ ?här har de inte hänt något, vi kikar på onsdag igen och annars dubblar vi dosen? . Jag själv känner ingenting men är osäker på om jag vet hur ägglossning ens känns...


    Ja nu är de verkligen spännande! :D

    Okej men då finns ju både en plan för att kolla igen samt en plan för att dubbla dosen. De är bra! :D hoppas de syns något redan på onsdag såklart. Tar du ägglossningstest?
  • Sat 14 Mar 2020 13:05
    #33
    Obalem skrev 2020-03-14 12:58:03 följande:

    Jag fick svar nu och enligt läkaren ska Jah ta sprutan imorgon redan :D åh så spännande!!! Känns så bra detta!

    Ja visst är de olika.. hur känner du i kroppen? Va trodde läkaren om chansen till mognande ägg?Ja nu är de verkligen spännande! :D

    Okej men då finns ju både en plan för att kolla igen samt en plan för att dubbla dosen. De är bra! :D hoppas de syns något redan på onsdag såklart. Tar du ägglossningstest?


    Ja men visst :) nej inga ältest, läkaren sa att de var onödigt. Jag började däremot att tempa mig idag :)
  • Sat 14 Mar 2020 14:29
    #34
    Russin112 skrev 2020-03-14 13:05:36 följande:

    Ja men visst :) nej inga ältest, läkaren sa att de var onödigt. Jag började däremot att tempa mig idag :)


    Jo de är onödigt men jag kan inte hålla mig :D tur ändå eftersom att jag såg ökningen och kunde meddela min läkare så fort.

    Okej ja de funkar ju också bra när man fått koll på de
  • Sat 14 Mar 2020 17:56
    #35
    Obalem skrev 2020-03-14 14:29:26 följande:

    Jo de är onödigt men jag kan inte hålla mig :D tur ändå eftersom att jag såg ökningen och kunde meddela min läkare så fort.

    Okej ja de funkar ju också bra när man fått koll på de


    Ja men verkligen :D man ska lite på sin magkänsla :)
  • Sat 14 Mar 2020 22:12
    #36
    Russin112 skrev 2020-03-14 17:56:19 följande:

    Ja men verkligen :D man ska lite på sin magkänsla :)


    Ja så är de! Nu är de bara att hoppas på detta. Och invänta två låååånga veckor
  • Mon 16 Mar 2020 08:50
    #37
    Obalem skrev 2020-03-14 22:12:04 följande:

    Ja så är de! Nu är de bara att hoppas på detta. Och invänta två låååånga veckor


    Väntan är det värsta, men oj så värt det när vi väl lyckas :)
  • Wed 18 Mar 2020 08:30
    #38

    Hur går det här? :D

    Lite uppdatering: idag är jag på ovitrelle+4 och jag har testat sen första dagen för att kunna se när hcg nivåerna går ner för att då veta när jag kan lita på ett positivt test. De har gått neråt första 3 dagarna för att idag gå plötsligt uppåt :o ganska starkt uppåt. Ökningen är markant. Men hur kan de komma sig? Ägget kan ju inte ha fäst redan och ovitrellen ska minska i styrka. Hmm, förvirrande...

  • Wed 18 Mar 2020 14:52
    #39
    Obalem skrev 2020-03-18 08:30:41 följande:

    Hur går det här? :D

    Lite uppdatering: idag är jag på ovitrelle+4 och jag har testat sen första dagen för att kunna se när hcg nivåerna går ner för att då veta när jag kan lita på ett positivt test. De har gått neråt första 3 dagarna för att idag gå plötsligt uppåt :o ganska starkt uppåt. Ökningen är markant. Men hur kan de komma sig? Ägget kan ju inte ha fäst redan och ovitrellen ska minska i styrka. Hmm, förvirrande...


    Jag var hos gyn idag, en ny läkare... tydligen visar mina blodprover på att jag inte har pco (?!) han sa även att mina ägg är många men placerade jämt och vid pco ligger dem endast längst kanterna... antar att det här var positiva besked men är mycket skeptisk. jag har ju ingen egen ägglossning och tidigare blodprover har ju visat att jag har det...(fick veta att jag har pco för ca 10 år sedan)  men men fick iaf veta att letrozolen inte hade gjort ett smack för mig. Jag ska dubbla dosen. Så nu ska jag vänta i tre veckor och om mensen inte kommer så ska jag börja med provera för att sedan börja med letrozol... vilken jäkla väntan... är ju hundra på att min mens inte kommer komma för jag har ju inte ägglossat så vill ju börja med proveran direkt. 


    Nog om mig! Vad spännande!!!! nu är det inte lång tid kvar tills du får testa dig :D när det kommer till hcg nivåerna är jag inte als påläst, det bästa är ju att vänta till BIM + 1 innan du testar för att få ett pålitligt resultat.  

  • Wed 18 Mar 2020 15:18
    #40
    Russin112 skrev 2020-03-18 14:52:18 följande:

    Jag var hos gyn idag, en ny läkare... tydligen visar mina blodprover på att jag inte har pco (?!) han sa även att mina ägg är många men placerade jämt och vid pco ligger dem endast längst kanterna... antar att det här var positiva besked men är mycket skeptisk. jag har ju ingen egen ägglossning och tidigare blodprover har ju visat att jag har det...(fick veta att jag har pco för ca 10 år sedan)  men men fick iaf veta att letrozolen inte hade gjort ett smack för mig. Jag ska dubbla dosen. Så nu ska jag vänta i tre veckor och om mensen inte kommer så ska jag börja med provera för att sedan börja med letrozol... vilken jäkla väntan... är ju hundra på att min mens inte kommer komma för jag har ju inte ägglossat så vill ju börja med proveran direkt. 

    Nog om mig! Vad spännande!!!! nu är det inte lång tid kvar tills du får testa dig :D när det kommer till hcg nivåerna är jag inte als påläst, det bästa är ju att vänta till BIM + 1 innan du testar för att få ett pålitligt resultat.  


    Men oj vilket chock de måste ha varit :o bra iallafall att du får fortsätta med letrozol och att du fått provera! 3 veckor... varför? Om du nu inte har haft ägglossning är de väl bara att ta den nu? Den rekommendationen fick jag när jag inte trodde mig få ägglossning (den kom 2 dagar senare). Och dubbel dos, va bra! Då är de större chans :D

    En halv evighet om du frågar mig ;) men ja nu är det ca 1 vecka tills jag kan få ett riktigt positivt svar. Sååå spännande!!!
Svar på tråden Letrozol, PCO