• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105580 visningar
    3231 svar
    3231
    105580

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 26 Jun 2020 11:37
    amandakollb skrev 2020-06-26 09:03:55 följande:

    Okej hoppas mensen kommer idag eller ihelgen!:)

    Jag tog ovitrelle onsdagskväll vid 23, på cd 13. Hade sex i tisdag och igår, torsdag. Tänkte ha ikv och imorgon. Men nu imorse höjdes tempen?! De har ju knappt gått 34 h vid tempningen imorse och ägget brukar ju släppa 36-48h efter, plus att jag tror att jag fått senare ägglossning båda tidigare omgångarna. Hoppas inte ägget släppte inatt för då har vi bara haft sex 1 dag innan och 3 dagar innan isåfall och det känns lite :/

    Tänker bim typ 10-11 juli!


    Okej. Du får se om tempen fortsätter vara hög, då får du ju utgå från att ägglossningen har skett. Men att ni hunnit ha sex vid två tillfällen innan ägglossningen är ju bra! Det ska du inte vara orolig för. Kör på idag så har ni säkrat upp så mycket ni kunnat. Därefter en jäkla väntan då alltså till 10 juli... Kör du med Lutinus även denna cykel?
  • Fri 26 Jun 2020 11:40
    akalei skrev 2020-06-25 17:19:51 följande:

    Ja verkligen, jag förstår inte hur man kan göra så himla olika! Alla patienter är ju olika såklart så allt behöver ju individanpassas men hur kan man säga tre helt olika saker till samma patient liksom. Och ibland säger samma person olika saker olika gånger känns det som. Så frustrerande.

    Känner mig glad att jag tog tag i det och kontaktade den andra kliniken, känns alltid bra att göra nåt konkret och inte bara vänta. Hoppas att de är så duktiga som de verkade på telefon :)

    FSH-sprutor verkar vara knepigt i doseringen, typ att det blir som för dig att man först inte reagerar alls och sedan helt plötsligt blir överstimulerad. Men det låter verkligen supersmidigt med din plan att kunna konvertera det till IVF :) Hoppas mensen kommer snart så du får börja på ny kula.


    Vissa FSH-sprutor är nog knepigare än andra med tror också det är så. Menopur som jag ska få nästa omgång ska nog vara lite bättre för oss med högt AMH, vad jag har förstått. Varför kan jag inte svara på dock...

    Vilken cykeldag är du på nu? Tror du att man väljer att framkalla mens innan du får starta på ny kur Letrozol?
  • Fri 26 Jun 2020 12:44
    MiniNin skrev 2020-06-26 11:40:16 följande:

    Vissa FSH-sprutor är nog knepigare än andra med tror också det är så. Menopur som jag ska få nästa omgång ska nog vara lite bättre för oss med högt AMH, vad jag har förstått. Varför kan jag inte svara på dock...

    Vilken cykeldag är du på nu? Tror du att man väljer att framkalla mens innan du får starta på ny kur Letrozol?


    Aha, oj det är verkligen en djungel detta! Håller tummarna för att Menopur funkar bättre för dig :)

    Är ?bara? på CD18 idag men gyn tyckte igår liksom ändå att det va kört och ville inte boka upp några mer VUL, typ... Då var ju tanken att börja om med Provera i typ augusti (när de har öppnat igen). Men får se vad de säger på nya stället i nästa vecka. :)
  • Fri 26 Jun 2020 13:17
    Undrandee skrev 2020-06-26 09:06:16 följande:

    Det gör jag redan, men svårt då jag går upp en del på nätterna :/


    Aha ja då blir det lite klurigt :/ men du kan inte se där någon skillnad i temp de senaste dagarna? Tempen ska ju hålla sig hög ca 2 veckor efter ägglossning :)
  • Fri 26 Jun 2020 13:20
    MiniNin skrev 2020-06-26 11:37:33 följande:

    Okej. Du får se om tempen fortsätter vara hög, då får du ju utgå från att ägglossningen har skett. Men att ni hunnit ha sex vid två tillfällen innan ägglossningen är ju bra! Det ska du inte vara orolig för. Kör på idag så har ni säkrat upp så mycket ni kunnat. Därefter en jäkla väntan då alltså till 10 juli... Kör du med Lutinus även denna cykel?


    Ja vi tänkte köra på ikv med och sen får de va nog :) hoppas de räcker! Ah sjukt lång väntetid!! Så jäkla segt att det är sån mkt väntetid alltså..

    Yes tänkte börja med lutinus på söndag, tyckte de va skönt med inga spottings innan mens! Fick iofs efter mensen ist men de verkade ju inte göra så mkt då jag ändå fick en fin äggblåsa efter!
  • Fri 26 Jun 2020 13:49
    amandakollb skrev 2020-06-26 13:17:08 följande:

    Aha ja då blir det lite klurigt :/ men du kan inte se där någon skillnad i temp de senaste dagarna? Tempen ska ju hålla sig hög ca 2 veckor efter ägglossning :)


    Kan lägga in en bild, tycker den ser låg ut. Förra månaden låg jag på närmare 37.0 som högst efter förmodad äl

  • Fri 26 Jun 2020 21:24

    Tjejer den 29,30 ska jag ha bim tänkte köpa imorn grabb test clerblu kommer de vissa tror ni ?

    Tog sprutan ovitrille den 10 juni

  • Sat 27 Jun 2020 16:50
    Undrandee skrev 2020-06-26 13:49:51 följande:

    Kan lägga in en bild, tycker den ser låg ut. Förra månaden låg jag på närmare 37.0 som högst efter förmodad äl


    Jag ser tyvärr inget mönster där :/
  • Sat 27 Jun 2020 16:52
    Russin112 skrev 2020-06-24 19:59:37 följande:

    Vad kul att det går framåt för er, både  Akalei, Amandakollb och längta efter en bebis. Hoppas verkligen det är er tid nu! Det känns verkligen som att vi behöver lite glädjande besked i denna tråd nu! <3

    Akalei, när ska du dit igen och mäta blåsorna? 

    MiniNi, fy fan vad segt att bara gå och vänta och vänta.. det kan inte vara så att du är gravid eller har ni helt avstått från sex? Hoppas den förbaskade mensen kommer så ni får ett ärligt försök ni också <3

    Zamaso1: Hur är det med dig? har du återhämtat dig någorlunda (iaf fysiskt) efter det förjävligt orättvisa missfallet? Tänker på dig. nu när jag vet hur vidrigt det är att gå igenom det här kan jag inte ens föreställa mig hur du måste må efter att ha behövt genomlida det så många gånger. 

    Jag var hos läkaren idag och tog nytt blodprov, mitt Hcg är fortfarande rätt högt (144) så det oroade dem men tydligen är jag bara "långsam". Imorgon ska jag till kliniken för att prata om hur vi skall fortsätta efter det här :D känns dock väldigt segt då vi inte ens får ha sex förens jag slutat blöda så det här kan ju ta ett bra tag innan bebisverkstaden får fortsätta. 


    Hur gick samtalet hos läkaren igår? Vad är planen framåt?:)
  • Sun 28 Jun 2020 10:48

    Uppdatering från mig: tog alltså ovitrelle sent i onsdags, cd 13, och har haft sex tisdag, torsdag fredag lördag. Kurvan ser bra ut tycker jag med höjning så började med lutinus imorse vilket jag ska ta morgon och kväll varje dag fram till testdag. Tänker bim fredag 10e juli, 16 dagar efter ovitrelle. Nu håller jag alla tummar och tår att det blir tredje gången gillt!! :)

Svar på tråden Letrozol, PCO