• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2020-07-10 10:54:07 följande:

    Ja har tagit ett idag med men de e nog oförändrat. Men har en magkänsla idag att de e från graviditeten som var och inte nått nytt. Men vi får se :)


    Hur har det gått för dig? Hur mår du? :)
  • Zamaso1
    Russin112 skrev 2020-07-26 00:07:53 följande:

    Hur har det gått för dig? Hur mår du? :)


    Jadu jag vet inte.. har inte testat nått mer men nu e de strax över 6 veckor sedan Jag var inne o skrapades men mensen har fortfarande inte kommit, o gått i lite mer än en vecka nu med lite molande värk så ska väl kolla en gång till idag eller imorgon bitti och syns det inget så ska ja ringa kliniken imorgon för att få en koll bara hur allt ser ut. :)
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-25 16:56:30 följande:

    Yes, börjar med sprutorna på cd 1 :)

    Skönt att du känner av lite grann men inte för mycket! Tänker på dem som man hört om får sånt pang-illamående, usch! Då är man tacksam och nöjd för det lilla. Hoppas du fortsätter ha symptom som får dig att känna dig trygg och att pyret i magen fortsätter växa och utvecklas så du kan få höra hjärtat där i början av augusti.


    Ja verkligen! :) blir det koll för dig den 4e förresten? Isåfall är vi några som kan räkna ned till 3-4e augusti :)
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-07-26 00:05:19 följande:

    Hej! Åh vad spännande! Hoppas verkligen det här är din månad!

    Jag har slutat blöda och dem tyckte de var helt ok att köra igång med provera som planerat så påbörjar kuren 29/7 . Är väldigt glad att kunna sätta igång direkt :)


    Men åh, vad skönt att höra :) Då kör du igång igen på onsdag redan! Då får vi se när du får cd 1. Visst kom din mens ibland innan du avslutat Provera-kuren?

    Hur ser planen ut annars framöver? Blir det trippel igen?
  • MiniNin

    Idag fick jag mens, precis som förväntat! Najs när något funkar som det ska, haha! :)

    Så ikväll tar jag första sprutan Menopur. Känns nervöst, läskigt, spännande och helt fantastiskt...allt på en gång!

    Enligt behandlingsplanen blir det VUL på cd 9, vilket då blir den 4 augusti. Ska ringa imorrn och boka in en tid den dagen :)

  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-27 18:33:18 följande:

    Idag fick jag mens, precis som förväntat! Najs när något funkar som det ska, haha! :)

    Så ikväll tar jag första sprutan Menopur. Känns nervöst, läskigt, spännande och helt fantastiskt...allt på en gång!

    Enligt behandlingsplanen blir det VUL på cd 9, vilket då blir den 4 augusti. Ska ringa imorrn och boka in en tid den dagen :)


    Woho vad kul att höra :D ja verkligen, så skönt när det går som man vill!

    Okej perfekt, då kan vi räkna ned till den 4e, imorgon är det ju bara en vecka kvar!!:)
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-07-27 19:26:05 följande:

    Woho vad kul att höra :D ja verkligen, så skönt när det går som man vill!

    Okej perfekt, då kan vi räkna ned till den 4e, imorgon är det ju bara en vecka kvar!!:)


    Jamen, precis! Så spännande för min del men ännu mer för din del! Att få se ert embryo :D Hur långt gången räknar du med att du är då? 7+ nånting?
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-27 20:13:22 följande:

    Jamen, precis! Så spännande för min del men ännu mer för din del! Att få se ert embryo :D Hur långt gången räknar du med att du är då? 7+ nånting?


    Känns helt sjukt, vågar inte tro att det är något där inne! Är så orolig att det avstannat eller att det inte är något foster alls (ofostrig graviditet?) :(

    då kommer jag va i V8, 7+3 så man borde verkligen kunna se något om det är något levande där inne..

    Hur gick det med sprutan igår? :)) Gjorde de ont?
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2020-07-26 11:24:42 följande:

    Jadu jag vet inte.. har inte testat nått mer men nu e de strax över 6 veckor sedan Jag var inne o skrapades men mensen har fortfarande inte kommit, o gått i lite mer än en vecka nu med lite molande värk så ska väl kolla en gång till idag eller imorgon bitti och syns det inget så ska ja ringa kliniken imorgon för att få en koll bara hur allt ser ut. :)


    Okej. Man tycker ju att de borde gå ner fortare när man skrapar...

    hur gick de idag? Var de positivt? :D
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-07-27 18:28:18 följande:

    Men åh, vad skönt att höra :) Då kör du igång igen på onsdag redan! Då får vi se när du får cd 1. Visst kom din mens ibland innan du avslutat Provera-kuren?

    Hur ser planen ut annars framöver? Blir det trippel igen?


    Ja men visst, hade dock räknat lite tokigt, borde ha börjat i måndags så fick börja idag. Har dock än mörka/blodiga flytningar... japp brukar lomma dag 8-9 :) men får se hur de blir nu när jag har blödigt så länge innan.

    Trippeldos igen och fortsätta som innan :)

    Om de funkar för oss båda nu borde du ha ägglossning När min mens kommer om jag tänker rätt? :)
Svar på tråden Letrozol, PCO