• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106627 visningar
    3231 svar
    3231
    106627

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Anonym­1Ha
    Wed 20 May 2020 09:33
    amandakollb skrev 2020-05-20 09:09:02 följande:

    heeej, länge sen, vad kul att du uppdaterar :) åh tråkigt med mensen :( jag fick mens 16 dagar efter sprutan så är också på ny omgång. 

    vet faktiskt inte, jag har tänkt att om det blir större blåsor av dubbeldos men så kanske det inte är? jaaa samma här, så tröttsamt.. ska du äta enkel denna cykel igen? :)

    jag kollade bakåt på NC imorse och jag har bara haft ÄL 4 ggr sedan i somras (varav den sista var stimulerad) så har ju inte försökt så många ggr ändå men om jag räknar att det är nästan ett år sen så känns det jättelänge och börjar känna mig helt uppgiven :/ 


    Ja, men det är ju kul å följas åt har bara inte haft lust att skriva men hängt med ändå!

    Väntar på att kliniken ska ringa upp så ska jag höra vad de säger om enkel eller dubbel denna gången.

    Nej man får kolla framåt istället för jag blir också tokig när jag tänker hur många gånger vi försökt och all väntan på rätt dag ;)

    Måtte det vara vår tur snart!! :)

    Håller tummarna att det ser bra ut på era VUL nu Tors-fred. Ni var ju ett helt gäng då!!
  • Wed 20 May 2020 10:16
    Anonym1Ha skrev 2020-05-20 09:33:53 följande:
    Ja, men det är ju kul å följas åt har bara inte haft lust att skriva men hängt med ändå!

    Väntar på att kliniken ska ringa upp så ska jag höra vad de säger om enkel eller dubbel denna gången.

    Nej man får kolla framåt istället för jag blir också tokig när jag tänker hur många gånger vi försökt och all väntan på rätt dag ;)

    Måtte det vara vår tur snart!! :)

    Håller tummarna att det ser bra ut på era VUL nu Tors-fred. Ni var ju ett helt gäng då!!
    jaaa verkligen!  du får uppdatera när du vet vad du får! du kan ju höra med hon som ringer upp vad de kan vara för skillnad? :) 

    jag tror att detta är vår allas månad!! mm så kul att vi är många som är lika, du är ju inte långt efter heller, bara några dagar :) 
  • Wed 20 May 2020 20:04
    Russin112 skrev 2020-05-20 06:19:47 följande:

    Imorgon skall jag på vul cd 13. Tog ett digitalt äl-test idag som var negativt, (Gjorde mig glad då alla test alltid har visat positivt för mig oavsett cd så nu verkar äl test fungera även på mig)

    vilken dag brukar ni få positivt på äl-test efter letrozol?

    Är så nervös och förväntansfull inför morgondagen :D


    Lycka till imorrn eftermiddag! Vi håller tummarna för dig. Låt oss veta hur det gick efteråt.
  • Thu 21 May 2020 12:47

    Hej girls!

    Nu har jag varit borta länge.. men de behövdes.

    Jag var på VUL för en vecka sedan och de enda jag får veta är att jag bara har en mogen blåsa/ägg och att slemhinnan bara var 5-6mm. En jävla massa BARA men inget förslag på hjälp!

    Då ledsnade jag och har ansökt om att få byta klinik så inom 3 månader kommer jag att gå vidare hjälp på annat håll. Till saken hör ju att kliniken jag är på nu inte kan erbjuda några blodprov, hormonanalys eller undersökning av min sambo så de känns ju som mycket vi missar!

    Nu fick jag dock ordination om att ta ovitrelle i söndags så förväntad ägglossning i måndags. Så nu är de bara att vänta 10 dagar till tills man vet hur de gått denna gången :) jag känner mig ändå hoppfull i och med att jag relativt snart får bättre hjälp och förhoppningsvis börja med ivf snart.

