• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107385 visningar
    3231 svar
    3231
    107385

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 27 Apr 2020 13:38
    Zamaso1 skrev 2020-04-27 13:28:25 följande:
    Helt rätt ;D

    Ja tog ovitrelle i torsdags o vi låg måndag tisdag torsdag fredag o söndag, så borde inte missat nått kan man tycka efter som spermierna lever kvar ett tag.. men vi får

    Väl se :)
    det låter ju super, vi kör på samma :) vilken CD-dag är du på nu? några känningar ännu? lite tidigt kanske :D
  • Mon 27 Apr 2020 13:38
    Anonym1Ha skrev 2020-04-27 13:27:03 följande:
    Ja va bra!! Bara hålla tummarna nu då!!
    yeeey! tack <3 hur går det för dig, hur mår du? :)
  • Mon 27 Apr 2020 14:01
    amandakollb skrev 2020-04-27 13:38:20 följande:

    det låter ju super, vi kör på samma :) vilken CD-dag är du på nu? några känningar ännu? lite tidigt kanske :D


    Jag är på cd21 har längre cykel än normalt.. jag fick SJUKT ont i magen i fredags ( dagen efter sprutan) som en riktigt extrem mensvärk, sen efter det har ja haft lite små ont i magen och öm i brästvårtorna.. annars är det inget, är som en vanlig äl för mig förutom de där extrema magontet som kom.

    Någon mer som fått det av sprutan?
  • Mon 27 Apr 2020 14:20
    Zamaso1 skrev 2020-04-27 14:01:49 följande:
    Jag är på cd21 har längre cykel än normalt.. jag fick SJUKT ont i magen i fredags ( dagen efter sprutan) som en riktigt extrem mensvärk, sen efter det har ja haft lite små ont i magen och öm i brästvårtorna.. annars är det inget, är som en vanlig äl för mig förutom de där extrema magontet som kom.

    Någon mer som fått det av sprutan?
    härligt, vilken dag hade du ÄL, vet du? 

    justja det skrev du, jag får kolla om jag också får det! ska ta sprutan nu om nån timme, min sambo har ett långt möte och jag klarar inte av sprutan själv haha så måste vänta tills han är klar. 
  • Mon 27 Apr 2020 14:33
    amandakollb skrev 2020-04-27 14:20:39 följande:

    härligt, vilken dag hade du ÄL, vet du? 

    justja det skrev du, jag får kolla om jag också får det! ska ta sprutan nu om nån timme, min sambo har ett långt möte och jag klarar inte av sprutan själv haha så måste vänta tills han är klar. 


    Borde väl varit cd 17-18 ja hade ägglossning antar jag :) vilken cd är du då? Haha skönt att få hjälp då! Ja gillar heller inte sprutor, men det kändes knappt! Pyttelite stick bara men annars så va det inga konstigheter
  • Mon 27 Apr 2020 14:48
    Zamaso1 skrev 2020-04-27 14:33:02 följande:
    Borde väl varit cd 17-18 ja hade ägglossning antar jag :) vilken cd är du då? Haha skönt att få hjälp då! Ja gillar heller inte sprutor, men det kändes knappt! Pyttelite stick bara men annars så va det inga konstigheter
    jag är på CD 14 idag så lär ju ha ägglossning CD 15-17 typ. har aldrig haft så tidigt, brukar ju ha superlånga cykler så det känns jättebra! 
  • Mon 27 Apr 2020 14:56
    amandakollb skrev 2020-04-27 14:48:10 följande:

    jag är på CD 14 idag så lär ju ha ägglossning CD 15-17 typ. har aldrig haft så tidigt, brukar ju ha superlånga cykler så det känns jättebra! 


    Jag har med ännu längre annars men med hjälp av letrozol o provera har det gjort underverk:)
  • Anonym­1Ha
    Mon 27 Apr 2020 15:24
    amandakollb skrev 2020-04-27 13:38:56 följande:

    yeeey! tack <3 hur går det för dig, hur mår du? :)


    Cd 10 idag, väntar på VUL på onsdag så får vi se hur det ser ut här då!! Slapp den fruktansvärda huvudvärken denna gången av letrozolen, det var skönt! Så nu hoppas vi på detta ägget som förhoppningsvis mognar nu ;)

    Kände du nått av dubbeldos letrozol?
  • Mon 27 Apr 2020 15:32
    Anonym1Ha skrev 2020-04-27 15:24:47 följande:

    Cd 10 idag, väntar på VUL på onsdag så får vi se hur det ser ut här då!! Slapp den fruktansvärda huvudvärken denna gången av letrozolen, det var skönt! Så nu hoppas vi på detta ägget som förhoppningsvis mognar nu ;)

    Kände du nått av dubbeldos letrozol?


    Skönt att höra nån mer med huvudvärk! Jag har ont nästintill hela tiden både under och ett tag efter dubbeldos med letrozol. Blev ju nästan rädd först ifall det var nått annat som va fel än att de va biverkning av letrozolen..
  • Mon 27 Apr 2020 16:29
    amandakollb skrev 2020-04-27 11:53:47 följande:

    puh vad lättad jag är!! hade helt ställt in mig på att vi skulle få sexförbud så har inte haft sex alls ihelgen, men nu på ultraljudet sa läkaren att allt såg jättefint ut!! 

    hade en 9,5 mm slemhinna, samt två fina ägg, ett på 21mm och ett på 16mm så jag ska ta ovitrelle i eftermiddag, så glad!! 


    Gud så härligt att höra!!!

    Själv har man gråtit och gråtit och gråtit.... inget hade hänt eller jo de lilla ägget hade krympt en millimeter och inte nog med det... Alla letrozolbehandlingar ställs in pga corona...

    nu har jag kontaktat en annan klinik. Eliva clinic, dem hade tid redan imorgon så hoppas dem kan hjälpa mig istället 
Svar på tråden Letrozol, PCO