• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-08-17 08:47:14 följande:

    Uppdatering från mig, tyvärr kom mensen igår kväll på Otrivelle+13. Så antar att jag har ca 11 dagar lutealfas, så lite kortare än vanligt. Men verkar ändå va inom det ok spannet enligt Google...

    Blev nog lite mer besviken än jag räknat med, jag har ju hela tiden tänkt att denna omgång ska jag bara fokusera på att va glad att vi ens fick till en ÄL... men när man väl står där är det ju massa känslor som kommer ändå såklart.

    Idag känns det lite bättre ändå, försöker fokusera på att jag ändå får börja om med Letrozolen så snabbt. Tänkte räkna gårdagen som CD1 för det va ändå mens på kvällen och inte bara spottings. Så då blir det start med Letrozol redan imorgon tisdag och VUL ca 28 aug tänkte jag.


    åh tråkigt att höra :( förstår att du blev besviken!! 11 dagar lutealfas tror jag är bra, har för mig att om det är under 10 ska man kanske kolla upp. 

    skönt att det känns bättre idag, och härligt att börja om igen redan imorgon :) kramar! 
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-08-17 10:41:28 följande:

    åh tråkigt att höra :( förstår att du blev besviken!! 11 dagar lutealfas tror jag är bra, har för mig att om det är under 10 ska man kanske kolla upp. 

    skönt att det känns bättre idag, och härligt att börja om igen redan imorgon :) kramar! 


    Ja nu blir det nya tag :)
  • Russin112
    akalei skrev 2020-08-17 08:47:14 följande:

    Uppdatering från mig, tyvärr kom mensen igår kväll på Otrivelle+13. Så antar att jag har ca 11 dagar lutealfas, så lite kortare än vanligt. Men verkar ändå va inom det ok spannet enligt Google...

    Blev nog lite mer besviken än jag räknat med, jag har ju hela tiden tänkt att denna omgång ska jag bara fokusera på att va glad att vi ens fick till en ÄL... men när man väl står där är det ju massa känslor som kommer ändå såklart.

    Idag känns det lite bättre ändå, försöker fokusera på att jag ändå får börja om med Letrozolen så snabbt. Tänkte räkna gårdagen som CD1 för det va ändå mens på kvällen och inte bara spottings. Så då blir det start med Letrozol redan imorgon tisdag och VUL ca 28 aug tänkte jag.


    Vad tråkigt att höra :/

    Men som du säger så skönt att slippa provera i 10 dagar och ?förlora? massa dagar! Nu är det bara pang på det direkt så hoppas vi att denna månad är eran!
  • Russin112

    Uppdatering från mig

    Var på vul idag cd 12, absolut ingenting hade hänt trots letrozol x 3...

    Ska tillbaka på fredag och se om något har hänt men hon var inte så hoppfull.

    Hon skrev även iväg ett Mail ang ivf och bad om att jag ska få göra det trots att jag vart gravid i somras pga att jag reagerar så dåligt på letrozol.

  • amandakollb
    Russin112 skrev 2020-08-17 15:02:06 följande:

    Uppdatering från mig

    Var på vul idag cd 12, absolut ingenting hade hänt trots letrozol x 3...

    Ska tillbaka på fredag och se om något har hänt men hon var inte så hoppfull.

    Hon skrev även iväg ett Mail ang ivf och bad om att jag ska få göra det trots att jag vart gravid i somras pga att jag reagerar så dåligt på letrozol.


    nej vad tråkigt att det inte hänt något :(( men håller tummarna att de bara är sega och kanske har växt till sig något tills på fredag!

    hur funkar det, får man egentligen inte göra ivf om man varit gravid senaste året typ? skönt iaf att hon skickade iväg det mejlet! :)
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-17 08:47:14 följande:

    Uppdatering från mig, tyvärr kom mensen igår kväll på Otrivelle+13. Så antar att jag har ca 11 dagar lutealfas, så lite kortare än vanligt. Men verkar ändå va inom det ok spannet enligt Google...