    Förlåt för massa text! Och va kul att ni är så många som ska på VUL snart!! Lycka till allihopa :D och stå på er om att få rätt hjälp :) kram

  • Thu 21 May 2020 15:20

    JAG HADE EN ÄGGBLÅSA PÅ 19,93 OCH PERFEKT SLEMHINNA!

    Nu ska jag ta Otriville ikväll. Så hur har ni gjort med sex efter otriville? Direkt efter? Läkaren rekommenderade ikväll, i morgon bitti och imorgon em. Dock har vi inte möjlighet att ha sex imorgon em då jag jobbar från 15 och sedan natt medans mannen jobbar till 16....

  • Thu 21 May 2020 16:02
    Russin112 skrev 2020-05-21 15:20:35 följande:

    JAG HADE EN ÄGGBLÅSA PÅ 19,93 OCH PERFEKT SLEMHINNA!

    Nu ska jag ta Otriville ikväll. Så hur har ni gjort med sex efter otriville? Direkt efter? Läkaren rekommenderade ikväll, i morgon bitti och imorgon em. Dock har vi inte möjlighet att ha sex imorgon em då jag jobbar från 15 och sedan natt medans mannen jobbar till 16....


    Åh wow så kul!! :D måste kännas sjukt bra!! Vi hade sex dagen innan ovitrelle, samma dag och varje dag tre dagar efter också. Men borde absolut räcka med ikväll och imorgon, kör på :D
  • Thu 21 May 2020 16:05
    Obalem skrev 2020-05-21 12:47:02 följande:

    Hej girls!

    Nu har jag varit borta länge.. men de behövdes.

    Jag var på VUL för en vecka sedan och de enda jag får veta är att jag bara har en mogen blåsa/ägg och att slemhinnan bara var 5-6mm. En jävla massa BARA men inget förslag på hjälp!

    Då ledsnade jag och har ansökt om att få byta klinik så inom 3 månader kommer jag att gå vidare hjälp på annat håll. Till saken hör ju att kliniken jag är på nu inte kan erbjuda några blodprov, hormonanalys eller undersökning av min sambo så de känns ju som mycket vi missar!

    Nu fick jag dock ordination om att ta ovitrelle i söndags så förväntad ägglossning i måndags. Så nu är de bara att vänta 10 dagar till tills man vet hur de gått denna gången :) jag känner mig ändå hoppfull i och med att jag relativt snart får bättre hjälp och förhoppningsvis börja med ivf snart.

    Förlåt för massa text! Och va kul att ni är så många som ska på VUL snart!! Lycka till allihopa :D och stå på er om att få rätt hjälp :) kram


    Heey vad kul att höra från dig, har faktiskt undrat hur det går för dig :) Härligt att du fått ta ovitrelle med :D bara långa väntan nu på bim..

    skönt att ha en backup-plan med ivf också! Men vi håller tummarna att det lyckas denna cykel! :)
  • Thu 21 May 2020 16:52
    amandakollb skrev 2020-05-21 16:02:35 följande:

    Åh wow så kul!! :D måste kännas sjukt bra!! Vi hade sex dagen innan ovitrelle, samma dag och varje dag tre dagar efter också. Men borde absolut räcka med ikväll och imorgon, kör på :D


    Känns helt underbart!

    Okej men dåså, vi hade sex igår också så de borde ju vara lugnt :D
  • Thu 21 May 2020 17:33
    Russin112 skrev 2020-05-21 16:52:35 följande:

    Känns helt underbart!

    Okej men dåså, vi hade sex igår också så de borde ju vara lugnt :D


    Förstår det!! Så kul :D och det blir nog helt perfekt! När beräknar du bim?

    Tempar du fortfarande förresten?
  • Thu 21 May 2020 17:43
    amandakollb skrev 2020-05-21 17:33:13 följande:

    Förstår det!! Så kul :D och det blir nog helt perfekt! När beräknar du bim?

    Tempar du fortfarande förresten?


    Jag har slutat med det, kändes mest stressande :/

    Tänker att om jag borde ha min bim 5/6 men inte helt säker :D
Svar på tråden Letrozol, PCO