• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107279 visningar
    3231 svar
    3231
    107279

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sat 8 Aug 2020 13:11

    Nu hoppas ja nästan att det inte är något som håller på att växa i magen igen utan att det är hormoner från förra grav som fortfarande ger utslag ( vilket dock inte min läkare trodde :/ ) för nu har ja haft rätt stark värk i magen några timmar och även börjat blöda lite lite grann..

  • Sat 8 Aug 2020 17:18
    Zamaso1 skrev 2020-08-08 13:11:01 följande:

    Nu hoppas ja nästan att det inte är något som håller på att växa i magen igen utan att det är hormoner från förra grav som fortfarande ger utslag ( vilket dock inte min läkare trodde :/ ) för nu har ja haft rätt stark värk i magen några timmar och även börjat blöda lite lite grann..


    Usch vad frustrerande och jobbigt det måste vara :( Lät ju som att du borde få mer definitiva besked nästa vecka iom blodprov och ultraljud men förstår att det måste kännas jättelångt dit :/

    Ta hand om dig <3
  • Sat 8 Aug 2020 19:39
    akalei skrev 2020-08-08 17:18:13 följande:

    Usch vad frustrerande och jobbigt det måste vara :( Lät ju som att du borde få mer definitiva besked nästa vecka iom blodprov och ultraljud men förstår att det måste kännas jättelångt dit :/

    Ta hand om dig <3


    Ja vi får se vad som sägs om blodprovet, men detta är så tröttsamt alltså usch :/
  • Sat 8 Aug 2020 19:49
    Zamaso1 skrev 2020-08-08 13:11:01 följande:

    Nu hoppas ja nästan att det inte är något som håller på att växa i magen igen utan att det är hormoner från förra grav som fortfarande ger utslag ( vilket dock inte min läkare trodde :/ ) för nu har ja haft rätt stark värk i magen några timmar och även börjat blöda lite lite grann..


    Nej fy fan! Hoppas verkligen de är din mens som kommer och utslagen är från ditt

    Mf!!!!! Om du känner att du vill/behöver prata med någon finns jag här och vi kan ta det till ett annat forum Med privata meddelanden <3
  • Sat 8 Aug 2020 22:49
    Russin112 skrev 2020-08-08 19:49:50 följande:

    Nej fy fan! Hoppas verkligen de är din mens som kommer och utslagen är från ditt

    Mf!!!!! Om du känner att du vill/behöver prata med någon finns jag här och vi kan ta det till ett annat forum Med privata meddelanden <3


    Ja jag hoppas med det, är så himla less på detta nu alltså.. blää

    Ja har ju tänkt de hela tiden att det är från mitt förra men när min läkare sa som hon gjorde att den chansen va minimal så blev de lite som ett slag i magen ändå :/

    Kan testa skriva här först om de går med privata meddelanden här?
  • Sun 9 Aug 2020 21:48
    akalei skrev 2020-08-07 17:46:29 följande:

    Kul med uppdatering, skönt med en bra start i alla fall :)


    Russin112 skrev 2020-08-07 20:46:21 följande:

    Okej. Vad bra att de går framåt även fast det går långsamt framåt. Hoppas att de växer som de ska och att de visar minst 14 på tisdag :D


    amandakollb skrev 2020-08-08 08:52:11 följande:

    Åh låter jättebra! Bra med fin slemhinna och lugn och försiktig tillväxt av blåsorna :) håller tummarna att allt ser fint ut på tisdag!!:)


    Tack <3
  • Mon 10 Aug 2020 09:54
    Zamaso1 skrev 2020-08-08 13:11:01 följande:

    Nu hoppas ja nästan att det inte är något som håller på att växa i magen igen utan att det är hormoner från förra grav som fortfarande ger utslag ( vilket dock inte min läkare trodde :/ ) för nu har ja haft rätt stark värk i magen några timmar och även börjat blöda lite lite grann..


    hur går det för dig? <3 har du testat något idag? hur gick det med blödningarna, har de avstannat eller fortsatt? 
  • Mon 10 Aug 2020 12:55
    amandakollb skrev 2020-08-10 09:54:22 följande:

    hur går det för dig? <3 har du testat något idag? hur gick det med blödningarna, har de avstannat eller fortsatt? 


    Ne ja tokblöder :/ så om de nu va nått nytt så e det inget som e kvar längre iallafall.. o sen har testerna blivit svagare med så. Men jag hade inte väntat mig något annat så , känns konstigt att säga så kanske men ja det är så det är :)
  • Mon 10 Aug 2020 13:12
    Zamaso1 skrev 2020-08-10 12:55:04 följande:

    Ne ja tokblöder :/ så om de nu va nått nytt så e det inget som e kvar längre iallafall.. o sen har testerna blivit svagare med så. Men jag hade inte väntat mig något annat så , känns konstigt att säga så kanske men ja det är så det är :)


    Usch :( Måste va supertufft. Hoppas du iaf får lite svar snart.
  • Mon 10 Aug 2020 13:20

    Jag är idag på Otrivelle+7, vad tiden går fort ändå. Eftersom jag typ inte har ngn egen cykel så har jag ingen aning om när BIM kan tänkas vara eller när jag ev kan testa. Just nu har jag ganska mycket tålamod och känner typ att jag kan vänta en vecka till, men det kanske ändrar sig mot slutet av veckan :p

    Har inga direkta symptom mer än att mina bröstvårtor är sjukt ömma, men det kan ju vara biverkning av Otrivelle eller PMS eller nåt. Tempar inte heller så har verkligen inte mycket att gå på.

    Känner mig iaf pepp och vid gott mod, typ att det är fine om det tar några försök, vi har iaf kommit längre än någon annan gång :)

Svar på tråden Letrozol, PCO