• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105358 visningar
    3231 svar
    3231
    105358

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sat 13 Jun 2020 23:13

    Jag började precis blöda efter samlag. Inte så mycket och helt färskt blod. Får panik, gym säger avvakta

  • Sat 13 Jun 2020 23:21
    Russin112 skrev 2020-06-13 23:13:56 följande:

    Jag började precis blöda efter samlag. Inte så mycket och helt färskt blod. Får panik, gym säger avvakta


    Men oj, kan förstå att du blir orolig men tänker att det inte behöver betyda något negativt. Alla hormoner och så kanske gör att vissa människor blöder lättare? Menar du att vården sagt att du ska avvakta? Avvakta tills när?
  • Sat 13 Jun 2020 23:33
    MiniNin skrev 2020-06-13 23:21:23 följande:

    Men oj, kan förstå att du blir orolig men tänker att det inte behöver betyda något negativt. Alla hormoner och så kanske gör att vissa människor blöder lättare? Menar du att vården sagt att du ska avvakta? Avvakta tills när?


    Jo jag antar det, tydligen något med att man kan ha skör livmodertapp när man är gravid. Hoppas verkligen de är det. Har inget ont als än iaf...

    Den sa att jag ska vänta och se om de kommer mer blod men att om jag inte blöder en binda i timmen så behöver jag inte åka in. Jag skulle ringa min barnmorska på måndag.
  • Sun 14 Jun 2020 07:56
    Russin112 skrev 2020-06-13 23:13:56 följande:

    Jag började precis blöda efter samlag. Inte så mycket och helt färskt blod. Får panik, gym säger avvakta


    Det är nog ingen fara alls! Tycker man hör om flera som blöder under graviditet, men förstår att du blir jätteorolig! Låter bra att ringa till bm imorgon :)
  • Sun 14 Jun 2020 08:55
    amandakollb skrev 2020-06-14 07:56:48 följande:

    Det är nog ingen fara alls! Tycker man hör om flera som blöder under graviditet, men förstår att du blir jätteorolig! Låter bra att ringa till bm imorgon :)


    Jag hoppas verkligen att de är normalt. Trots att jag tycker att jag har varit väldigt realistisk och förstått att missfall är väldigt vanligt och kan hända mig så totalt bröt jag ihop igår. Jag har nog aldrig i mitt liv varit så ledsen. Det var som att hela livet slets ifrån mig... och nu har jag inte blödit mer eller haft ont så de kanske inte als var ett mf
  • Sun 14 Jun 2020 09:11
    Russin112 skrev 2020-06-14 08:55:49 följande:

    Jag hoppas verkligen att de är normalt. Trots att jag tycker att jag har varit väldigt realistisk och förstått att missfall är väldigt vanligt och kan hända mig så totalt bröt jag ihop igår. Jag har nog aldrig i mitt liv varit så ledsen. Det var som att hela livet slets ifrån mig... och nu har jag inte blödit mer eller haft ont så de kanske inte als var ett mf


    Åh vad jobbigt :( men jag tror verkligen inte att det är någon fara! <3
  • Sun 14 Jun 2020 09:47
    Russin112 skrev 2020-06-14 08:55:49 följande:

    Jag hoppas verkligen att de är normalt. Trots att jag tycker att jag har varit väldigt realistisk och förstått att missfall är väldigt vanligt och kan hända mig så totalt bröt jag ihop igår. Jag har nog aldrig i mitt liv varit så ledsen. Det var som att hela livet slets ifrån mig... och nu har jag inte blödit mer eller haft ont så de kanske inte als var ett mf


    Tror inte heller det är ett mf, det är väl ganska vanligt att blöda osv. Men förstår att du tycker det känns jättejobbigt. När man har fått kämpa så jävla mycket extra för att bli gravid känns det liksom extra orättvist. Men med största sannolikhet är det ju ingenting alls, hoppas du får lite lugnande besked imorgon <3.
  • Sun 14 Jun 2020 10:37
    Anonym1Ha skrev 2020-06-12 11:34:54 följande:

    Åh här händer en del i tråden!

    Hoppas det ändå visar nått bra idag MiniNin!

    Och Amandakollb, så tråkigt med tempdipp och invänta mens. Är rädd att jag väntar på samma sak meeeen man vet ju aldrig. Inte ett symtom av nått. Känner mig bara inte gravid och inte ont nån stans! Ovitrelle +13 idag, BIM om 3 dagar 15/6. Inte testat något än!

    Russin 112, förstår din tanke man framflyttat VUL. Annars går man ju därifrån och bara undrar om man inte lyckas se ordentligt <3


    Hur går det för dig, ska du testa imorgon?:D
  • Sun 14 Jun 2020 14:06

    Jag har fått utomkvedshavandeskaps och måste förmodligen operera bort ena äggledaren. Helvetes jävla otur man ska ha med precis allt! Hur klarar man de här

  • Sun 14 Jun 2020 14:35
    Russin112 skrev 2020-06-14 14:06:53 följande:

    Jag har fått utomkvedshavandeskaps och måste förmodligen operera bort ena äggledaren. Helvetes jävla otur man ska ha med precis allt! Hur klarar man de här


    NEJ vad i helvete? Fy fan alltså vilken jävla otur?! Så jäkla orättvist??
    Nä usch det var verkligen inte roliga nyheter :( :(

    Hoppas operationen förflyter smidigt efter omständigheterna. Ta hand om dig <3 På nåt jäkla sätt klarar man ju allt på sikt <3 Men usch, tänker på dig.

    När du har tid och ork får du gärna berätta lite mer. <3
Svar på tråden Letrozol, PCO