• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105333 visningar
    3231 svar
    3231
    105333

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 19 May 2020 06:38

    Fler som tempar?

    Positivt äl test i söndags och nu verkar även tempen höjas så verkar ju faktiskt som äl skett! Prov för att dubbelkolla hos kliniken om en vecka!


    Alexande 11.08.30 / Justababy.blogg.se
  • Tue 19 May 2020 07:27
    MiniNin skrev 2020-05-18 23:07:29 följande:

    Jag har inte fått ägglossning på Letrozol ännu, reagerade ju inte på första omgången. Men hoppas på dubbeldosen. När har du tagit dina tabletter, morgon och kväll? Sista dagen imorrn och sen väntar VUL :)

    På tal om ägglossning igen, hur stora bör äggblåsorna vara för att släppa? Är det över 20 mm? Har läst att de växer typ 2 mm/dag så då borde man ju kunna uppskatta redan på första ultraljudet tänker jag. Ser så fram emot fredag nu så många tankar snurrar!


    Jag har tagit båda mina tabletter samtidigt på morgonen, du? Jaaa sista morgonen jag tog dem imorse, nu får vi räkna ned till vul! Så skönt att ni har på torsdag och fredag, känns superlänge att vänta tills på måndag haha!

    Tror att de ska va runt 20 mm för att släppa. Jo de är sant :) men såg rätt olika ut för mig när tre dagar hade gått, då var det inte att äggen hade växt standard 2 mm så är säkert lite olika!
  • Tue 19 May 2020 08:32

    jag ringde till min klinik och sa att jag tyckte det kändes sent att komma första gången på CD 13 så nu fick jag också en tid på fredagmorgon på CD 10 haha! har även kvar tiden på måndag. 

  • Tue 19 May 2020 12:12
    amandakollb skrev 2020-05-19 07:27:29 följande:

    Jag har tagit båda mina tabletter samtidigt på morgonen, du? Jaaa sista morgonen jag tog dem imorse, nu får vi räkna ned till vul! Så skönt att ni har på torsdag och fredag, känns superlänge att vänta tills på måndag haha!

    Tror att de ska va runt 20 mm för att släppa. Jo de är sant :) men såg rätt olika ut för mig när tre dagar hade gått, då var det inte att äggen hade växt standard 2 mm så är säkert lite olika!


    Jag fick höra att jag skulle ta tabletterna morgon och kväll, så tar sista tabletten ikväll.

    Men åh, så skönt att de lyssnade. Då är vi tre stycken som har ultraljud tors-fre! Spännande :D Hör av er när vi varit där!
  • Tue 19 May 2020 12:32
    MiniNin skrev 2020-05-19 12:12:29 följande:
    Jag fick höra att jag skulle ta tabletterna morgon och kväll, så tar sista tabletten ikväll.

    Men åh, så skönt att de lyssnade. Då är vi tre stycken som har ultraljud tors-fre! Spännande :D Hör av er när vi varit där!
    verkar va lite olika! 

    jaaa verkligen :D det ska jag absolut göra, så kul att va i detta "tillsammans" :) 

    jag känner mig väldigt trött faktiskt, vet inte om det har att göra med mensen som nyss varit eller om det kan va letrozolen? hade samma förra gången jag åt letrozol. känner ni något? 
  • Tue 19 May 2020 18:07
    amandakollb skrev 2020-05-19 12:32:07 följande:

    verkar va lite olika! 

    jaaa verkligen :D det ska jag absolut göra, så kul att va i detta "tillsammans" :) 

    jag känner mig väldigt trött faktiskt, vet inte om det har att göra med mensen som nyss varit eller om det kan va letrozolen? hade samma förra gången jag åt letrozol. känner ni något? 


    Jag har också varit lite trött och hängig men det kan också bero på att jag gått över till lite striktare LCHF-kost de senaste två veckorna. Har också haft en del huvudvärk men samma där, tror det varit kosten.

    Har känt en del i magen dock, lite stickande känslor i sidorna till och från. Får väl hoppas att det är något som händer och sker där inne :)
  • Wed 20 May 2020 06:19

    Imorgon skall jag på vul cd 13. Tog ett digitalt äl-test idag som var negativt, (Gjorde mig glad då alla test alltid har visat positivt för mig oavsett cd så nu verkar äl test fungera även på mig)

    vilken dag brukar ni få positivt på äl-test efter letrozol?

    Är så nervös och förväntansfull inför morgondagen :D

  • Wed 20 May 2020 07:51
    Russin112 skrev 2020-05-20 06:19:47 följande:

    Imorgon skall jag på vul cd 13. Tog ett digitalt äl-test idag som var negativt, (Gjorde mig glad då alla test alltid har visat positivt för mig oavsett cd så nu verkar äl test fungera även på mig)

    vilken dag brukar ni få positivt på äl-test efter letrozol?

    Är så nervös och förväntansfull inför morgondagen :D


    Förstår de, så kul :D hoppas någon äggblåsa har växt sig stor och fin!

    Har bara ätit letrozol en gång och då tog jag inte något äl-test. Men någon annan här inne kanske har gjort de?:)
  • Anonym­1Ha
    Wed 20 May 2020 08:10

    Mensen kom 17 dagar efter ovitrelle denna gången..

    Men idag börjar jag ny kur letrozol så då går det ju snart på rätt håll igen :)

    De två månader jag tagit letrozol har jag fått en fin äggblåsa på 15mm cd 12 och sen tagit ovitrelle cd 14 utan fler vul. Finns det någon anledning att ta dubbeldos letrozol då för att få ännu bättre förutsättningar? Denna gången tänkte jag använda ägglossningstest innan jag tar ovitrelle för att se att kroppen är med på banan iaf! Vill bli gravid nu *ledsen*

  • Wed 20 May 2020 09:09
    Anonym1Ha skrev 2020-05-20 08:10:48 följande:

    Mensen kom 17 dagar efter ovitrelle denna gången..

    Men idag börjar jag ny kur letrozol så då går det ju snart på rätt håll igen :)

    De två månader jag tagit letrozol har jag fått en fin äggblåsa på 15mm cd 12 och sen tagit ovitrelle cd 14 utan fler vul. Finns det någon anledning att ta dubbeldos letrozol då för att få ännu bättre förutsättningar? Denna gången tänkte jag använda ägglossningstest innan jag tar ovitrelle för att se att kroppen är med på banan iaf! Vill bli gravid nu *ledsen*


    heeej, länge sen, vad kul att du uppdaterar :) åh tråkigt med mensen :( jag fick mens 16 dagar efter sprutan så är också på ny omgång. 

    vet faktiskt inte, jag har tänkt att om det blir större blåsor av dubbeldos men så kanske det inte är? jaaa samma här, så tröttsamt.. ska du äta enkel denna cykel igen? :)

    jag kollade bakåt på NC imorse och jag har bara haft ÄL 4 ggr sedan i somras (varav den sista var stimulerad) så har ju inte försökt så många ggr ändå men om jag räknar att det är nästan ett år sen så känns det jättelänge och börjar känna mig helt uppgiven :/ 
Svar på tråden Letrozol, PCO