• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107008 visningar
    3231 svar
    3231
    107008

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Mon 20 Jul 2020 17:39

    Mens idag, var inte ens klar med Proverakuren, lite intressant att det går snabbare och snabbare för varje Proveraomgång. Skönt att nåt går snabbt i alla fall haha. Men då blir det start med Letrozol trippeldos redan på onsdag :)

  • Mon 20 Jul 2020 20:12
    akalei skrev 2020-07-20 17:39:17 följande:

    Mens idag, var inte ens klar med Proverakuren, lite intressant att det går snabbare och snabbare för varje Proveraomgång. Skönt att nåt går snabbt i alla fall haha. Men då blir det start med Letrozol trippeldos redan på onsdag :)


    Men grattis till mensen! Skönt att något funkar liksom! Att starta lite tidigare måste också kännas skönt. Heja trippel! Jag väntar min mens om en vecka cirka :)
  • Tue 21 Jul 2020 08:06
    akalei skrev 2020-07-20 17:39:17 följande:

    Mens idag, var inte ens klar med Proverakuren, lite intressant att det går snabbare och snabbare för varje Proveraomgång. Skönt att nåt går snabbt i alla fall haha. Men då blir det start med Letrozol trippeldos redan på onsdag :)


    yey vad kul :D då börjar du med trippelsdos letrozol imorgon? :) 
  • Tue 21 Jul 2020 13:18
    amandakollb skrev 2020-07-21 08:06:20 följande:

    yey vad kul :D då börjar du med trippelsdos letrozol imorgon? :) 


    Japp :)
  • Fri 24 Jul 2020 23:11

    Idag tog jag sista tabletten Primolut-Nor och inväntar nu mens och stimuleringsstart med Menopur-sprutor, förhoppningsvis på måndag! :)

    Hur går det för er andra?

    Russin112, har du slutat blöda ännu? Hörde du av dig till vården angående ev. start av Provera?

    amandakollb, hur mår du? Fler graviditetssymptom?

    akalei, när har du VUL? Du tar sista trippel imorrn, va?

  • Sat 25 Jul 2020 09:05
    MiniNin skrev 2020-07-24 23:11:18 följande:

    Idag tog jag sista tabletten Primolut-Nor och inväntar nu mens och stimuleringsstart med Menopur-sprutor, förhoppningsvis på måndag! :)

    Hur går det för er andra?

    Russin112, har du slutat blöda ännu? Hörde du av dig till vården angående ev. start av Provera?

    amandakollb, hur mår du? Fler graviditetssymptom?

    akalei, när har du VUL? Du tar sista trippel imorrn, va?


    Hejhej :) Wie vad härligt, vad snabbt det gått! Hoppas mensen kommer snart, du får uppdatera oss direkt den kommer, visst börjar du med sprutor på samma dag du får mens?:)

    Går bra för mig tror jag, går in i v7 idag! Har haft ömma bröst men de går lite upp o ned så så fort jag inte haft de på någon dag blir jag direkt orolig. Annars mår jag bra! Svullen mage typ.
  • Sat 25 Jul 2020 10:20
    MiniNin skrev 2020-07-24 23:11:18 följande:

    Idag tog jag sista tabletten Primolut-Nor och inväntar nu mens och stimuleringsstart med Menopur-sprutor, förhoppningsvis på måndag! :)

    Hur går det för er andra?

    Russin112, har du slutat blöda ännu? Hörde du av dig till vården angående ev. start av Provera?

    amandakollb, hur mår du? Fler graviditetssymptom?

    akalei, när har du VUL? Du tar sista trippel imorrn, va?


    Alright! Håller tummarna att mensen kommer enligt plan på måndag :)

    Imorgon söndag tar jag sista trippeldosen. Mår lite bättre idag tack och lov, var så sjukt trött första dagarna.

    Ska på VUL först den 3 augusti vilket är CD15 så egentligen lite för sent... Anledningen är att mensen kom tidigare än planerat och jag är bortrest nästa vecka och kan inte gå på VUL då. Gyn verkade tycka att det är helt ok att jag inte kommer in förrän så sent. Jag är lite orolig över det men det är ju inte så mycket att göra åt. Tänker att jag ju alltid kan testa själv med ÄL stickor dagarna innan och så får vi ligga i just in case, typ...?
  • Sat 25 Jul 2020 16:56
    amandakollb skrev 2020-07-25 09:05:06 följande:

    Hejhej :) Wie vad härligt, vad snabbt det gått! Hoppas mensen kommer snart, du får uppdatera oss direkt den kommer, visst börjar du med sprutor på samma dag du får mens?:)

    Går bra för mig tror jag, går in i v7 idag! Har haft ömma bröst men de går lite upp o ned så så fort jag inte haft de på någon dag blir jag direkt orolig. Annars mår jag bra! Svullen mage typ.


    Yes, börjar med sprutorna på cd 1 :)

    Skönt att du känner av lite grann men inte för mycket! Tänker på dem som man hört om får sånt pang-illamående, usch! Då är man tacksam och nöjd för det lilla. Hoppas du fortsätter ha symptom som får dig att känna dig trygg och att pyret i magen fortsätter växa och utvecklas så du kan få höra hjärtat där i början av augusti.
  • Sat 25 Jul 2020 17:04
    akalei skrev 2020-07-25 10:20:50 följande:

    Alright! Håller tummarna att mensen kommer enligt plan på måndag :)

    Imorgon söndag tar jag sista trippeldosen. Mår lite bättre idag tack och lov, var så sjukt trött första dagarna.

    Ska på VUL först den 3 augusti vilket är CD15 så egentligen lite för sent... Anledningen är att mensen kom tidigare än planerat och jag är bortrest nästa vecka och kan inte gå på VUL då. Gyn verkade tycka att det är helt ok att jag inte kommer in förrän så sent. Jag är lite orolig över det men det är ju inte så mycket att göra åt. Tänker att jag ju alltid kan testa själv med ÄL stickor dagarna innan och så får vi ligga i just in case, typ...?


    Aha! Förstår att det är lite blandade känslor om VUL först på cd 15 men hade nog gjort som du skrev, säkrat upp lite med ägglossningstest och sex för säkerhets skull! Du skrev ju att detta är ett sista försök innan IVF så klart man vill att det ska bli ordentligt och inte råka missa ägglossningen liksom! Gå på magkänslan och kör på!
  • Sun 26 Jul 2020 00:05
    MiniNin skrev 2020-07-24 23:11:18 följande:

    Idag tog jag sista tabletten Primolut-Nor och inväntar nu mens och stimuleringsstart med Menopur-sprutor, förhoppningsvis på måndag! :)

    Hur går det för er andra?

    Russin112, har du slutat blöda ännu? Hörde du av dig till vården angående ev. start av Provera?

    amandakollb, hur mår du? Fler graviditetssymptom?

    akalei, när har du VUL? Du tar sista trippel imorrn, va?


    Hej! Åh vad spännande! Hoppas verkligen det här är din månad!

    Jag har slutat blöda och dem tyckte de var helt ok att köra igång med provera som planerat så påbörjar kuren 29/7 . Är väldigt glad att kunna sätta igång direkt :)
Svar på tråden Letrozol, PCO