• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105291 visningar
    3231 svar
    3231
    105291

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 26 May 2020 16:13
    Obalem skrev 2020-05-26 15:48:54 följande:


    9 dagar efter ovitrelle och testet ser ut såhär! Vad tror ni?
    9 dagar efter ovitrelle skulle jag inte våga lita på, har för mig att de kan sitta i upp mot 10 dagar och kan säkert va ännu länge (men även kortare såklart). har du följt nedgången av ovitrellen tidigare dagar så du till slut fått blankt och sen har det ökat till det där eller är det första testet? :) 
  • Tue 26 May 2020 16:19

    De negativ ,, så vet inte vad jag ska tro

  • Tue 26 May 2020 16:22
    Obalem skrev 2020-05-26 15:48:54 följande:

    9 dagar efter ovitrelle och testet ser ut såhär! Vad tror ni?


    Jag har ännu inte fått glädjen att använda Ovitrelle men enligt FASS kan Ovitrelle ge falskt positivt upp till 10 dagar efter. Jag skulle nog tro att det kan sitta i längre hos vissa individer, precis som med alla läkemedel. Så om du verkligen vill vara på säkra sidan, ge det minst 14 dagar efter sprutan innan du testar. Lycka till!
  • Tue 26 May 2020 16:31

    nu har jag precis tagit sprutan, jag lyckades helt själv! fick lägga mig ned i soffan haha men fick knappt några yrselkänslor alls! dock var jag lite snabb så jag höll inte in doseringsknappen när jag drog ut nålen så det for ut några droppar på magen, tror ni det gör något? :( 

  • Tue 26 May 2020 21:01
    Russin112 skrev 2020-05-26 15:52:25 följande:

    Det finns verkligen ingen anledning till att testa sig innan bim, vad testet än visar så är det inte tillförlitligt... det är som att kasta pengar i sjön och ge än falska förhoppningar eller falska bakslag eftersom testen inte visst korrekt svar förens BIM.


    De är din uppfattning. Men våra uppfattning är inte lika.

    Jag fick plus på bim och trodde då att de var äkta. Denna gången vill jag ha kontroll på vad som händer med testerna hela vägen för att slopa bli lurad!
  • Tue 26 May 2020 21:02
    amandakollb skrev 2020-05-26 16:31:19 följande:

    nu har jag precis tagit sprutan, jag lyckades helt själv! fick lägga mig ned i soffan haha men fick knappt några yrselkänslor alls! dock var jag lite snabb så jag höll inte in doseringsknappen när jag drog ut nålen så det for ut några droppar på magen, tror ni det gör något? :( 


    Verkligen bra jobbat! :D nej du har nog fått in tillräckligt med ovitrelle :)
  • Tue 26 May 2020 21:38
    Obalem skrev 2020-05-26 21:02:37 följande:

    Verkligen bra jobbat! :D nej du har nog fått in tillräckligt med ovitrelle :)


    Åh jaa jag hoppas de! Haha blir så nojig över minsta grej.

    När har du bim? Var det första testet du tog idag eller har du testat innan?:)
  • Tue 26 May 2020 21:57
    Obalem skrev 2020-05-26 21:01:07 följande:

    De är din uppfattning. Men våra uppfattning är inte lika.

    Jag fick plus på bim och trodde då att de var äkta. Denna gången vill jag ha kontroll på vad som händer med testerna hela vägen för att slopa bli lurad!


    Det handlar inte om min uppfattning utan om att man avråds att ta gravtest innan det har gått 14 dagar just för att testerna blir missvisande.

    Jag vill inget hellre än att ha svar nu jag med...
  • Thu 28 May 2020 13:58
    amandakollb skrev 2020-05-26 21:38:55 följande:

    Åh jaa jag hoppas de! Haha blir så nojig över minsta grej.

    När har du bim? Var det första testet du tog idag eller har du testat innan?:)


    Förståligt!

    Bim är lite oväsentligt för mig för jag har ofta så långt mellan äl och mens och de kan variera en del :)

    Men jag är 10 dagar efter ägglossning och 11 dagar efter ovitrelle och får fortfarande positiva test, kanske lite skarpare men ja vet inte.

  • Anonym­1Ha
    Thu 28 May 2020 15:24

    Åh bra dag idag!

    Cd11 och var på VUL idag. En äggblåsa på 16mm och slemhinna på 9mm som såg bra ut! Jag trodde det var alldeles för tidigt för vul redan idag, tur det blev av ändå!

    Frågade om det kunde vara aktuellt att pröva dubbel dos letrozol om det inte tar sig denna gången och det var helt okej. Men vi får vara medvetna om risken att om det blir fler än två blåsor så får man hoppa över den månaden. Detta är min tredje stimulerade månad vi är på nu. Men jag hoppas innerligt det tar sig denna gången istället så slipper vi fundera på det !! Ovitrelle på lördag men tänkte ta ägglossningstest upptill nu så får vi se om kroppen är med på banan också!

    Håller tummarna för er andra också!!

Svar på tråden Letrozol, PCO