• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • MiniNin
    Zamaso1 skrev 2020-07-09 13:34:57 följande:

    Svårt att få bra bilder. Men tycker du att du ser någon skillnad ?


    Vad jag har läst så tror jag inte graviditetstest kan öka i styrka mer än när HCG faktiskt ökar. Så kanske är det sant ändå? Jag ser en liten skillnad på bilderna, men tänker att bakgrunden är olika och då blir färgerna på stickan annorlunda (för ögat alltså).
  • Zamaso1
    MiniNin skrev 2020-07-09 16:50:44 följande:

    Vad jag har läst så tror jag inte graviditetstest kan öka i styrka mer än när HCG faktiskt ökar. Så kanske är det sant ändå? Jag ser en liten skillnad på bilderna, men tänker att bakgrunden är olika och då blir färgerna på stickan annorlunda (för ögat alltså).


    Ja de kanske lurar ögat :/ men tyckte mig se en liten skillnad annars också, men som sagt tiden får visa va de är :)
  • amandakollb

    Jag kan inte fatta att jag skriver detta, men jag tror jag precis plussade!!! Skakar och kan typ inte ta in det. Har dubbelkollat på testet hundra gånger då jag är rädd att strecket ska försvinna. Men visst ser ni också? Tror ni det är normal styrka på testet? Så orolig nu att nåt ska hända!

  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-07-10 06:50:54 följande:

    Jag kan inte fatta att jag skriver detta, men jag tror jag precis plussade!!! Skakar och kan typ inte ta in det. Har dubbelkollat på testet hundra gånger då jag är rädd att strecket ska försvinna. Men visst ser ni också? Tror ni det är normal styrka på testet? Så orolig nu att nåt ska hända!


    Det är ju jätte positivt :D GRATTIS!!!!! Håller alla tummar <3
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-07-10 10:25:21 följande:
    Det är ju jätte positivt :D GRATTIS!!!!! Håller alla tummar <3
    åh tack tack tack!! känns helt galet! kommer nog fortsätta testa! har du tagit något mer test eller ska du vänta några dagar? :) 

    jag hänger gärna kvar i denna tråd, vet ju aldrig vad som händer samt att jag ju vill följa och peppa er alla i er resa <3 
  • Zamaso1
    amandakollb skrev 2020-07-10 10:37:50 följande:

    åh tack tack tack!! känns helt galet! kommer nog fortsätta testa! har du tagit något mer test eller ska du vänta några dagar? :) 

    jag hänger gärna kvar i denna tråd, vet ju aldrig vad som händer samt att jag ju vill följa och peppa er alla i er resa <3 


    Ja har tagit ett idag med men de e nog oförändrat. Men har en magkänsla idag att de e från graviditeten som var och inte nått nytt. Men vi får se :)
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-07-10 06:50:54 följande:

    Jag kan inte fatta att jag skriver detta, men jag tror jag precis plussade!!! Skakar och kan typ inte ta in det. Har dubbelkollat på testet hundra gånger då jag är rädd att strecket ska försvinna. Men visst ser ni också? Tror ni det är normal styrka på testet? Så orolig nu att nåt ska hända!


    Men wow! Det är solklart positivt! Den där luriga tempen alltså, haha. Grattis! :D Fortsätt testa om du känner för det men för allt i världen, NJUUUT! Du upplever ju nu det som alla i den här tråden längtar/längtat efter <3 Så glad för din skull!
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-10 11:53:20 följande:
    Men wow! Det är solklart positivt! Den där luriga tempen alltså, haha. Grattis! :D Fortsätt testa om du känner för det men för allt i världen, NJUUUT! Du upplever ju nu det som alla i den här tråden längtar/längtat efter <3 Så glad för din skull!
    åh tack<3  jaaaa jag ska verkligen försöka njuta!! får försöka ta till mig det någon annan skrev nån gång, man får tänka att man väntar barn och inte missfall och det tycker jag är så bra sagt! 

    tack fina! åh jag hoppas så innerligt att ni också kommer få uppleva plusset snart! jag hänger kvar i tråden då jag vill fortsätta följa er :) 
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-07-10 12:12:05 följande:

    åh tack<3  jaaaa jag ska verkligen försöka njuta!! får försöka ta till mig det någon annan skrev nån gång, man får tänka att man väntar barn och inte missfall och det tycker jag är så bra sagt! 

    tack fina! åh jag hoppas så innerligt att ni också kommer få uppleva plusset snart! jag hänger kvar i tråden då jag vill fortsätta följa er :) 


    Ja, häng kvar i tråden! Vi vill ju fortsätta följa DIG! Med alla (eller inga?) symptom, besök hos läkaren å allt!

    Hur tog sambon det?
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-10 12:21:02 följande:
    Ja, häng kvar i tråden! Vi vill ju fortsätta följa DIG! Med alla (eller inga?) symptom, besök hos läkaren å allt!

    Hur tog sambon det?
    har känt ett väldigt lätt illamående de senaste dagarna samt molvärk i magen men det brukar jag kunna ha inför mens också, och ömma bröst har jag haft, sen ömma vårtor, och nu har de blivit mindre ömma så det är ju lite oroväckande. 

    men annars mår jag bra! så glad och lycklig! vi kollade på stickan tillsammans i sängen imorse när vi vaknade, så fin stund verkligen! han blev jätteglad och tycker att det ska bli jättespännande :) 

    har bokat in både tidigt ultraljud samt inskrivning. nu när det är sommarsemester osv så var första tiden för inskrivning den 19e augusti och då kommer jag va i v.10. tidigt ultraljud har jag bokat i v. 8 så hoppas verkligen man hör ett hjärta då! hade tänkt överraska föräldrarna då vi hälsar på dom den dagen efter ultraljudet <3 
Svar på tråden Letrozol, PCO