• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107245 visningar
    3231 svar
    3231
    107245

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 3 Jun 2020 14:49
    Anonym1Ha skrev 2020-06-03 14:18:59 följande:

    Men attans! Du hade verkligen förtjänat lite positiva resultat idag! Kan ingenting om de där sprutorna men hoppas på god effekt av de fortsatta behandlingarna <3


    Tack så mycket för peppen! Hoppas det går vägen för dig också <3 Läste att du är på Ovitrelle+5 idag. När har du testdag?
  • Anonym­1Ha
    Wed 3 Jun 2020 15:48
    MiniNin skrev 2020-06-03 14:49:23 följande:

    Tack så mycket för peppen! Hoppas det går vägen för dig också <3 Läste att du är på Ovitrelle+5 idag. När har du testdag?


    Detta är tredje kuren letrozol/ovitrelle och de andra gångerna har mensen kommit ovitrelle +16. Så 15/6 får bli testdag, eller, mens eller gravtest, vi får se vilket som hinner först! De andra gångerna har jag väntat och inte alls testat trots att man är enormt nyfiken då juh.. men tyvärr har det ju blivit mens..
  • Anonym­1Ha
    Wed 3 Jun 2020 15:55
    amandakollb skrev 2020-06-03 14:41:35 följande:

    jaså? åh då ska jag gå in och kolla! men du jag googlade lite om polyper och det jag tolkar det som att det är bäst att ta bort den för de verkar kunna påverka fertiliteten, samt öka missfallsrisken osv :/ 


    Gjorde en snabb koll jag med och kom fram till samma så ska ta det med dem!!

    Måste tydligen var svårt och se om det verkligen är på riktigt på VUL för hon kunde inte avgöra om det var slemhinnan som hade påbörjat nån omvandling inför ägglossning eller polyp. Har även sett kommentaren om ev polyp av en annan läkare i ett tidigare besök så blir det inget nu så är det näst på tur att ta tag i tänker jag! Helt klart! Men ingen av dem har nämnt det vid undersökningen utan bara sett det i min journal.. lite märkligt! Men men de är väl så osäkra så de inte vet vad ska säga kanske!
  • Wed 3 Jun 2020 16:26
    Anonym1Ha skrev 2020-06-03 15:55:01 följande:
    Gjorde en snabb koll jag med och kom fram till samma så ska ta det med dem!!

    Måste tydligen var svårt och se om det verkligen är på riktigt på VUL för hon kunde inte avgöra om det var slemhinnan som hade påbörjat nån omvandling inför ägglossning eller polyp. Har även sett kommentaren om ev polyp av en annan läkare i ett tidigare besök så blir det inget nu så är det näst på tur att ta tag i tänker jag! Helt klart! Men ingen av dem har nämnt det vid undersökningen utan bara sett det i min journal.. lite märkligt! Men men de är väl så osäkra så de inte vet vad ska säga kanske!
    hm men då kanske de anser att den är ofarlig eller något, annars borde de ju ha sagt något kan man tycka! men fråga nästa gång för säkerhetsskull :) 
  • Wed 3 Jun 2020 16:39
    amandakollb skrev 2020-06-03 14:43:49 följande:

    men nej vad tråkigt att höra :/ jag som trodde de skulle se bra ut! och jobbigt med cystan, hoppas du inte behöver punktera den då det gjorde så ont! när får du svar på blodprovet? kramar <3 

    då får vi båda hålla ut till måndag! tror jag kommer testa för första gången då.. 


    Ja, det är inte kul att inget händer men skönt på nåt sätt att man tar detta långsamt. Är så tacksam för min äggreserv och att det faktiskt är goda chanser att lyckas. En fråga om när... <3

    Spännande dag på måndag då :)
  • Wed 3 Jun 2020 17:50
    Anonym1Ha skrev 2020-06-03 15:48:51 följande:

    Detta är tredje kuren letrozol/ovitrelle och de andra gångerna har mensen kommit ovitrelle +16. Så 15/6 får bli testdag, eller, mens eller gravtest, vi får se vilket som hinner först! De andra gångerna har jag väntat och inte alls testat trots att man är enormt nyfiken då juh.. men tyvärr har det ju blivit mens..


    Låter ju i alla fall sunt och vänta med testningen tills "bim" för att inte bli för besviken. Hoppas att det får bli testet som kommer först den här gången!
  • Wed 3 Jun 2020 17:53

    Russin112, kanske kan det vara dags att sammanställa en liten lista på vart vi är i våra processer? Åtminstone för er som inväntar testdagar så vi kan skicka lyckönskningar och pepp till er! Svårt att hålla koll på er alla nu när det ändå är fler än en handfull som är aktiva och igång.

  • Wed 3 Jun 2020 18:05
    MiniNin skrev 2020-06-03 17:53:12 följande:

    Russin112, kanske kan det vara dags att sammanställa en liten lista på vart vi är i våra processer? Åtminstone för er som inväntar testdagar så vi kan skicka lyckönskningar och pepp till er! Svårt att hålla koll på er alla nu när det ändå är fler än en handfull som är aktiva och igång.


    JAA jag har också tänkt på det :D är lite svårt att hålla koll på allas dagar osv så tycker det är en superbra idé! jag kan börja så kan ni andra fylla på: 

    amandakollb: ovitrelle 26 maj, bim 11 juni
  • Wed 3 Jun 2020 19:25
    amandakollb skrev 2020-06-03 18:05:24 följande:

    JAA jag har också tänkt på det :D är lite svårt att hålla koll på allas dagar osv så tycker det är en superbra idé! jag kan börja så kan ni andra fylla på: 

    amandakollb: ovitrelle 26 maj, bim 11 juni


    Amandakollb: ovitrelle 26 maj, bim 11 juni

    Russin 112: ovitrelle 21 maj, bim 6 juni
  • Thu 4 Jun 2020 09:46

    Jag vågar knappt skriva detta...men läkaren ringde för en stund sedan och berättade att blodproverna som jag tog igår (för att bekräfta att det var cystan som var tillbaka) visat på högre östradiol-värde vilket indikerade att det faktiskt kunde vara en äggblåsa som mognat till sig! Jag fick en VUL-tid imorrn eftermiddag för att kolla. Igår var den typ 20×15 mm.

    Tänk om det är sant? Att det finns en där inne? Att sprutorna funkat? Jag är alldeles lyrisk över detta. Dagen som började med migrän och sängläge blev plötsligt mycket ljusare och lättare.

    Min man däremot är mer typ "CHILLA, KVINNA!" Haha! Han är en väldigt realistisk-pessimistisk person och tar nästan aldrig ut något i förskott. Men nu längtar jag tills imorrn. Håll tummarna för mig!

Svar på tråden Letrozol, PCO