• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105575 visningar
    3231 svar
    3231
    105575

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • HanNa0­315
    Tue 2 Jun 2020 20:26
    Russin112 skrev 2020-06-02 20:00:28 följande:

    Usch usch usch, idag är inte als en bra dag... tycker mig känna att mensen är på väg... gråtit säkert halva dagen. Allt känns så orättvist. Att behöva genomgå allt de här varje månad, hoppet som försvinner och sorgen som tar dess plats...

    Hur går de för er? Hur mår ni? <3


    Förstår dig! Vill också gråta rakt ut när det blir negativt test men har ingen ork till det längre. Då sjunker jag för djupt för att orka försöka igen. Jag försöker tänka, jaha, det blir ingen februaribebis heller. Men 2021 bebis blir det iaf! Kramar
  • Tue 2 Jun 2020 21:07

    Hej,

    Har skummat igenom denna tråd, och märker att ni har erfarenhet av Letrozol.

    Trodde Letrozol skulle bli min räddning men efter VUL idag (cd 14) så hade första behandlingen med Letrozolen inte gett något resultat, största äggblåsan var 7mm trots positivt test i söndags (cd 12) och ÄL känningar både söndag kväll och måndag morgon. På måndagen tog jag ett nytt test som var negativt.

    Ska tillbaka nästa vecka för ett blodprov och se om jag haft ÄL.

    Förstår att ni andra har haft tidigare VUL än cd14.

    Skönt att känna en samhörighet när man läser tråden :)

  • Tue 2 Jun 2020 21:09
    HanNa0315 skrev 2020-06-02 20:26:19 följande:

    Förstår dig! Vill också gråta rakt ut när det blir negativt test men har ingen ork till det längre. Då sjunker jag för djupt för att orka försöka igen. Jag försöker tänka, jaha, det blir ingen februaribebis heller. Men 2021 bebis blir det iaf! Kramar


    Det är så svårt med alla känslor....

    Jag ska försöka tänka så jag med! 2021 är vårt år!!
  • Tue 2 Jun 2020 21:11

    Min kompis lyckades bli gravid på första Letrozol behandlingen i höstas, det ger en ändå lite hopp!

  • HanNa0­315
    Tue 2 Jun 2020 21:34
    Eriju skrev 2020-06-02 21:07:46 följande:

    Hej,

    Har skummat igenom denna tråd, och märker att ni har erfarenhet av Letrozol.

    Trodde Letrozol skulle bli min räddning men efter VUL idag (cd 14) så hade första behandlingen med Letrozolen inte gett något resultat, största äggblåsan var 7mm trots positivt test i söndags (cd 12) och ÄL känningar både söndag kväll och måndag morgon. På måndagen tog jag ett nytt test som var negativt.

    Ska tillbaka nästa vecka för ett blodprov och se om jag haft ÄL.

    Förstår att ni andra har haft tidigare VUL än cd14.

    Skönt att känna en samhörighet när man läser tråden :)


    Det låter konstigt att man tittar på äggblåsorna efter positivt test och ägglossning och inte innan. Flera månader har jag haft flera blåsor som vuxit, en blåsa som ägglossat och andra som vuxit till ca 8-10mm utan att bli ngt. Kanske är det så för dig? Jag har haft ÄL mellan dag 13 och 20 av Letrozol. I början dag 20 och sedan tidigare och tidigare. Kanske kroppen vant sig? Stort lycka till i framtiden!
  • Tue 2 Jun 2020 22:07
    HanNa0315 skrev 2020-06-02 21:34:16 följande:

    Det låter konstigt att man tittar på äggblåsorna efter positivt test och ägglossning och inte innan. Flera månader har jag haft flera blåsor som vuxit, en blåsa som ägglossat och andra som vuxit till ca 8-10mm utan att bli ngt. Kanske är det så för dig? Jag har haft ÄL mellan dag 13 och 20 av Letrozol. I början dag 20 och sedan tidigare och tidigare. Kanske kroppen vant sig? Stort lycka till i framtiden!


    Ringde samma tid som jag fick min mens och bokade tid, fanns ingen tidigare ledig tid än idag. Men hon kunde inte se några andra tecken på ÄL. Men misstänker ändå att det är ÄL som jag haft. Det var första Letrozol behandlingen men om blodprovet inte visar på någon ägglossning så blir det dubbel dos av Letrozol.

    Har ni känt tydligare ÄL med Letrozol?

    Jag hade väldigt starka ÄL smärtor dagen efter sista Letrozol tabletten och väldigt tydliga känningar denna söndag och måndag.

    Detsamma till er!!
  • Tue 2 Jun 2020 22:08
    HanNa0315 skrev 2020-06-02 21:34:16 följande:

    Det låter konstigt att man tittar på äggblåsorna efter positivt test och ägglossning och inte innan. Flera månader har jag haft flera blåsor som vuxit, en blåsa som ägglossat och andra som vuxit till ca 8-10mm utan att bli ngt. Kanske är det så för dig? Jag har haft ÄL mellan dag 13 och 20 av Letrozol. I början dag 20 och sedan tidigare och tidigare. Kanske kroppen vant sig? Stort lycka till i framtiden!


    Ringde samma tid som jag fick min mens och bokade tid, fanns ingen tidigare ledig tid än idag. Men hon kunde inte se några andra tecken på ÄL. Men misstänker ändå att det är ÄL som jag haft. Det var första Letrozol behandlingen men om blodprovet inte visar på någon ägglossning så blir det dubbel dos av Letrozol.

    Har ni känt tydligare ÄL med Letrozol?

    Jag hade väldigt starka ÄL smärtor dagen efter sista Letrozol tabletten och väldigt tydliga känningar denna söndag och måndag.

    Detsamma till er!!
  • Wed 3 Jun 2020 07:41
    MiniNin skrev 2020-06-01 12:58:18 följande:

    Jag känner som du angående tempningen, att det är skönt att ha koll och kunna följa sin cykel. Skönt att det går åt rätt håll för dig nu. Ser verkligen fram emot den dagen när jag själv ser min temp öka :)

    Det är viktigt att ta hand om sig. Alla har olika sätt att göra det på så man får prova sig fram till rätt metod. Kör en provperiod med LCHF och uppdatera mig sen ;)

    Jag kör på med sprutorna. Ska ta idag och imorrn kväll och sen är det VUL på onsdag redan. Jag ser fram emot det och hoppas att det ska visa nåt positivt!


    Lycka till idag!! Berätta sen hur det gick :)
  • Wed 3 Jun 2020 08:56

    Föresten, en fråga till er som gjort fertilitetsutredning. Har ni alla gjort äggledarspolning?

    På min klinik så gör man det vid behov, och eftersom jag varit gravid tidigare så sa min läkare att det inte behövdes. Men det är ändå 7 år sedan (gjorde abort) så tänker att vi kanske skulle gjort en sån ändå? Någon som vet om det kan bli stopp i äggledarna ju äldre man blir typ?

  • Wed 3 Jun 2020 11:21
    amandakollb skrev 2020-06-03 07:41:29 följande:

    Lycka till idag!! Berätta sen hur det gick :)


    Tack <3 Absolut! Vi hörs senare idag.
Svar på tråden Letrozol, PCO