• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107407 visningar
    3231 svar
    3231
    107407

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 10 Jul 2020 15:07
    amandakollb skrev 2020-07-10 06:50:54 följande:

    Jag kan inte fatta att jag skriver detta, men jag tror jag precis plussade!!! Skakar och kan typ inte ta in det. Har dubbelkollat på testet hundra gånger då jag är rädd att strecket ska försvinna. Men visst ser ni också? Tror ni det är normal styrka på testet? Så orolig nu att nåt ska hända!


    Men wow! Grattis!!! <3
  • Fri 10 Jul 2020 15:14
    MiniNin skrev 2020-07-09 16:48:33 följande:

    Låter väldigt jobbigt att behöva blöda så länge. Är det liksom förskt blod varje dag och är det normalt efter missfall? Har du varit på någon uppföljning? Hur är mående nu några veckor efter?


    Det har varit färskt blod varje dag men nu så verkar de ha avstannat :D peppar peppar. Har varit på uppföljning och allt är ute. Ska nu om 18 dagar påbörja provera om jag inte fått egen mens innan dess (vilket är högst osannolikt). Det känns ändå okej. Nu vet jag att jag kan bli gravid och att jag dessutom blev de på första ägglossningen kanske faktiskt innebär att jag har lätt att bli gravid (peppar peppar på det med).

    Missfall är ju tyvärr väldigt vanligt och ?helt normalt?.... men jag hoppas att nästa graviditet händer snart och att den resulterar i ett barn!

    Hur mår du? Jag har varit inne och kikat på vad ni har skrivit och följt er resa men inte varit aktiv.
  • Fri 10 Jul 2020 19:41
    amandakollb skrev 2020-07-10 06:50:54 följande:

    Jag kan inte fatta att jag skriver detta, men jag tror jag precis plussade!!! Skakar och kan typ inte ta in det. Har dubbelkollat på testet hundra gånger då jag är rädd att strecket ska försvinna. Men visst ser ni också? Tror ni det är normal styrka på testet? Så orolig nu att nåt ska hända!


    Wow grattis!! Det där var ju ingen tvekan om att det va positivt!! Tjoho äntligen :D
  • Sat 11 Jul 2020 08:00
    Russin112 skrev 2020-07-10 15:07:22 följande:
    Men wow! Grattis!!! <3
    akalei skrev 2020-07-10 19:41:00 följande:
    Wow grattis!! Det där var ju ingen tvekan om att det va positivt!! Tjoho äntligen :D

    tack så jättemycket <3 nu hoppas vi bara att den lilla vill stanna!! 
  • Wed 15 Jul 2020 07:01
    Zamaso1 skrev 2020-07-09 18:47:37 följande:
    Ja de kanske lurar ögat :/ men tyckte mig se en liten skillnad annars också, men som sagt tiden får visa va de är :)
    hur går det för dig, har du tagit mer test? ökar eller sjunker de i styrka? :) 
  • Wed 15 Jul 2020 07:02

    halloj tjejer, hur går det för alla, hur mår ni? <3 

  • Wed 15 Jul 2020 09:39
    amandakollb skrev 2020-07-15 07:02:16 följande:

    halloj tjejer, hur går det för alla, hur mår ni? <3 


    Hej!

    Jag mår bra! Ingen mens och negativt graviditetstest så idag har jag kört igång med Primolut-Nor! Beräknad mens-start/cd 1 är 27 juli så om allt går som det ska startar jag med Menopur då :)

    Hur mår DU? Hur känns det? Tagit fler starkare test? När har du tidigt ultraljud? I början på augusti?
  • Wed 15 Jul 2020 10:43
    MiniNin skrev 2020-07-15 09:39:38 följande:

    Hej!

    Jag mår bra! Ingen mens och negativt graviditetstest så idag har jag kört igång med Primolut-Nor! Beräknad mens-start/cd 1 är 27 juli så om allt går som det ska startar jag med Menopur då :)

    Hur mår DU? Hur känns det? Tagit fler starkare test? När har du tidigt ultraljud? I början på augusti?


    Åh toppen att du kört igång! Tiden går så snabbt ändå :) primolut-nor, visst var det sprutor? Det är liknande provera-tabletter va?

    Jag mår bra! Lite ömma bröst men annars känner jag ingenting. Har tidigt vul 3 augusti, längtar så mkt! Har fortsatt o ta test som ökar, samt tempar, så är verkar ok just nu men jag är så orolig för missfall :(
  • Wed 15 Jul 2020 12:09
    amandakollb skrev 2020-07-15 10:43:26 följande:

    Åh toppen att du kört igång! Tiden går så snabbt ändå :) primolut-nor, visst var det sprutor? Det är liknande provera-tabletter va?

    Jag mår bra! Lite ömma bröst men annars känner jag ingenting. Har tidigt vul 3 augusti, längtar så mkt! Har fortsatt o ta test som ökar, samt tempar, så är verkar ok just nu men jag är så orolig för missfall :(


    Primolut-Nor är också tabletter men till skillnad från Provera så tar man två tabletter om dagen istället för en. Har goda erfarenheter av dem, mens på 3:e dagen efter sista pillret så hoppas på det denna gången också!

    Skönt att du mår bra och superhärlig att testen fortsätter öka i styrka. Förstår att oron finns där, men ni har ju också så mycket att njuta av nu, visst hade ni flyttat?

    Hur långt gången är du nu enligt mensen? Enligt ägglossningen? Tiden går snabbt och snart är 3 augusti här :)
  • Wed 15 Jul 2020 12:32
    MiniNin skrev 2020-07-15 12:09:29 följande:

    Primolut-Nor är också tabletter men till skillnad från Provera så tar man två tabletter om dagen istället för en. Har goda erfarenheter av dem, mens på 3:e dagen efter sista pillret så hoppas på det denna gången också!

    Skönt att du mår bra och superhärlig att testen fortsätter öka i styrka. Förstår att oron finns där, men ni har ju också så mycket att njuta av nu, visst hade ni flyttat?

    Hur långt gången är du nu enligt mensen? Enligt ägglossningen? Tiden går snabbt och snart är 3 augusti här :)


    Ja exakt, får försöka fokusera på att fixa här hemma! Är 18 dagar efter äl så i v.5 (4+4). Vill ba att dagarna ska gå så det blir 3e augusti nån gång haha.

    Åh skönt att du har goda erfarenheter, det låter bra! Har ni bokat in något vul redan nu eller gör man det när mensen kommer?:)
Svar på tråden Letrozol, PCO