• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105526 visningar
    3231 svar
    3231
    105526

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 16 Aug 2020 18:12
    akalei skrev 2020-08-16 13:15:31 följande:

    Men oj Otrivelle+17 är ju ännu senare, först på torsdag :p Jag tror iofs mensen kommer komma innan dess om det inte tagit sig. Men vi får se :)

    I kroppen känns absolut ingenting! Känner mig extremt ogravid. Men jag vet ju att många inte har några symptom så tidigt så det behöver inte betyda nåt alls. Men det känns bara så mind blowing att det finns en chans att det KAN va nåt där inne utan att man vet om det eller känner av det!

    Men jag försöker hålla nere förväntningarna lite och mest vara glad åt att vi är igång och har en ärlig chans :) Rent statistiskt sett är det ju mer sannolikt att det tar ett par försök än att det går på första tänker jag. Men nu har vi i alla fall kommit en bra bit framåt! :)

    Och om mensen kommer nu och jag får börja om är det också en så mycket snabbare provess än vad jag är van vid, 28-30 dagar cykel alltså vilken dröm haha :) istället för behöva harva på med Provera i 10 dagar innan man kan börja på nytt!


    Precis som med allt annat så får man nog olika råd vad gäller testdag. Du ska ju såklart köra utifrån de råd du fått! Nejnej, mensen ska hålla sig borta! ;)

    Jamen, att vissa kvinnor kan gå en hel graviditet utan att fatta att de är gravida är ju ännu mer mind-blowing! Vet inte vad man önskar sig helst, få, lagom eller mycket symptom?

    Verkligen! Att få ett försök betyder ju allt i detta läget och det är man ju så tacksam för. Så bra att ni också har en bra plan för vidare behandling om det inte skulle ta sig på första, det är ju så skönt att veta hur man går vidare. Men nu får vi se vad test säger på onsdag för dig! Spännande :D
  • Sun 16 Aug 2020 18:56
    MiniNin skrev 2020-08-16 18:12:41 följande:

    Precis som med allt annat så får man nog olika råd vad gäller testdag. Du ska ju såklart köra utifrån de råd du fått! Nejnej, mensen ska hålla sig borta! ;)

    Jamen, att vissa kvinnor kan gå en hel graviditet utan att fatta att de är gravida är ju ännu mer mind-blowing! Vet inte vad man önskar sig helst, få, lagom eller mycket symptom?

    Verkligen! Att få ett försök betyder ju allt i detta läget och det är man ju så tacksam för. Så bra att ni också har en bra plan för vidare behandling om det inte skulle ta sig på första, det är ju så skönt att veta hur man går vidare. Men nu får vi se vad test säger på onsdag för dig! Spännande :D


    Har inte fått några instruktioner angående testdag, så gissar mig fram lite... Så det är ändå bra att höra vad andra har fått för instruktioner :)

    Hmm jag skulle nog helst vilja ha lite lagom symptom... sådär att man får bekräftat att man är gravid, men utan att behöva genomlida allt för mycket... :D Men man får väl ta det man får :D
  • Sun 16 Aug 2020 22:13

    Hej, hoppas det är okej att jag gör er sällskap i denna tråd.

    Imorgon påbörjar jag min första kur med letrozol efter att jag i maj fick veta att jag har PCOS. Är så nervös!

  • Anonym (Nyttb­esked)
    Mon 17 Aug 2020 00:39

    Halloj! Hoppar in här! Kommer börja gå på letrozol om cirka 17 dagar. Så nervös. Allt känns nytt för mig då jag nyligen fick veta att jag har PCO..vi har försökt bli gravida ett tag utan resultat :(

  • Mon 17 Aug 2020 08:02
    Mattan94 skrev 2020-08-16 22:13:04 följande:

    Hej, hoppas det är okej att jag gör er sällskap i denna tråd.

    Imorgon påbörjar jag min första kur med letrozol efter att jag i maj fick veta att jag har PCOS. Är så nervös!


    Välkommen hit :) kommer du köra enkeldos cd 3-7? :)
  • Mon 17 Aug 2020 08:06
    Anonym (Nyttbesked) skrev 2020-08-17 00:39:57 följande:

    Halloj! Hoppar in här! Kommer börja gå på letrozol om cirka 17 dagar. Så nervös. Allt känns nytt för mig då jag nyligen fick veta att jag har PCO..vi har försökt bli gravida ett tag utan resultat :(


    Välkommen hit :)

    Okej okej. Inväntar du mens?

    Hur länge har ni försökt? Det är en hel vetenskap de här

    Med att bli gravid med pco men de fina år ju att de faktiskt fungerar! :)
  • Mon 17 Aug 2020 08:37
    Mattan94 skrev 2020-08-16 22:13:04 följande:

    Hej, hoppas det är okej att jag gör er sällskap i denna tråd.

    Imorgon påbörjar jag min första kur med letrozol efter att jag i maj fick veta att jag har PCOS. Är så nervös!


    Välkommen hit :) Har ni försökt länge innan PCOS-diagnosen?

    Spännande att få börja med Letrozolen nu :)
  • Mon 17 Aug 2020 08:39
    Anonym (Nyttbesked) skrev 2020-08-17 00:39:57 följande:

    Halloj! Hoppar in här! Kommer börja gå på letrozol om cirka 17 dagar. Så nervös. Allt känns nytt för mig då jag nyligen fick veta att jag har PCO..vi har försökt bli gravida ett tag utan resultat :(


    Välkommen hit :) Vad har du för bakgrund, hur upptäcktes PCO? :)
  • Mon 17 Aug 2020 08:47

    Uppdatering från mig, tyvärr kom mensen igår kväll på Otrivelle+13. Så antar att jag har ca 11 dagar lutealfas, så lite kortare än vanligt. Men verkar ändå va inom det ok spannet enligt Google...

    Blev nog lite mer besviken än jag räknat med, jag har ju hela tiden tänkt att denna omgång ska jag bara fokusera på att va glad att vi ens fick till en ÄL... men när man väl står där är det ju massa känslor som kommer ändå såklart.

    Idag känns det lite bättre ändå, försöker fokusera på att jag ändå får börja om med Letrozolen så snabbt. Tänkte räkna gårdagen som CD1 för det va ändå mens på kvällen och inte bara spottings. Så då blir det start med Letrozol redan imorgon tisdag och VUL ca 28 aug tänkte jag.

  • Mon 17 Aug 2020 10:39
    MiniNin skrev 2020-08-16 11:18:22 följande:
    Ja, det är verkligen helt underbart. Har gått som på moln sen beskedet! :)

    Kl. 12.00 idag ska jag ta Ovitrelle. Hur långt efter fick du ägglossning när du tog den? Kände du av det?
    förstår det!! bara att komma till ovitrelle liksom!

    jag kände av molande värk i magen typ direkt efter ovitrelle och några dagar, typ som mensvärk så kände inte själv exakt när jag hade äl, men använde ju natural cycles och den brukade markera äl typ 3 dagar efter ovitrelle, men det kan ju vara att den markerar lite sent, men jag skulle säga att jag fick äl runt 2 till 3 dagar efter ovitrelle, så ganska sent! 

    nu när jag blev gravid så tog vi sprutan på onsdagkväll vid 22.30 och vi hade sex på tisdagkväll, torsdagkväll, fredagkväll och lördagkväll! när kör ni sex? :) 
Svar på tråden Letrozol, PCO