• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • JesFon

    Nu har jag varit på Vul. Inget moget ägg men fler som vuxit till sig till ca 10mm ska tillbaka på onsdag igen.

    Skyhögt amh värde!! 15,6 ! Hon sa att får jag ett ägg som kommer upp i 15mm ska jag få otrivillesprutan. Slemhinnorna i livmodern såg jättefina ut med 3lager och att dom sakta ökar.. så nått positivt iaf.

    Men fick konstaterat pcos nu, ska fortsätta kämpa på med letrozol i högre dos framöver

  • akalei
    JesFon skrev 2020-07-03 16:38:14 följande:

    Nu har jag varit på Vul. Inget moget ägg men fler som vuxit till sig till ca 10mm ska tillbaka på onsdag igen.

    Skyhögt amh värde!! 15,6 ! Hon sa att får jag ett ägg som kommer upp i 15mm ska jag få otrivillesprutan. Slemhinnorna i livmodern såg jättefina ut med 3lager och att dom sakta ökar.. så nått positivt iaf.

    Men fick konstaterat pcos nu, ska fortsätta kämpa på med letrozol i högre dos framöver


    Ok, hur kändes det? Som förväntat? Hoppas någon växt till sig på onsdag :) Annars finns det ju högre doser :)
    Ja 15,6 är högt och vid så högt behöver man ofta lite högre dos Letrozol som jag förstått det.
  • JesFon
    akalei skrev 2020-07-03 17:30:40 följande:

    Ok, hur kändes det? Som förväntat? Hoppas någon växt till sig på onsdag :) Annars finns det ju högre doser :)

    Ja 15,6 är högt och vid så högt behöver man ofta lite högre dos Letrozol som jag förstått det.


    Det känns lite som du säger, som förväntat.. antar att inget har hänt på onsdag heller så räknar med att börja om. Taggad för att börja med högre dos och se om det ger bättre resultat! Bara kämpa på nu
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-07-07 17:25:36 följande:

    hur mår alla? :) någon uppdatering från nån? 


    Hej! Jag mår bra och ingen mens ännu :) 8 dagar kvar tills jag startar med Primolut-Nor om den dröjer så länge. Har gått på Metformin en vecka nu och biverkningarna har inte varit lika jobbiga denna gång. Lite kass i magen första dagarna men sen helt lugnt.

    Hur mår du? När var det BIM för dig?
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-07-07 17:25:36 följande:

    hur mår alla? :) någon uppdatering från nån? 


    Hos mig händer ingenting (förutom att en bekant som jag inte ens visste va gravid tydligen har fått sin bebis, grrrr)... På söndag ska jag starta Provera för att sätta igång mens och sen blir det trippel dos. (Väntar till söndag pga annars blir VUL under en vecka då jag är bortrest.)
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-07 19:11:11 följande:
    Hej! Jag mår bra och ingen mens ännu :) 8 dagar kvar tills jag startar med Primolut-Nor om den dröjer så länge. Har gått på Metformin en vecka nu och biverkningarna har inte varit lika jobbiga denna gång. Lite kass i magen första dagarna men sen helt lugnt.

    Hur mår du? När var det BIM för dig?
    hejhej :) vad skönt att biverkningarna inte varit lika jobbiga! om mensen inte kommer om 8 dagar, visst blir det er plan B som ni kör igång med då? :)

    jag mår okej, känner mig nedstämd, tempen sjönk idag så börjar ställa in mig på att det inte blev något denna gång heller. bim är på fredag! 
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-07-07 21:52:38 följande:
    Hos mig händer ingenting (förutom att en bekant som jag inte ens visste va gravid tydligen har fått sin bebis, grrrr)... På söndag ska jag starta Provera för att sätta igång mens och sen blir det trippel dos. (Väntar till söndag pga annars blir VUL under en vecka då jag är bortrest.)
    okej känns det bra att testa trippeldos? håller tummarna för att det funkar för dig!! :) 
  • Zamaso1

    Hej alla! Har varit lite off från detta sedan mitt missfall för en månad sen, skrapades för exakt 4 veckor sedan och nu haft någon konstig känsla ikroppen som resulterade i ett gravtest idag, som blev positivt? Vad tror ni? Hur stor e chansen att det är nått nytt redan eller att det e hcg nivåer från förra graviditeten?

Svar på tråden Letrozol, PCO