• Tue 25 Feb 2020 15:53
    106734 visningar
    3231 svar
    3231
    106734

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 13 Aug 2020 09:31
    MiniNin skrev 2020-08-12 22:49:02 följande:

    Ja, det är klart vi föredrar ett hemmaförsök framför IVF! Det tror jag alla par vill ha, en chans på egen hand. Men om det blir IVF så är vi tacksamma för det såklart. Om det blir det kommer vi få mer information och planera för det på fredag. Har verkligen ingen aning om hur vi gör om äggblåsan växer och vi kör ett hemmaförsök som sen misslyckas. Vi har inte kommit så långt i diskussionerna men om/när vi kommer dit får vi såklart lyfta det.

    Nämen, då är du på gång alltså! Nedräkning till måndag :) Är du på cd 12 eller så då?


    I see! :) ni måste vara så spända för fredag. Blir ju verkligen en avgörande dag :)

    Ja men precis cd 12 på måndag :) så skönt att slippa letrozolen nu, mår så dåligt av dem :/
  • Thu 13 Aug 2020 16:12
    akalei skrev 2020-08-12 13:43:30 följande:
    Har inte riktigt bestämt mig än när jag ska testa :) Otrivelle+16 som ni föreslog är ju onsdag om en vecka.

    Men jag tror att jag kanske har lite kortare lutealfas? Har ju bara lyckats identifiera ÄL en gång tidigare (i vintras, spontan ÄL) och då hade jag typ 10 dagars lutealfas. Men jag vet inte om jag ska räkna med att jag alltid har 10 dagar eller om det kan påverkas av medicinerna etc. Eller om det va en engångsgrej att den va så kort. Hehe har verkligen ingen aning.

    Just nu tänker jag att jag typ ska testa onsdag nästa vecka om jag inte hinner få mens först. Men jag märker ju att jag blir mer och mer otålig för varje dag så jag kanske inte orkar vänta så länge :p
    okej ja om du har kortare lutealfas kan du säkert testa tidigare, tänk bara på att ovitrellen kan sitta i typ 10 dagar så man inte blir lurad att det är postivit =) du får uppdatera oss när du tänkt testa iaf :D 
  • Thu 13 Aug 2020 16:16
    MiniNin skrev 2020-08-12 19:56:16 följande:
    Du ska inte känna dig dum! Det var så bra att du kollade upp det, du blev ju lugn och fick veta att allt är som det ska :)

    Åh, inskrivning! Vad innebär det?
    inskrivning är typ som ett första möte, där de frågar massa och tar massa uppgifter om oss, och sen tar man lite tester, typ blodtryck, blodprov och bokar in alla nästa besök! så nu har jag bokat in kub 8 sep och rutinultraljud 22 oktober! så kul att ha datum att räkna ned till!! :)

    hur mår du, hur är känslan inför imorgon? :D vilken tid är vul? 
  • Thu 13 Aug 2020 22:04
    amandakollb skrev 2020-08-13 16:12:42 följande:

    okej ja om du har kortare lutealfas kan du säkert testa tidigare, tänk bara på att ovitrellen kan sitta i typ 10 dagar så man inte blir lurad att det är postivit =) du får uppdatera oss när du tänkt testa iaf :D 


    Yes det har jag koll på :) 10 dagar idag. Väntar några dagar till. Håller er uppdaterade :)
  • Fri 14 Aug 2020 11:12
    Russin112 skrev 2020-08-13 09:31:00 följande:

    I see! :) ni måste vara så spända för fredag. Blir ju verkligen en avgörande dag :)

    Ja men precis cd 12 på måndag :) så skönt att slippa letrozolen nu, mår så dåligt av dem :/


    JÄTTESPÄND inför mötet om typ 30 min!

    Men usch, vad tråkigt med biverkningar! Hur mår du dåligt? Fysiskt eller psykiskt? Hoppas de gjort susen nu iaf!
  • Fri 14 Aug 2020 11:16
    amandakollb skrev 2020-08-13 16:16:00 följande:

    inskrivning är typ som ett första möte, där de frågar massa och tar massa uppgifter om oss, och sen tar man lite tester, typ blodtryck, blodprov och bokar in alla nästa besök! så nu har jag bokat in kub 8 sep och rutinultraljud 22 oktober! så kul att ha datum att räkna ned till!! :)

    hur mår du, hur är känslan inför imorgon? :D vilken tid är vul? 


    Ah, inskrivning på MVC då alltså. Så spännande att vara där i processen! Kan tänka mig att allt bara blir så verkligt då :)

    Till KUB är det mindre än en månad ju! Då borde du ha gått första trimestern, eller hur? Det kommer ju gå snabbt! Hur mår du nu förresten? Har du känt mer växtvärk?

    Jag har mitt besök om typ 30 min. Är JÄTTESPÄND. This is it liksom :D Hör av mig i eftermiddag!
  • Fri 14 Aug 2020 12:17
    MiniNin skrev 2020-08-14 11:12:41 följande:

    JÄTTESPÄND inför mötet om typ 30 min!

    Men usch, vad tråkigt med biverkningar! Hur mår du dåligt? Fysiskt eller psykiskt? Hoppas de gjort susen nu iaf!


    Både och, migrän och humörsvängningar utan dess like.

    Åh vad spännande!! Uppdatera oss!
  • Fri 14 Aug 2020 12:54
    Russin112 skrev 2020-08-14 12:17:05 följande:

    Både och, migrän och humörsvängningar utan dess like.

    Åh vad spännande!! Uppdatera oss!


    Usch, hoppas du mår bättre snart. Har också haft en del biverkningar av Letrozolen ibland (extrem trötthet, migrän, humörsvängningar, började gråta på jobbet av ingen anledning, osv). Men vissa gånger kände jag ingenting. Konstigt att det ska va så olika. Hoppas du mår bättre nu när du slutat ta dem iaf <3
  • Fri 14 Aug 2020 12:55
    MiniNin skrev 2020-08-14 11:12:41 följande:

    JÄTTESPÄND inför mötet om typ 30 min!

    Men usch, vad tråkigt med biverkningar! Hur mår du dåligt? Fysiskt eller psykiskt? Hoppas de gjort susen nu iaf!


    SÅ spännande!!!! Ser fram emot uppdatering :)
  • Fri 14 Aug 2020 14:06
    akalei skrev 2020-08-14 12:54:52 följande:

    Usch, hoppas du mår bättre snart. Har också haft en del biverkningar av Letrozolen ibland (extrem trötthet, migrän, humörsvängningar, började gråta på jobbet av ingen anledning, osv). Men vissa gånger kände jag ingenting. Konstigt att det ska va så olika. Hoppas du mår bättre nu när du slutat ta dem iaf <3


    Men precis samma för mig! Sist märkte jag inte ens av dem och denna gång grät jag åt att sambon stod i vägen för tvn....

    Ja men nu mår jag bättre :)
Svar på tråden Letrozol, PCO