    Blev nog lite mer besviken än jag räknat med, jag har ju hela tiden tänkt att denna omgång ska jag bara fokusera på att va glad att vi ens fick till en ÄL... men när man väl står där är det ju massa känslor som kommer ändå såklart.

    Idag känns det lite bättre ändå, försöker fokusera på att jag ändå får börja om med Letrozolen så snabbt. Tänkte räkna gårdagen som CD1 för det va ändå mens på kvällen och inte bara spottings. Så då blir det start med Letrozol redan imorgon tisdag och VUL ca 28 aug tänkte jag.


    Men åh, såklart att det är okej att bli besviken oavsett! Tog du Lutinus eller något annat progesteron-tillskott? Jag har inget :/

    Jamen, det är ju skönt att få starta om igen direkt! Man får se ljusglimtarna, köra på igen och vara tacksam för att ni fick ett ordentligt försök ändå :)
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-08-17 15:02:06 följande:

    Uppdatering från mig

    Var på vul idag cd 12, absolut ingenting hade hänt trots letrozol x 3...

    Ska tillbaka på fredag och se om något har hänt men hon var inte så hoppfull.

    Hon skrev även iväg ett Mail ang ivf och bad om att jag ska få göra det trots att jag vart gravid i somras pga att jag reagerar så dåligt på letrozol.


    Men vad tråkigt. Den dosen fungerade ju kanon sist! Fanns det någon teori om varför det kan ha uteblivit reaktion denna gång? Hoppas det hänt lite mer på fredag iaf, att någon rört sig över den magiska gränsen.

    Fanns det ingen diskussion om FSH-stimulering? Sprutor alltså?
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-08-17 10:39:25 följande:

    förstår det!! bara att komma till ovitrelle liksom!

    jag kände av molande värk i magen typ direkt efter ovitrelle och några dagar, typ som mensvärk så kände inte själv exakt när jag hade äl, men använde ju natural cycles och den brukade markera äl typ 3 dagar efter ovitrelle, men det kan ju vara att den markerar lite sent, men jag skulle säga att jag fick äl runt 2 till 3 dagar efter ovitrelle, så ganska sent! 

    nu när jag blev gravid så tog vi sprutan på onsdagkväll vid 22.30 och vi hade sex på tisdagkväll, torsdagkväll, fredagkväll och lördagkväll! när kör ni sex? :) 


    Har känt lite grann än så länge men inget distinkt. Borde ju bli innan dagen är slut, kl. 00.00 inatt har det gått 36 h. Hoppas verkligen att min temp går upp efteråt så jag också kan bekräfta ägglossning i appen :) Det har jag aldrig gjort innan!

    Jag tog sprutan igår söndag kl. 12.00. Vi hade sex på fredag kväll, igår söndag kväll och vi kommer ha sex ikväll (måndag) och även onsdag förmiddag. Har inte riktigt möjlighet imorrn tisdag så hoppas det räcker!
  • akalei
    Russin112 skrev 2020-08-17 12:37:13 följande:

    Vad tråkigt att höra :/

    Men som du säger så skönt att slippa provera i 10 dagar och ?förlora? massa dagar! Nu är det bara pang på det direkt så hoppas vi att denna månad är eran!


    Jamen precis, det går väldigt fort att få börja om i alla fall :)
  • akalei
    Russin112 skrev 2020-08-17 15:02:06 följande:

    Uppdatering från mig

    Var på vul idag cd 12, absolut ingenting hade hänt trots letrozol x 3...

    Ska tillbaka på fredag och se om något har hänt men hon var inte så hoppfull.

    Hon skrev även iväg ett Mail ang ivf och bad om att jag ska få göra det trots att jag vart gravid i somras pga att jag reagerar så dåligt på letrozol.


    Nej vad trist och segt :( Håller tummarna för att den är lite långsam bara.

    Hur många gånger har du kört trippeldos tidigare?

    Är själv också lite orolig över att inte reagera på nästa trippeldos :/
Svar på tråden Letrozol, PCO