• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105286 visningar
    3231 svar
    3231
    105286

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sat 18 Apr 2020 08:18
    Anonym1Ha skrev 2020-04-17 20:45:04 följande:
    Håller tummarna för att det går bra för dig med behandlingen och ultraljudet!! Det är så mycket nytt att ta in så här första behandlingen tycker jag.

    BIM brukar vara ÄL + 14 eller 15. Och nu är jag ÄL+16.

    Fick diagnosen PCOS förra månaden men har haft mens och oftast ÄL på cykler mellan 35-47dagar typ.. försökt bli gravid 1år..hur ser din resa ut?
    okej jag tycker det låter lovande :) när ska du testa första gången? 

    tack!! :) 

    jag fick diagnosen PCO (eller PCOS, kommer inte ihåg vad hon sa och vet inte riktigt skillnaden) när vi var på utredning för några veckor sedan, jag har också mens och ägglossning men väldigt glest och långa oregelbundna cykler. vi har försökt sedan förra sommaren så inte fullt 1 år men då jag fick så få ägglossningar så sökte vi hjälp lite tidigare. 

    känns så bra att va igång, hade varit helt underbart om det gick på första försöket men får försöka att inte hoppas för mycket.. 
  • Sat 18 Apr 2020 08:36

    Hur går det för er alla?

    Är det bara jag som har den sjukaste biverkningarna av letrozolen?? Känner inte igen mig själv, är ett moster....

  • Sat 18 Apr 2020 09:18
    Russin112 skrev 2020-04-18 08:36:18 följande:

    Hur går det för er alla?

    Är det bara jag som har den sjukaste biverkningarna av letrozolen?? Känner inte igen mig själv, är ett moster....


    Hej! Jo de går bra men segt.. 6 dagar sen ovitrelle och 4 sen Ägglossning! Konstiga är att Jah känner ingenting i mina bröst.. dom gör ju alltid ont vid ägglossning till mens :( dock hände en grej igår som typ aldrig hänt i hela mitt liv, jag blev sötsugen! För er andra låter de säkert vanligt men för mig händer inte de i vanliga fall haha.

    Åh nej?! Vad känner du då? Humör? Hur många dagar har du ätit dom? Eller hur många dagar efter dom är du
  • Sat 18 Apr 2020 09:20
    amandakollb skrev 2020-04-18 08:15:39 följande:

    ja haha svårt faktiskt att hålla koll på alla, man blandar lätt ihop! 

    ah sant, får höra hur det blir för mig. vet andra som fått gå fler gånger när äggblåsorna varit så små typ. 


    Okej :) ja man tycker ju att man borde få komma iaf en gång till och kolla om dom är små. När var det du skulle dit?
  • Sat 18 Apr 2020 12:52
    Zamaso1 skrev 2020-04-18 09:20:00 följande:
    Okej :) ja man tycker ju att man borde få komma iaf en gång till och kolla om dom är små. När var det du skulle dit?
    ja eller hur! jag tror mina kommer va små då jag ska dit första gången på CD 11.. 

    nästa fredag, känns så långt borta haha! 

    hur går det för dig, när tänkte ni börja ha "mycket" sex? :) 
  • Sat 18 Apr 2020 13:16
    amandakollb skrev 2020-04-18 12:52:14 följande:

    ja eller hur! jag tror mina kommer va små då jag ska dit första gången på CD 11.. 

    nästa fredag, känns så långt borta haha! 

    hur går det för dig, när tänkte ni börja ha "mycket" sex? :) 


    Jag förstår det, jag ska ju dit på måndag cd 14 o till och med det känns långt bort. Har kämpat så länge nu så känns knappt som man orkar längre :/ har kört varannan dag andra gånger men nu blir det varje dag från typ dag 10 och framåt.. man börjar nästa tröttna på detta ?myset? alltså , det blir ju inte samma sak nu när man typ måste göra det varje dag och att det inte är spontant på samma sätt... nu har vi lixom hållt på såhär i ca 2 år haha. Hemskt att ligga efter ett schema typ ;p
  • Sat 18 Apr 2020 14:24
    Zamaso1 skrev 2020-04-18 13:16:54 följande:
    Jag förstår det, jag ska ju dit på måndag cd 14 o till och med det känns långt bort. Har kämpat så länge nu så känns knappt som man orkar längre :/ har kört varannan dag andra gånger men nu blir det varje dag från typ dag 10 och framåt.. man börjar nästa tröttna på detta ?myset? alltså , det blir ju inte samma sak nu när man typ måste göra det varje dag och att det inte är spontant på samma sätt... nu har vi lixom hållt på såhär i ca 2 år haha. Hemskt att ligga efter ett schema typ ;p
    visst! jag förstår det :( så jobbigt när det blir typ ett måste.. vårt "schema" är att ligga från och med imorgon och varannan dag fram till första ultraljudet på fredag och sedan när det börjar va dags för ovitrelle så tänkte vi köra varje dag. kämpa på, snart är det vår tur!! :) 
  • Sat 18 Apr 2020 14:25
    Russin112 skrev 2020-04-18 08:36:18 följande:

    Hur går det för er alla?

    Är det bara jag som har den sjukaste biverkningarna av letrozolen?? Känner inte igen mig själv, är ett moster....


    det går bra, men riktigt segt denna väntan.. på dag 3 nu med letrozolen och känner fortf inte så mycket faktiskt, kanske lite konstig i kroppen haha. 

    jaså? på vilket sätt? vad jobbigt :( 
  • Sat 18 Apr 2020 14:34
    amandakollb skrev 2020-04-18 14:24:31 följande:

    visst! jag förstår det :( så jobbigt när det blir typ ett måste.. vårt "schema" är att ligga från och med imorgon och varannan dag fram till första ultraljudet på fredag och sedan när det börjar va dags för ovitrelle så tänkte vi köra varje dag. kämpa på, snart är det vår tur!! :) 


    Ja hoppas verkligen det är vår tur snart! :)
  • Sat 18 Apr 2020 20:39
    Obalem skrev 2020-04-18 09:18:06 följande:
    Hej! Jo de går bra men segt.. 6 dagar sen ovitrelle och 4 sen Ägglossning! Konstiga är att Jah känner ingenting i mina bröst.. dom gör ju alltid ont vid ägglossning till mens :( dock hände en grej igår som typ aldrig hänt i hela mitt liv, jag blev sötsugen! För er andra låter de säkert vanligt men för mig händer inte de i vanliga fall haha.

    Åh nej?! Vad känner du då? Humör? Hur många dagar har du ätit dom? Eller hur många dagar efter dom är du

    hmm.. man ska nog inte försöka känna så mycket utan bara vänta :) Tänker att även fast det är ovanligt med att du blev sötsugen är det väldigt väldigt tidigt för att vara eventuella biverkningar på en graviditet...


     


    åt min femte dag igår så idag inga. Jag gråter/skriker/skrattar och sen börjar det om... kan inte kontrollera mitt humör och det går tyvärr ut över min fästman.

Svar på tråden Letrozol, PCO