• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-08-15 07:27:46 följande:

    Men WOW vad kul att läsa :D bästa beskedet!! Så glad för er skull <3 måste kännas så bra med ägglossning och eget försök!! Heja heja!


    Ja, det är verkligen helt underbart. Har gått som på moln sen beskedet! :)

    Kl. 12.00 idag ska jag ta Ovitrelle. Hur långt efter fick du ägglossning när du tog den? Kände du av det?
  • akalei
    Zamaso1 skrev 2020-08-14 23:01:58 följande:

    Blir paus för mig med letrozol nu och ett tag framöver, får inte ta mer för läkaren då kroppen blivit helt galen och tror ja är gravid och till o med börjat läcka från ena bröstet :( med efter 2 år med letrozol nästan varje månad ( med avbrott de gånger ja varitt gravid) så e det väl läge för en paus... det är ju de sista man vill höra när man kämpar o kämpar...


    Fy va tufft :( Måste vara superfrustrerande. Som du skriver är det nog bra för kroppen att få en paus efter två år... men förstår att det känns piss när man är mitt uppe i det. Ta hand om dig <3
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-16 11:18:22 följande:

    Ja, det är verkligen helt underbart. Har gått som på moln sen beskedet! :)

    Kl. 12.00 idag ska jag ta Ovitrelle. Hur långt efter fick du ägglossning när du tog den? Kände du av det?


    Tjohoo! Återigen så kul att ni äntligen får ett riktigt försök :)

    Ca 36h efter Otrivelle brukar ÄL komma, jag kände ingenting (har aldrig känt av ÄL). :)
  • akalei

    Jag är idag på Otrivelle+13, så kanske ÄL+11? Har BIM någon gång mellan igår lördag och onsdag. Planerar vänta åtminstone till onsdag med test om inte mensen kommit då. Har åkt ut till vårt landställe och lämnat alla gravtest hemma så kan inte tjuvtesta när tålamodet tryter :p

    Trodde faktiskt mensen var på g idag pga tyckte jag hade en liten liten spotting i morse, men nu funderar jag på om jag inbillade mig :p

    Denna eviga väntan :)

  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-16 12:00:46 följande:

    Tjohoo! Återigen så kul att ni äntligen får ett riktigt försök :)

    Ca 36h efter Otrivelle brukar ÄL komma, jag kände ingenting (har aldrig känt av ÄL). :)


    Jag har läst allt emellan 12-48 h och det är ett riktigt stort 'fönster'! Tror min läkare sa att det skulle bli någon gång på måndagen och då är det inom 36 h som du sa. Så det får vi hoppas på! Har tagit den nu iaf och nu är det bara att säkra upp och hålla tummarna!
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-16 12:06:23 följande:

    Jag är idag på Otrivelle+13, så kanske ÄL+11? Har BIM någon gång mellan igår lördag och onsdag. Planerar vänta åtminstone till onsdag med test om inte mensen kommit då. Har åkt ut till vårt landställe och lämnat alla gravtest hemma så kan inte tjuvtesta när tålamodet tryter :p

    Trodde faktiskt mensen var på g idag pga tyckte jag hade en liten liten spotting i morse, men nu funderar jag på om jag inbillade mig :p

    Denna eviga väntan :)


    Bra att vänta till onsdag. Jag fick råd att vänta med test till Ovitrelle+17. Kommer säkert bli suupersvårt när man bara är dagar ifrån, haha! Men alltså riktigt smart att åka ifrån testen! Bara några dagar till onsdag... Hur känns det i kroppen?
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-16 12:38:17 följande:

    Jag har läst allt emellan 12-48 h och det är ett riktigt stort 'fönster'! Tror min läkare sa att det skulle bli någon gång på måndagen och då är det inom 36 h som du sa. Så det får vi hoppas på! Har tagit den nu iaf och nu är det bara att säkra upp och hålla tummarna!


    Ja nu är det bara att köra på! ???? Håller tummarna för er :)
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-16 12:44:30 följande:

    Bra att vänta till onsdag. Jag fick råd att vänta med test till Ovitrelle+17. Kommer säkert bli suupersvårt när man bara är dagar ifrån, haha! Men alltså riktigt smart att åka ifrån testen! Bara några dagar till onsdag... Hur känns det i kroppen?


    Men oj Otrivelle+17 är ju ännu senare, först på torsdag :p Jag tror iofs mensen kommer komma innan dess om det inte tagit sig. Men vi får se :)

    I kroppen känns absolut ingenting! Känner mig extremt ogravid. Men jag vet ju att många inte har några symptom så tidigt så det behöver inte betyda nåt alls. Men det känns bara så mind blowing att det finns en chans att det KAN va nåt där inne utan att man vet om det eller känner av det!

    Men jag försöker hålla nere förväntningarna lite och mest vara glad åt att vi är igång och har en ärlig chans :) Rent statistiskt sett är det ju mer sannolikt att det tar ett par försök än att det går på första tänker jag. Men nu har vi i alla fall kommit en bra bit framåt! :)

    Och om mensen kommer nu och jag får börja om är det också en så mycket snabbare provess än vad jag är van vid, 28-30 dagar cykel alltså vilken dröm haha :) istället för behöva harva på med Provera i 10 dagar innan man kan börja på nytt!
  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-08-16 11:18:22 följande:

    Ja, det är verkligen helt underbart. Har gått som på moln sen beskedet! :)

    Kl. 12.00 idag ska jag ta Ovitrelle. Hur långt efter fick du ägglossning när du tog den? Kände du av det?


    För mig gjorde det extremt ont ca 30 h efter jag hade tagit sprutan. De var som den värsta

    Mensvärken någonsin... ungefär lika smärtsamt som kramperna under mitt missfall...
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-08-16 16:25:56 följande:

    För mig gjorde det extremt ont ca 30 h efter jag hade tagit sprutan. De var som den värsta

    Mensvärken någonsin... ungefär lika smärtsamt som kramperna under mitt missfall...


    Men oj! Att det kan vara så olika från kvinna till kvinna! Helt sjukt att vissa kan få otroligt ont medan andra inte märker av det alls. Får se hur det blir för mig då I guess! Spännande...
Svar på tråden Letrozol, PCO