• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • akalei
    Russin112 skrev 2020-08-23 08:41:28 följande:

    Nu är jag riktigt förvirrad... i fredag och lördags fick jag positiva äl-test och torsdags och idag negativa. Vilket jag tolkar det som att de har detekterat mina fertila dagar. Trots detta kunde ju inte läkaren se några stora äggblåsor på vul under fredagen...Vad sjutton kan vara förklaringen till detta....


    Det kanske är fejk-positiva ÄL test ändå? Vet att du skrev att du inte haft det på ett tag men det är ju ändå jättevanligt att få så vid PCO. Typ att LH nivån som testet mäter är bananas, går upp och ned för kroppen försöker ägglossa men det blir inget. Har själv massa problem med det :/
  • Russin112
    akalei skrev 2020-08-23 14:28:15 följande:
    Det kanske är fejk-positiva ÄL test ändå? Vet att du skrev att du inte haft det på ett tag men det är ju ändå jättevanligt att få så vid PCO. Typ att LH nivån som testet mäter är bananas, går upp och ned för kroppen försöker ägglossa men det blir inget. Har själv massa problem med det :/
    ja men de måste ju vara de men märkligt att de blev då endast på de dagarna jag borde ha haft ägglossning på. Men ja antar att de måste vara de....
  • MiniNin
    Russin112 skrev 2020-08-23 08:30:31 följande:

    Okej. Tack för informationen! Varför slutade du med metforminet efter första omgången?

    Undra hur de kommer sig att du reagerar annorlunda, om din kropp kanske blivit tålig mot de... tack för alla tips ska stå ut! :)


    Helt ärligt var det inget aktivt beslut att sluta. Jag bytte läkare och receptet gick ut, sen rann det bara ut i sanden.

    Ingen aning varför kroppen är annorlunda denna gången, men tacksam är jag för det. Det var verkligen en plåga att ha illamående och ont i magen titt som tätt. Haha, ironin i att man bara längtar efter såna symptom nu!
  • MiniNin

    Såhär ser listan ut, är det någon som vill fylla på?

    MiniNin: Första riktiga försöket. Stimulerad med Menopur. Ovitrelle 16/8, förmodad ägglossning 17/8. Testdag 2/9 (Ovitrelle+17).

    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.

    akalei: Andra försöket trippeldos Letrozol, VUL ca 28/8.

  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-08-25 18:11:41 följande:

    Såhär ser listan ut, är det någon som vill fylla på?

    MiniNin: Första riktiga försöket. Stimulerad med Menopur. Ovitrelle 16/8, förmodad ägglossning 17/8. Testdag 2/9 (Ovitrelle+17).

    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.

    akalei: Andra försöket trippeldos Letrozol, VUL ca 28/8.


    MiniNin: Första riktiga försöket. Stimulerad med Menopur. Ovitrelle 16/8, förmodad ägglossning 17/8. Testdag 2/9 (Ovitrelle+17).

    amandakollb: positivt gravtest 10/7 på tredje omgången dubbeldos letrozol+ovitrelle. kub 8/9.

    akalei: Andra försöket trippeldos Letrozol, VUL ca 28/8.

    Russin112: missfall 13/6. Trippla dos letrozol, vul ser inga mogna blåsor. Påbörja provera 7/9
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-25 18:12:09 följande:

    akalei, blev det inbokat VUL 28/8?


    Blev redan på torsdag då min läkare är ledig på fredag. Är då på CD12 :)
  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-25 21:17:36 följande:

    Blev redan på torsdag då min läkare är ledig på fredag. Är då på CD12 :)


    Okej, då hoppas vi att det ser bra ut. Hör av dig efteråt :)
  • akalei

    En uppdatering från mig, var idag på VUL efter andra försöket med trippeldos. Är idag på CD12 och VUL visade en blåsa på 13mm så det ser peppar peppar ut att va på gång, håll tummarna!! Förra cykeln hade jag VUL några dagar senare i cykeln så svårt att jämföra.

    Ska på återbesök på måndag och då kan de antingen se att den släppt av sig själv eller om den är tillräckligt stor för Otrivelle. (Eller om den inte växt till sig :S Men gyn verkade inte va så orolig för det.) Men vi får väl gå hem och börja säkra upp så länge :p

  • MiniNin
    akalei skrev 2020-08-27 15:02:28 följande:

    En uppdatering från mig, var idag på VUL efter andra försöket med trippeldos. Är idag på CD12 och VUL visade en blåsa på 13mm så det ser peppar peppar ut att va på gång, håll tummarna!! Förra cykeln hade jag VUL några dagar senare i cykeln så svårt att jämföra.

    Ska på återbesök på måndag och då kan de antingen se att den släppt av sig själv eller om den är tillräckligt stor för Otrivelle. (Eller om den inte växt till sig :S Men gyn verkade inte va så orolig för det.) Men vi får väl gå hem och börja säkra upp så länge :p


    Men ja! Vilka härliga nyheter! 13 mm på CD12 verkar hur bra som helst i min bok. Jag hade en 16 mm blåsa på CD19 ju. Då har ni en trevlig helg framför er, lycka till :)
Svar på tråden Letrozol, PCO